موفقیت «بانو»ی ایرانی در مکزیک

فیلم مستند «بانو» در هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های مستقل مکزیک «وراکروز» در بخش مسابقه فیلم های مستند بلند موفق به کسب دیپلم افتخار شد.

به گزارش «عمارفیلم» فیلم مستند «بانو» در هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های مستقل مکزیک «وراکروز» در بخش مسابقه فیلم های مستند بلند موفق به کسب دیپلم افتخار شد.

بانو کاری از مدرسه سینمایی اندیشه و هنر(ماه) به کارگردانی محمد حبیبی منصور که در سال ۹۷ تولید شد و روایتگر زندگی پرفراز و نشیب عصمت احمدیان، مادر شهیدان ابراهیم و اسماعیل فرجوانی است.

عصمت احمدیان، پس از جنگ به صورت جدی وارد فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی می‌شود، به طوری که او امروز یکی از بانوان تأثیرگذار و الگو در اهواز است.

«بانو» حاصل دو سال همراهی گروه فیلمساز با مادر شهیدان فرجوانی است و تصویری واقعی از زندگی یک زن موفق را نشان می‌دهد.

مستند سینمایی «بانو» پیش از این به عنوان نامزد بهترین فیلم مستند بخش «نگاه نو» سی‌و‌هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر نیز انتخاب شده بود و فانوس نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار را نیز در کارنامه دارد.

بنابر این گزارش جشنواره بین المللی فیلم مستقل مکزیک “وراکروز” از ۷ تا ۳۰ دسامبر(۱۷ آذر تا ۱۰ دی) در مکزیک برگزار شد و در این دوره از این جشنواره به دلیل معضل کرونا فیلم ها بر روی پلتفرم مخصوص این جشنواره اکران خواهد شد.

آثار برگزیده این دوره از جشنواره علاوه بر روزهای برگزاری جشنواره به مدت ده و تا دهم ژانویه ۲۰۲۱ (۲۱ دیماه) بر روی پلتفرم مخصوص این جشنواره برای علاقمندان باقی می ماند.