علیرضا قزوه عنوان کرد؛

«زمستان یورت» اعتراض به ناکارآمدی مدیران است، نه تیشه زدن به ریشه‌ها

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گفت: مستند «زمستان یورت» نشان داد که بسیاری از اعتراضات، اعتراض به ناکارآمدی مدیران است، نه تیشه زدن به ریشه‌ها. این مستند فریادی برای عدالت‌طلبی و احقاق حق مظلوم

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا قزوه، مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری، با اشاره به آغاز اکران‌های مردمی مستند «زمستان یورت» در جشنواره عمار اظهار داشت: پخش این اثر و دیگر آثار بخش نقد درون‌گفتمانی این جشنواره در رسانه ملی، نقش بسزایی در حل مشکلات جامعه خواهد داشت.

وی افزود: مسائلی که در مستندهای عمار بیان و سوژه‌هایی که به آن ها پرداخته می‌شود، از متن جامعه بر آمده است.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با بیان این که این مستند بارها باید از بهترین شبکه‌های صدا وسیما پخش شود، اظهار داشت: آثار عمار افزون بر بیان واقعیات به دور از سیاه نمایی، راهکارهایی برای حل مشکلات ارائه می‌دهد.

قزوه، مستند «زمستان یورت» را اثری پخته و قابل اعتنا دانست و افزود: این مستند افزون بر این که باید برای مخاطب عام پخش شود، اثری است که می‌توان آن را در فضاهای فرهنگی و برای اهالی رسانه نیز نمایش داد؛ چرا که مخاطب اصلی آن فعالان فرهنگی و اصحاب رسانه هستند.

وی در پایان سخنان خود با بیان این که این مستند نشان داد که بسیاری از اعتراضات، اعتراض به ناکارآمدی مدیران است نه تیشه زدن به ریشه‌ها اظهار داشت: این مستند فریادی برای عدالت طلبی و احقاق حق مظلوم در جامعه است که امیدوارم، نخبگان سیاسی و فرهنگی و رسانه ای کشور آن را تماشا و تماشای آن را به دیگران توصیه کنند.

بر اساس این گزارش، مستند «زمستان یورت» که به کارگردانی میلاد میرزاباقری در مدرسه سینمایی عمار تولید شده است، به حادثه ریزش معدن یورت و وضعیت کارگران آن می‌پردازد. علاقه‌مندان برای دریافت و اکران مستند «زمستان یورت»، می‌توانند نام این مستند را به ۳۰۰۰۴۵۵۰ ارسال کنند.