محمّدامین امامی؛ کارگردان فیلم کوتاه «نگین سلیمانی»: تکلیف جشنواره‌ی عمار با خودش روشن است

«محمّدامین امامی»؛ کارگردان فیلم «نگین سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار موسسه‌ی فرهنگی هنری اندیشه‌ی شهید آوینی درباره‌ی این فیلم کوتاه، گفت.

فیلم کوتاه «نگین سلیمانی»، هر چند داستانی برگرفته از تخیل نویسندهاش دارد اما دور از واقعیت نیست روزی که مسلمانان در فلسطین، طعم شیرین موفقیت را بچشند و پیروزی مقاومت با «سلیمانی‌»هایی از نسل‌های مختلف اتفاق بیفتد.  «محمّدامین امامی»؛ کارگردان فیلم «نگین سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار موسسه‌ی فرهنگی هنری اندیشه‌ی شهید آوینی درباره‌ی موضوع این فیلم کوتاه، گفت: این فیلم کوتاه، اثری رو به آینده است و ما کاراکتری داریم که در این فیلم معرفی می‌شود و این شخصیت را براساس همان فیلم معروفی گرفتیم که یک فرزند شهید به حاج قاسم در هنگام نماز گل می‌دهد. ما به شکل کوتاه و براساس فضای ذهنی، این کودک را به سال‌ها بعد بردیم که بزرگ می‌شود و در قالب یک رزمنده، در یک خط می‌جنگد که مشخص می‌شود جایی نزدیک به بیت‌المقدس است.

«محمدامین امامی» ادامه داد: این فیلم کوتاه براساس یک ایده شکل گرفت و سعی کردیم در فیلم «نگین سلیمانی» به این بپردازیم که نیروهای مقاومت در نهایت رژیم صهیونیستی را محو خواهند کرد. وی افزود: این کار در حدود ۱۳ دقیقه است. البته نسخه‌ی کوتاه‌تری از این فیلم هم بیرون آمد. ما برای روز قدس سال ۱۴۰۰ این فیلم را به شکل محدود اکران کردیم و حالا در جشنواره‌ی فیلم عمار حضور دارد.

کارگردان فیلم «نگین سلیمانی» درباره‌ی برگزاری دوازدهمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم «عمار» گفت: تکلیف جشنواره‌ی عمار با خودش روشن است و برخلاف جشنواره‌ی فیلم فجر که هر گونه فیلمی با هر ژانری به جشنواره راه پیدا می‌کند، در «عمار» مشخص است که براساس تفکر انقلاب اسلامی گام برمیدارند. حوزه و رویکرد جشنواره‌ی عمار مشخص است. البته به نظرم لازم است به لحاظ فنی بیشتر به آثار توجه شود. به نظرم بهتر است جبهه‌ی فرهنگی انقلاب آثار مناسبی را تولید کند و به مخاطبان ارائه دهد. فیلم «نگین سلیمانی» توسط خانه‌ی طراحان انقلاب اسلامی سازمان اوج ساخته شد.

«محمّدامین امامی» در پاسخ به شکل سرمایه‌گذاری در آثار انقلابی جوانان فیلمساز، گفت: من درگیر همین ماجرای پیدا کردن سرمایه‌گذار برای ایده‌هایم هستم. باید از جوانان فیلمساز حمایت شود. از طرفی می‌توان مثل باشگاه فیلم حوزه‌ی هنری به جذب و پرورش فیلمسازان اقدام کرد و از طرفی به سراغ افرادی رفت که کارنامه‌ی خوبی دارند و می‌توان از آثارشان حمایت کرد. بعضی‌ها با آموزش دیدن فیلمساز می‌شوند و بعضی هم براساس تجربه به ساخت فیلم می‌رسند.

منبع: وبسایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی