در مصاحبه با محمدمهدی سیار گفته‌شد:

پایان دادن به ظلم اسرائیل، شاید نیازمند یک عزم جهانی باشد

کشور ما نیازمند یک «نهضت تولید محتوای مردمی» در جهت حمایت از مردمان مقتدر و مظلوم فلسطینی است؛ مخصوصا در این روزها و پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» که فلسطینیان شاهد سخت‌ترین حملات از سوی رژیم صهیونیستی هستند. «فلسطینِ‌ما»، حرکتی است که نوجوانان می‌توانند با شرکت در آن، همراهی ملت ایران در حمایت از مردم مقتدر و مظلوم غزه را انعکاس داده و همچنین جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم‌کنند.

به گزارش عمارفیلم؛ این روزها مسابقه فیلمسازی ویژه دانش‌آموزان برای حمایت از فرزندان سرزمین فلسطین تحت عنوان پویش «فلسطین ما» در بخش فیلمِ‌ما چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در جریان است.

بنابراین به سراغ «محمدمهدی سیار» شاعر کشورمان رفتیم تا نظر وی را در مورد این پویش جویا شویم:

درختان سرزمینی که از اشغالگران پیرتر هستند

سیار گفت: در فلسطین درخت‌ها، کلیدها و مردمانی هستند که قدمت آنها از موجود مجعولی به نام «اسرائیل» بیشتر است. کلیدهایی که در جیب صاحب‌های اصلی شان ماندند، حتی اگر آن خانه‌ها خراب شده‌باشند. درخت‌هایی که هنوز ثمر می‌دهند و شاهد هستند که این خاک، متعلق به چه کسی بوده‌است و این سرزمین چه نام داشته‌است. ناگهان به دنبال یک تصمیم ظالمانه، افرادی را از نقاط مختلف دنیا جمع می‌کنند و آنجا اسکان می دهند و به آنها می‎گویند که شما، صاحب اینجا هستید. اینجا «اسرائیل» نام دارد. ترسناک‌ترین و غم‌آلود ترین قصه ممکن در تاریخ امروز بشریت، همین قصه است.

مردم واقعی آن سرزمین، زیر بار چنین ظلمی نرفتند و الان هم در حال تقاص پس دادن برای این ایستادگی هستند. اما سنت خداوند این است که در آخر، صاحبان آن سرزمین، به خانه خود برخواهند گشت و دوباره، فلسطین آزاد را خواهیم‌دید.

سیار در پاسخ به درخواست خبرنگار عمارفیلم برای صحبت با کودکان غزه گفت: ما شرمنده هستیم. جلوی چشمان ما انسانیت در حال تکه تکه  شدن است.

 

چمدان‌های آماده‌ی فرار

سیار در ادامه خطاب به اشغالگران گفت: تنها جمله‌ای که می‌توانم به اشغالگران بگویم، این است که خودتان هم می دانید که به آن سرزمین تعلق ندارید و همیشه آماده فرار هستید؛ و حالا خودتان این نابودی را جلو انداختید.

این شاعر ادامه داد: خون این کودکان، به خودیِ‌خود کارساز شده‌است و یک بیداری انسانی را رقم زده‌است. وجدان انسان ها از این وقایع زخمی است. کافی است هرکس از خودش بپرسد «چه خبر است؟» تا به نتیجه برسد؛ آن نتیجه این است که هیچ راهی جز پایان ظلم وجود ندارد و این پایان، شاید نیازمند یک عزم جهانی باشد. عزمی که در آن هم سخنان ما، هم شعر‌های ما، فریاد‌های ما و یا حتی حضور ما در این نبرد، پایان ظلم را رقم بزند.

این شاعر در نهایت از نوجوانان خواست تا با ارسال آثار خود برای جشنواره عمار و شرکت در پویش «فلسطین‌ما»، از مردم مظلوم و مقتدر غزه حمایت کنند.

 

مهلت ارسال آثار: 10 آذر‌ماه 1402

 

راه‌های ارتباط با دبیرخانه و ارسال آثار:

– پیام‌رسان شاد و سایر پیام‌رسان‌های ایرانی(بله، ایتا و روبیکا)

– تلفن دبیرخانه: ۰۲۱۴۲۷۹۵۳۰۰

– تارنمای جشنواره و مرجع اطلاع رسانی‌ها : AmmarFilm.ir

– نام کاربری در پیامرسان شاد، بله، ایتا و روبیکا: FilmeMa13@