اکران فیلم‌‌های جشنواره عمار روی دیوار/ اکران کنندگان نباید معطل امکانات باشند

محمدحسین فلاح، رابط اکران مردمی جشنواره عمار در ایرانشهرگفت: اکران‌کنندگان مردمی نباید در قید و بند امکانات باشند،
اکران فیلم‌‌های جشنواره عمار روی دیوار/ اکران کنندگان نباید معطل امکانات بمانند

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، محمدحسین فلاح، رابط اکران مردمی جشنواره عمار در شهرستان ایرانشهر سیستان وبلوچستان درباره چگونگی آشنایی خود با این جشنواره گفت: سال ۹۱ در اردوی طرح ولایت استانی، بخشی مربوط به پخش فیلم داشتیم که آثار مربوط به جشنواره عمار را اکران می‌کرد و این اتفاق اولین آشنایی‌ام با این جشنواره بود که متوجه شدم برخلاف اینکه فکر می‌کردم اکران فیلم فقط باید در سینما باشد، می‌توان با امکانات کم هم فیلم پخش کرد و به همین دلیل، از اکران کنندگان عمار شدم.

 

وی درباره فعالیت‌های خود در جشنواره عمار اظهار کرد: سال‌های ۹۲ و ۹۳ در بخش بزمان که در ۱۰۰ کیلومتری ایرانشهر قرار دارد، به عنوان رابط اکران مردمی جشنواره عمار فعالیت ‌می‌کردم که بعد از حضور در این شهر با توجه به رفتن رابط قبلی، بخاطر تجربیاتم مسئولیت ستاد اکران مردمی ایرانشهر را برعهده گرفتم و در این مدت، ارتباط خوبی با مردم گرفتیم.

 

رابط مردمی جشنواره عمار در ایرانشهر در ادامه به بیان خاطره‌ای پرداخت و عنوان کرد: برای شروع اکران‌های ششمین دوره جشنواره عمار همزمان با روزهای برگزاری این جشنواره در تهران، در یکی از مدارس دخترانه شهر، برنامه اکران داشتیم.

 

وی ادامه داد: این مدرسه، پروژکتور و لپ‌تاپ برای پخش فیلم را در اختیار داشت اما اتاقی که برای اکران درنظر گرفته شده بود، پرده نمایش و موکت برای نشستن نداشت، همچنین پنجره بزرگی هم وجود داشت که باعث بد دیده شدن فیلم می‌شد اما علی‌رغم این موارد، دانش‌آموزان با ذوق و شوق و به طور فشرده کنار هم روی زمین نشستند و روی دیوار فیلم‌ها را تماشا کردند.

 

فلاح در همین باره اضافه کرد: بعد از اتمام اکران، وقتی با بچه‌ها درباره فیلم مصاحبه کردیم از اکران فیلم‌های جشنواره عمار لذت برده بودند و خواستار ادامه نمایش فیلم‌ها بودند.

 

این فعال فرهنگی در بخش دیگری از سخانش خاطرنشان کرد: متاسفانه علی‌رغم اینکه ایرانشهر، یک شهرستان کاملا فرهنگی و هنری است و حتی سال گذشته، یک سریال تلویزیونی هم در این شهرستان تولید شد ولی در حال حاضر، سینما نداریم و فقط چند سال پیش، مسئولان، تعدادی از فیلم‌های دفاع مقدس را برای مردم اکران کردند.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر، تنها فیلم‌های جشنواره عمار در نقاط مختلف شهرستان مثل مساجد، مدارس، خوابگاه، دانشگاه‌ها و هرجایی که محل تجمع مردم است، اکران می‌شوند که آنها هم از این فیلم‌ها استقبال خوبی می‌کنند.

 

فلاح در ادامه با بیان اینکه شهرستان ایرانشهر، اولین شهدای مدافع حرم استان را تقدیم کرده است، اظهار داشت: مردم ایرانشهر، مردم هنردوستی هستند و به همین دلیل حاضرند برای کمک به کسانی که در عرصه هنر حضور دارند، هزینه کنند و در همین راستا هم از اکران بلیتی فیلم «هنگامه» استقبال خوبی شد به نحوی که قصد داریم اکران‌ها را علاوه بر نقاط مختلف شهر در روستاها و برای عشایر منطقه نیز برگزار کنیم.

 

رابط مردمی جشنواره عمار در ایرانشهر تاکید کرد: اکران‌های بلیتی، کمک به کسانی ست که با دغدغه در عرصه هنر وارد شدند اما بخاطر مشکلاتی، نمی‌توانند به خوبی پیش روند، به همین دلیل، مثل سینما که برای تماشای فیلم پول می‌دهیم در اکران‌های مردمی عمار هم باید به این سمت حرکت کرد که این باعث دلگرمی فعالان هم می‌شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: یکی از اکران ‌کنندگان علیرغم نبود امکانات نمایش فیلم در میان عشایر پیشنهاد داده بود که برای اکران از تبلت استفاده کنیم چرا که قطعا با استقبال عشایر به خصوص فرزندان آنها مواجه می‌شود.

 

فلاح با بیان اینکه جشنواره عمار، پیشینه انقلابی دارد، ادامه داد: اکران‌کنندگان مردمی جشنواره عمار نباید در قید و بند فراهم بودن همه امکانات باشند، بلکه باید سعی کنند با کمترین امکانات، بهترین کار را انجام دهند، همان طور که شهدای ما در دفاع مقدس با کمترین امکانات ایستادگی کردند.