اسراف، دغدغه‌ی بانوی کارآفرین تهرانی/ اکرم جعفری، قهرمان مستند «۴۴نفر» سفارش ساخت فیلم با موضوع «اسراف» را داد

خانم اکرم جعفری، مدیر فروشگاه «یاعلی» تهران، و قهرمان مستند «44 نفر» سفارش دهنده ساخت فیلم با موضوع «اسراف و نگاه قرآن به اسراف» شدند.

آدم‌های این دنیا به دو قسمت تقسیم می‌شوند. آدم‌هایی که با دیدن هر مشکلی غر می‌زنند و از زمین و زمان شکایت می‌کنند و آدم‌هایی که با دیدن غم‌های بقیه دست‌به‌کار می‌شوند تا گرهی از گره‌هایشان باز و لبخندی به لب‌هایشان اضافه کنند. خانم جعفری یکی از همین آدم‌هاست. کسی که سال‌ها پیش برای کمک به نیازمندان یک صندوق خانوادگی راه انداخت و بعدها در کنار آن فروشگاهی تأسیس کرد که مشتری‌ها و کارکنانش را آدم‌هایی تشکیل می‌دادند که غم نان دارند.

 

کسانی که بخواهند در فروشگاه یا علی کار کنند باید فرم گزینش را پر کنند و عجیب اینکه کسانی که گره کارشان بیشتر است و حتی شاید توانایی کارشان کمتر است در اولویت قرار می‌گیرند. برای استخدام نیرو،کسانی که به لحاظ مالی یا روحی به کار احتیاج دارند در اولیت استخدام در این فروشگاه هستند. مثلاً کسی که فرزندش را به‌تازگی ازدست‌داده و یا بیماری ام اس گرفته و باید برای بهتر شدن حالش کار کند، در اولویت ما هستند. یا کسانی که ورشکست شده‌اند یا سرپرست خانوار هستند.

خانم جعفری سالهاست که مدیر فروشگاه «یا علی» شده است. فروشگاهی زنانه که در آن یا جنس خارجی پیدا نمی‌شود یا اگر هم پیدا شود نمونه داخلی ندارد و بالای آن‌ها روی برگه‌ای نوشته شده «کالای خارجی ضمانت ندارد.»

 

به گزارش عمار فیلم، حالا مهم ترین دغدغه خانم اکرم جعفری، اسراف شده است؛ حرامی که امروز در بین مردم فراموش شده است و خیلی از ما ها، روزانه بارها این گناه کبیره را انجام می دهیم و برایمان عادی شده است!

 

 

به همین دلیل، خانم اکرم جعفری با ثبت یک فراخوان در بخش «فراخوان جوایز مردمی» یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با موضوع «اسراف و نگاه قرآن به آن» از کارگردانان و سینماگران دعوت کرد تا به این موضوع بپردازند. خانم جعفری به تولید کننده بهترین اثر در این موضوع، ۱۴ شاخه گل و بن خرید ۵ میلیون تومانی از فروشگاه یاعلی تقدیم خواهند کرد.

 

»»» درباره خانم اکرم جعفری و فروشگاه یاعلی بیشتر بخوانید

 

شما هم فراخوان خود را ثبت کنید