معرفی بهترین فیلم‌های برنامه‌ی اکران روز سوم جشنواره‌ عمار

بهترین فیلم‌های برنامه اکران روز سوم جشنواره مردمی فیلم عمار «شنبه 17 دی‌ماه» اعلام شد.

به گزارش «عمارفیلم» بهترین فیلم‌های برنامه اکران مرکزی سینمافلسطین در روز سوم جشنواره مردمی فیلم عمار «شنبه 17دی‌ماه» اعلام شد.

دانلود دفترچه فیلم شناخت 

مستند به بهانه آزادی/سانس2 /ساعت 13/سالن3

اکران آنلاین ساعت ١٨ در عماریار

کارگردان:مهدی نقویان

خلاصه: روایتی مستند از اغتشاشات 1401، عوامل و زمینه‌ها. اغتشاشات 1401 به بهانه مرگ مهسا امینی آغاز شد و تا امروز باعث لطمات جبران ناپذیری به جامعه شده است. در این مستند با بررسی سیر کشته‌سازی‌ها، نقش رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی، سلبریتی‌ها و  … در اغتشاشات 1401، سعی در ارائه تحلیلی جامع و درست از اتفاقات رخ داده وجود دارد.

 

مستند خواب زمستانی/سانس2/ساعت13

کارگردان: یوسف جعفری

خلاصه: نیکو احمدی دانش آموز پایه یازدهم برای تحقیق و نگارش مقاله کلاسی با موضوع دلایل سقوط رژیم پهلوی به مجموعه کاخ سعدآباد رفته و در آنجا با پاسخ های متفاوتی برای سوالاتش مواجه می شود.

مستند مادرانه/سانس 2/ ساعت 13/سالن 1

اکران آنلاین ساعت ١٨ در عماریار

کارگردان: امیرحسین صحرایی

خلاصه: خاطره ای کوتاه از سپهبد حاج قاسم سلیمانی در بیمارستان فاطمه‌الزهرا کرمان از زبان یکی از دوستان شهید که به صورت بازسازی ساخته شده.

 

پاییز حرم/سانس 3/ساعت 15:15/سالن 1

اکران آنلاین ساعت ٢٠ در عماریار

کارگردان: علی خسروی

خلاصه: روایتی مستند از عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ در 4 آبان 1401. در این عملیات، عمل تروریستی به حرم وارد شده و مردم را به رگبار می‌بندد. در این مستند، خدام و برخی از افراد به تشریح واقعه می‌پردازند و حادثه را مورد بررسی قرار می‌دهند.

 

مستند نقاب‌دارها/سانس3/ساعت 15:15/سالن 1

کارگردان: محسن سلیم

خلاصه: این مستند با معرفی مرکز سایبری منافقین در آلبانی و مرکز اعتدال در عربستان سعودی، به برخی مصادیق نقش آفرینی عملیات‌های مجازی آنها و تأثیر آن بر جهان واقعی می‌پردازد؛ از جمله آشوب‌های سال 98 در لبنان، عراق و ایران که اگرچه هر کدام با دلایل داخلی شروع شده بود، اما با تحریک این مراکز به سمت خشونت و آشوب کشیده شد. این مستند در انتها با استناد به منابع خارجی از جمله گزارش دانشگاه استنفورد که تمرکز بر حوزه زنان را یکی از اهداف اصلی غرب عنوان کرده بود، ماجرای فوت مهسا امینی و نقش آفرینی اکانت های جعلی و رباتی در آن را تشریح می‌کند

 

نماهنگ نفس تازه/سانس 5/ساعت 20:15/سالن1

اکران آنلاین ساعت ٢٢ در عماریار

کارگردان: مهران علوی

خلاصه: این نماهنگ باصدای گروه شمیم ولایت یزد، داستانی حقیقی را روایت می‌کند که در آن تعدادی از نوجوانان متوجه می‌شوند که در زمین بازی‌شان اتفاقی عجیب افتاده و آن هم این است که مهندسانی به جهت ساختمان‌سازی زمین را خط کشی کرده‌اند. بعد از این مسئله نوجوانان تصمیم می‌گیرند که از زمین‌خواری افراد متنفذ عکس بگیرند و برای روزنامه عدالت بفرستند تا بتوانند حق خود را بگیرند. در نهایت آنان موفق می‌شوند با پیگیری‌های دستگاه قضا، زمین‌خواران را به دست عدالت بسپارند.

 

مستند هزار کامیون/سانس2/ساعت13/سالن2

اکران آنلاین ساعت ١٨ در عماریار

کارگردان: مازیار دارایی

خلاصه: جنگ تحمیلی فقط محدود به جبهه ها نبود.در طول دفاع مقدس دهها خطوط پشت جبهه مشغول امداد رسانی و کمک به رزمندگان اسلام بودند تا از کیان این سرزمین دفاع نمایند.استان گیلان نیز با تدارک هزار کامیون که در طول تاریخ جنگ بی نظیر و بی سابقه بوده است سهم خود را به انقلاب پرداخت نمود و در خلال مبارزه حق علیه باطل هیچ گاه از وظیف تدارک و پشتیبانی جبهه دست نکشید.

 

مستند باورهای بی‌غبار/سانس3/ساعت 15:15/سالن 2

اکران آنلاین ساعت ٢٠ در عماریار

کارگردان: محمدحسین ایزدی

خلاصه: روایتی مستند از تولید و مشکلات تولید کننده در ایران. در این مستند، روایت حول محور صحبتهای رییس یک کارخانه تولید رینگ خودرو در استان فارس، در مورد تولید و موانع آن ادامه پیدا می‌کند. از نظر وی، تولید در کشور با موانعی همچون بانک‌ها، جنس چینی، قاچاق و … رو به رو است که این‌ها موانعی جدی در مسیر شکوفایی اقتصاد کشور هستند.

 

مستند داروخانه ایران/سانس 4/ساعت 18/سالن2

اکران آنلاین ساعت ٢٢ در عماریار

کارگردان: مهدی فریدی

خلاصه: روایتی مستند از اوضاع صنعت گیاهان دارویی در ایران. صنعتی مهم که گردش مالی آن در دنیا چیزی در حدود120 میلیارد دلار است. روایت از روستایی در استان خراسان شمالی، معروف به داروخانه گیاهی ایران آغاز میشود و به ظرفیت‌های صنعت گیاهان دارویی و موانع رشد آن در کشور اشاره می‌شود. روستای درکش، داروخانه گیاهی ایران است که در آن بیش از 380 نوع گیاه دارویی شناسایی شده که 79 نوع از آن از نوع گیاهان دارویی کمیاب به شمار می‌رود.

 

مستند مردی با آرزوهای بزرگ/سانس 5/ساعت 20:15/سالن 2

اکران آنلاین ساعت ٢٢ در عماریار

کارگردان:عباس وهاج

خلاصه: روایتی مستند که گوشه‌ای از خدمات سردار شهید حسن طهرانی‌مقدم، پدر موشکی ایران را به تصویر می‌کشد. فقدان موشک زمین به زمین برای ایران در طی جنگ مشکل ساز می‌شود تا جایی که ایران مجبور به خرید چند فروند موشک اسکاد از لیبی می‌شود. باقی مانده این موشک‌ها پس از جنگ، مهندسی معکوس می‌شوند و پروژه‌ای آغاز می‌شود که به خانواده موشک‌های فاتح می‌رسد. حالا نسل پیشرفته این خانواده قرار است آرزوی دیرینه طهرانی‌مقدم را محقق کنند.