یادداشت شفاهی؛

فهیم: مستند«قرارداد ۱۹ ژوئن»، تکان‌دهنده‌ و درباره تکرار دوباره تاریخ/ فقدان مدیریت استراتژیک در سینما

محمدتقی فهیم
یادداشت‌ها
پنج‌شنبه 14 اردیبهشت 1396، ساعت 16:23

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» و به نقل از خبرگزاری فارس، مستند «قرارداد ۱۹ ژوئن» ، روایتی از یک تطابق تاریخی از مذاکره ایران-آمریکا است که توسط ایمان گودرزی ساخته شده است. او در…

یادداشت

سوال‌های ناتمام از تاریخ سیاسی ایران در مستند «قرارداد۱۹ ژوئن»

آرین طاهری
یادداشت‌ها
سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1396، ساعت 12:08

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» و به نقل از خبرگزاری تسنیم، فیلم مستند «قرارداد ۱۹ ژوئن»، مستندی «سندنگار»- «توصیفی» با رویکرد مضمونی بررسی تاریخی است. کارگردان فیلم «ایمان گودرزی» است و این فیلم که…

یادداشت/درحاشیه یک فیلم مستند انتقادی؛

چرا از «داد» می‌ترسند؟

آرش فهیم
یادداشت‌ها
دوشنبه 04 اردیبهشت 1396، ساعت 08:43

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» و به نقل از روزنامه کیهان، به رغم بازماندن سینمای داستانی و حرفه‌ای ما از مسائل روز جامعه، عرصه مستندسازی به پیشگامی جوانان انقلابی، محلی برای بازنمایی متن و…

غلبه نگاه غیرفرهنگی مانع اکران‌های دانشجویی مستندسازان/دولت جلوی «داد» را هم گرفت

جواد محرمی
یادداشت‌ها
پنج‌شنبه 31 فروردین 1396، ساعت 08:53

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» و به نقل از روزنامه جوان، کار ساخت و تولید مستندهای سیاسی، اجتماعی و تاریخی چند سالی است که در میان علاقه‌مندان به مستندسازی با افزایش چشمگیری روبه‌رو بوده…

یادداشت؛

نمایش قهرمان حقیقی برای نسل جدید؛ نگاهی بر فیلم نبرد خلیج فارس ۲

محمد بحرینی
یادداشت‌ها
چهارشنبه 30 فروردین 1396، ساعت 15:28

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» و به نقل از سینما انقلاب،آثاری همچون انیمیشن نبرد خلیج فارس ۲ از جمله نیازهای امروز هنر ما می باشند اما متاسفانه معمولاً شاهد هستیم که این دست آثار…

یادداشت:

فیلم «ترمینال غرب»؛ مدافع منافع ملی

محمدمهدی خالقی
یادداشت‌ها
سه‌شنبه 29 فروردین 1396، ساعت 18:40

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، محمدمهدی خالقی، مستندساز و کارگردان برگزیده جشنواره عمار در یادداشتی درباره فیلم سینمایی «ترمینال غرب» در روزنامه شهرآرا نوشت: ١- «ترمینال غرب» فیلمی جسور است. جسارت فیلم در انتخاب…

حامد بامروت نژاد:

چند نکته در باب اشرافیت رسانه‌ای در سینما

حامد بامروت نژاد
یادداشت‌ها
چهارشنبه 23 فروردین 1396، ساعت 19:43

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، حامد بامروت نژاد، مدیر مدرسه سینمایی عمار نوشت: سینمای امروز بسیار بیشتر از آنکه نان سینمایش را بخورد نان حواشی‌اش را می‌خورد. حواشی یک فیلم یعنی هر آنچه می‌توان…

نگاهی به مستند حجت‌ عدالت پناه؛

تلاشی برای رفع ظلم و فساد و تبعیض اجتماعی با ابزار رسانه

حمیده صفایی
یادداشت‌ها
دوشنبه 21 فروردین 1396، ساعت 13:50

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از نسیم آنلاین، در فرهنگ معین «داد» به چندین معنا از جمله قانون، عدالت، انصاف، بانگ، فغان و فریاد آورده شده است. از این جهت می‌توان گفت…

تداوم تاریخی یک جریان در مستندسازی اجتماعی «داد»/ نمایش سه‌گانه عدالت، جمهوریت و امنیت

آرین طاهری
یادداشت‌ها
دوشنبه 21 فروردین 1396، ساعت 12:51

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از خبرگزاری فارس، فیلمسازی به طور کلّی و در هر شکل و نوعی که بتوان آن را تصوّر کرد، یک کنش اجتماعی است. به این معنی که…

یادداشت: هفته فیلم ایران در آرژانتین

هفته سینمای ایران، گامی مؤثر در تحکیم روابط فرهنگی ایران و آرژانتین

سید امیرعباس موسوی
یادداشت‌ها
پنج‌شنبه 28 بهمن 1395، ساعت 17:35

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» و به نقل از فارس، اولین هفته فیلم سینمای مستقل ایران در آرژانتین از تاریخ ۵ تا ۷ اسفندماه (۲۳ تا ۲۵ فوریه) به همت دبیرخانه بین الملل جشنواره…

«ترمینال غرب» سیاسی ترین فیلم جشنواره عمار!

مهدی ایهامی
یادداشت‌ها
یکشنبه 24 بهمن 1395، ساعت 12:59

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از صاحب نیوز، «ترمینال غرب» را به جد می توان شدیدترین نقد هنری نسبت به تنهاترین دستاورد تبلیغاتی دولت در عرصه سیاست خارجی دانست. فیلمی که صراحتا…