«کیان ایران» در ششمین روز اکران‌های یازدهمین جشنواره عمار / «در لباس سربازی» را رایگان در عماریار ببینید

در ششمین روز اکران‌‌های آنلاین جشنواره مردمی فیلم عمار، بیش از ۵۰ اثر در بخش‌های مستند، داستانی، نماهنگ و کلیپ در سایت «عماریار» نمایش داده می‌شوند.

به گزارش «عمارفیلم»، در ششمین روز اکران‌‌های آنلاین جشنواره مردمی فیلم عمار، بیش از ۵۰ اثر در بخش‌های مستند، داستانی، نماهنگ و کلیپ در سایت «عماریار» نمایش داده می‌شوند. اولین سانس این اکران‌ها از ساعت ۱۰ صبح شروع می‌شود و سانس پایانی از ساعت ۱۸ از طریق سایت Ammaryar.ir قابل تماشاست. در ادامه نگاهی داریم به برخی فیلم‌های امروز.

مستند «در لباس سربازی» – سانس سوم

این مستند روایتی ویژه از حضور رهبر انقلاب در جبهه‌ها از نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی تا ترور ایشان در تیرماه سال ۶۰ است. برخی تصاویر، فیلم‌ها، اسناد و همچنین خاطرات شفاهی آیت‌الله خامنه‌ای از دوران دفاع مقدس برای نخستین بار منتشرشده است. مسئولیت‌های نظامی آیت‌الله خامنه‌ای در سال‌های اول انقلاب، ممانعت ایشان از فروش هواپیماهای نظامی توسط دولت موقت، ماجرای حضور ایشان در جبهه‌ها و تشکیل ستاد جنگ‌های نامنظم با همراهی شهید چمران، ماجرای آزادسازی سوسنگرد و… از موضوعاتی هستند که «در لباس سربازی» به آن‌ها می‌پردازد.

موضوع: تاریخ سیاسی

مدت‌زمان: ۸۲ دقیقه

تهیه‌کننده: مهدی نقویان

کارگردان: مهدی نقویان


مستند «مهندس ولی» – سانس سوم

آقای نادعلی زاده با جمع کوچکی کار فرهنگی را در روستای خرما کلاً استان مازندران آغاز کرده و کم‌کم کارهای فرهنگی را گسترش داده و در سال ۸۷بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی روستایی کشور را تأسیس می‌کنند؛ اما با توجه به دغدغه ایشان در حوزه‌ی جنگ اقتصادی قدم در مسیر اقتصاد گذاشته و با همت مردم روستا گلخانه‌ای برای پرورش نوعی لیموترش احداث می‌کنند و با شعار هر خانه یک گلخانه به افرادی که متقاضی داشتن گلخانه هستند کمک می‌کنند تا راحت‌تر به این امر دست یابند.ایشان با ایجاد شغل برای جوانان روستا باعث شده‌اند تا مهاجرت معکوس صورت بگیرد.

موضوع: جنگ اقتصادی

مدت‌زمان: ۲۷ دقیقه

تهیه‌کننده: اباذر صالحیان

کارگردان: علیرضا باغشنی


مستند «مهاجران» – سانس سوم

کشاورزان روستای سقالکسار استان گیلان، به دلیل اجرای طرح هادی توسط دولت، با مشکل عدم تأمین احتیاجات روبه‌رو می‌شوند. آن‌ها دیگر نمی‌توانند کشاورزی کنند. کشاورزان مجبور می‌شوند برای تأمین نیازهای خود زمین‌های کشاورزی را بفروشند. «سید محسن بهاری» از اهالی روستا، تلاش زیادی برای جلوگیری از فروش زمین‌های کشاورزی می‌کند. درنهایت زمین‌های کشاورزی جایش را به ویلاهای مردمان غیربومی می‌دهد. نتیجه این ساخت‌وسازها، تغییر بافت روستایی و افزایش مهاجران غیربومی است.

موضوع: پایش و پالایش اجتماعی

مدت‌زمان: ۵۱ دقیقه

تهیه‌کننده: مهدی مطهر

کارگردان: سهیلا پورمحمدی


مستند «آتش و فرمانده» – سانس سوم

شهر گرمه در شمال شرق فلوجه در استان انبار قرار دارد . داعش می‌تواند از این موقعیت بغداد را موشک‌باران کند ؛ او تهدید بزرگی برای کل عراق و منطقه است. آزادسازی و برقراری امنیت در گرمه به‌راحتی ممکن نیست و نخلستان‌ها مکان مناسبی برای کمین تروریست‌ها هستند به همین دلیل باعث کند شدن روند کار نیرو‌ها می‌شود. پس از تلاش‌های بسیار با آزادسازی گرمه و پاک‌سازی آن نیروهای حشد الشعبی توانستند فلوجه و بسیاری از شهرهای عراق را آزاد کنند. شهید ابوفضه فرمانده نظامی کتائب سیدالشهدا از میدان نبرد فلوجه و گرمه تا موصل و تل عبطه بود.

موضوع: نهضت جهانی مستضعفین

مدت‌زمان: ۲۷ دقیقه

تهیه‌کننده: امیرحسین میر صابری

کارگردان: محمد مهدی بهرامی نژاد


مستند «آرمون» – سانس سوم

مریم گندلی مرشدی و همسرش زوج روستایی اهل خوزستان هستند . آن‌ها به مدت چهارده سال صاحب فرزند نمی‌شوند. آن‌ها به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند از پس هزینه‌های درمان بربیایند. خانم گندلی به خاطر اختلاف سن حقیقی با شناسنامه‌اش، مشمول طرح بیمه‌ی برکت نمی‌شود. با پیگیری‌های مسئول بنیاد برکت، این طرح شامل این خانواده می‌شود و تمامی هزینه‌های درمان ناباروری این خانواده را پرداخت می‌کند.  آن‌ها پس از سالیان طولانی صاحب فرزندی به نام فاطمه می‌شوند.

موضوع: جنگ نرم

مدت‌زمان: ۲۱ دقیقه

تهیه‌کننده: محمد کوچک

کارگردان: فاطمه توسلی نژاد


مستند «کیان ایران» – سانس سوم

سال۱۳۹۲ داعش مانند ویروسی منحوس با حمایت‎‌های اسرائیل و آمریکا در تمام جهان سرایت کرد. مردانی از جای‌جای کشورهای مسلمان به پا خواستند و به حکومت این ویروس منحوس پایان دادند. “کیان” یکی از این مردان است که با نشانه‌های جانبازی به ایران بازگشت. او بعد از مبارزه با داعش در عملیات جدیدی با ابعاد متفاوت قرار گرفت. حالا او در میدان مبارزه با ویروس کرونا داوطلبانه در ضدعفونی شهر و خدمات‌رسانی به بیماران در بیمارستان ایفای نقش می‌کند.

موضوع: ملت قهرمان

مدت‌زمان: ۲۴ دقیقه

تهیه‌کننده: حسین نوری

کارگردان: احمد اخباری


فیلم داستانی «دربست» – سانس سوم

خانواده ای به دلیل شیوع کرونا در خانه هستند. پسر کوچک‌تر خانه برای خرید‌های ضروری و تهیه‌ی ماسک بیرون می‌رود اما ماسک پیدا نمی‌کند.

موضوع : ملت قهرمان

مدت‌زمان: ۳ دقیقه

تهیه‌کننده: بهرام لطفی

کارگردان: بهرام لطفی


فیلم داستانی «بانی» – سانس سوم

مردی سعی دارد تعداد زیادی ماسک را احتکار کند و به فکر سود زیاد این کار است. اما وقتی به ایست بازرسی می‌رسد که جهت سنجش و غربالگری مردم است و باید برای گرفتن درجه حرارت از تاکسی پیاده شود، می‌ترسد. ناگهان می گوید این ماسک‌ها برای پخش کردن بین مردم است. بسیجی‌ها هم از اینکار خوشحال می‌شود . مرد مجبور می‌شود ماسک‌ها را میان مردم پخش کند.

موضوع : ملت قهرمان

مدت‌زمان: ۳ دقیقه

تهیه‌کننده: صادق روشن

کارگردان: میلاد محمدی


فیلم داستانی «جای خالی» – سانس سوم

عزیز خانوم مادر یک شهید است و در دوران کرونا قصد دارد مثل هر سال مجلس عزاداری امام حسین را در خانه خود برگزار کند. او نگران است که مجلس بی‌رونق شود و مردم به خاطر کرونا نیایند. عزیز خانوم از پشت پنجره می‌بیند که جاهای خالی در مجلس توسط پسرش و همرزمان شهیدش پر می‌شوند و مجلس رونق عجیبی گرفته است.

موضوع : ملت قهرمان

مدت‌زمان: ۵ دقیقه

تهیه‌کننده: محمدجواد موحد

کارگردان: علی ملاقلی پور

گفتنی است با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، براساس اعلام دبیرخانه جشنواره، از ۱۱ تا ۱۹ دی‌ماه، آثار منتخب جشنواره در بخش‌های «مستند»، «داستانی»، «ویانمایی»، «نماهنگ»، «فیلم ما» و «کلیپ و موشن‌گرافیک»، از طریق سایت عماریار به نشانی Ammaryar.ir به نمایش درمی‌آیند. تماشای این آثار که به مدت ۲۴ ساعت در سایت، نمایش داده می‌شود، بدون هزینه حق اشتراک و رایگان است و اینترنت مصرفی هم برای مخاطبان نیم‌بها حساب می‌شود.