دبیر جشنواره عمار شهرستان گراش:

اکران فیلم اثرگذاری بالایی در افزایش آگاهی مخاطب دارد / استقبال پرشور مردم گراش

دبیر جشنواره عمار در شهرستان گراش استان فارس از استقبال مردم این خطه از اکران‌ فیلم‌های سینمایی و مستند گفت.

همزمان با آغاز اکران‌های مردمی در سراسر کشور؛ جشنواره مردمی فیلم عمار در شهرستان گراش استان فارس 17 الی 22 بهمن‌ماه برگزار شد. «عبدالمهدی قنبری» دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در استان فارس شهرستان گراش در گفت‌وگو با خبرنگار عمارفیلم اظهار داشت: آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار شهرستان گراش استان فارس، یکشنبه 22 بهمن‌ماه 1402 در سالن اجتماعات شیخ احمد انصاری دانشگاه علوم پزشکی گراش همراه با اکران آثار برگزیده جشنواره و تقدیر از چهره‌های برتر شهرستان برگزار شد.

قنبری درباره برگزاری جشنواره گفت: در حال حاضر 13 دوره جشنواره عمار را در گراش برگزار شده است و هدف از این جشنواره تبیین اهداف انقلاب اسلامی به مردم است و ما هر سال چهره انقلاب اسلامی سال را هم مطرح و معرفی می‌کنیم. در سال‌های قبل از جانبازان و خانواده‌های شهدا هم تقدیر می‌شد ولی امروز از چهره‌های ماندگار سال در برنامه داشتیم.

وی افزود: افتتاحیه در دانشگاه علوم پزشکی گراش برگزار شده و اکران‌ها هم در سینما فرهنگ بوده‌است. ما هرساله جشنواره را به صورت خودجوش و با کمترین حمایت برگزار می‌کنیم.

مسئول برگزاری جشنواره در گراش درباره پرمخاطب‌ترین فیلم‌ها گفت: فیلم نوشابه مشکی و انگشتر جزء پرمخاطب‌ترین فیلم‌هایی بود که امسال اکران کردیم ولی در اکران‌هایی که روزانه برگزار می‌شد آثار سینمایی مثل پالایشگاه و سرهنگ ثریا را اکران کردیم. اکران‌هایی که برای جشنواره انجام شد در واقع ده تا اکران در مساجد و مدارس بود و یک هفته در سینما اکران داشتیم حتی در ویژه برنامه آخری که برگزار شد هم اکران داشتیم.

وی با بیان اینکه استقبال مردمی به شدت بالاست اظهار کرد: ما هر سال جشنواره داریم و در طول سال هم به صورت مداوم و مرتب اکران‌ها برگزار می‌شود به خاطر همین برای مردم چیز جدیدی نیست که به یکباره بخواهند استقبال کنند و جز برنامه‌های مستمر شهرستان ما هست به همین دلیل همیشه وقتی که نمایش فیلم داریم تمام ظرفیت مکان پر می‌شود حتی برای نفرات زیادی هم اطراف سالن صندلی می‌گذارند و خیلی از افراد هم پشت در می‌مانند ما شرمنده آن‌ها می‌شویم. الحمدالله بازخورد مردم خیلی خوب بوده و مردم از فیلم دیدن استقبال می‌کنند. در واقع این بین مردم جا افتاده که اکران فیلم یکی از برنامه‌های اصلی فرهنگ و هنر در شهرستان گراش هست.

وی افزود: اکران فیلم تاثیرگذاری بالایی روی مردم دارد و اگر فیلم‌های غنی داشته باشیم آگاهی مردم افزایش می‌یابد.

قنبری در آخر درباره تقدیر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در جشنواره گفت: ما هر سال به فراخور زمان از خانواده شهدا تقدیر می‌کنیم مثلا سال گذشته از شهدای امنیت، سال‌های مربوط به شیوع کرونا از شهدای سلامت تقدیر شده است، امسال هم از خانواده جانبازی که تازه هم فوت کرده بود تقدیر کردیم، همسر و دختر جانباز مرحوم حسن پناهنده هم در مراسم اختتامیه حضور داشتند و حاضرین در سالن را تحت تاثیر قرار داده بودند و وقتی همسر، دختر و نوه‌ مرحوم به روی سن دعوت شدند، ایستاده تشویق شدند. مسعود محسن‌زاده، پرچمدار سال گذشته جشنواره عمار، فانوس این جشنواره را به خانواده جانباز پناهنده تقدیم کرد.

 

ببینید: