در مصاحبه با مهران رجبی گفته‌شد:

مردم غزه در حال مبارزه با مردمی هستند که هیچ ریشه‌ای در خاک فلسطین ندارند!

کشور ما نیازمند یک «نهضت تولید محتوای مردمی» در جهت حمایت از  مردمان مقتدر و مظلوم فلسطینی است؛ مخصوصا در این روزها و پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» که فلسطینیان شاهد سخت‌ترین حملات از سوی رژیم صهیونیستی هستند. «فلسطینِ‌ما»، حرکتی است که نوجوانان می‌توانند با شرکت در آن، همراهی ملت ایران در حمایت از مردم مقتدر و مظلوم غزه را انعکاس داده و همچنین جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم‌کنند.

به گزارش عمارفیلم؛ این روزها پویش سراسری «فلسطین ما» برای حمایت از مردم فلسطین در بخش فیلمِ ‌ما چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در جریان است.

بنابراین به سراغ «مهران رجبی» هنرمند کشورمان رفتیم تا نظر وی را در مورد این پویش جویا شویم:

سنگ محک شرافت

رجبی گفت: فلسطین نماد ظلم استکبار‌گران در کره زمین است. اگر خواستید که هویت و شرافت کشور یا شخصی را بسنجید، ببینید که رابطه آن با فلسطین در طول این 70 سال، چگونه بوده‌است. کشوری که بخاطر برنامه سلطه‌گران، به تجاوز کشیده شد، از همان ابتدا مقاومت کرده‌است تا جایی که کار به جان رسیده. این کشور، فلسطین است.

رجبی هنگام توصیف دنیای بدون اسرائیل، اشاره کرد: گمان کنم دنیای بدون اسرائیل، تکه‌ای از بهشت روی زمین باشد. وقتی یک غده سرطانی که در وجود فردی قرار دارد را بردارند، چه حسی خواهد داشت؟ حتی از زمان پیش از سرطان هم لذت بیشتری خواهد‌برد. واقعا، همانطور که شهید مطهری اشاره کردند، اسرائیل یک «غده سرطانی» است. اهل معرفت و هم خود صهیونیست ها نیز از این مسئله آگاه‌اند.

اسرائیل در سراشیبی تند افول

رجبی: دولت ها باید در این خصوص فعالیت بیشتری داشته باشند. امروز یک ملتی از ملت ‌های برادر ما، در حال مورد ستم واقع شدن است. در گذشته، هیچ کشور و دولت مردی جرات نمی‌کرد که به اسرائیل چیزی بگوید. این رژیم در آن زمان جز مبارزان فلسطینی، اصلا مخالفی نداشت. اعراب هم پس از جنگ شش روزه، کاری نکردند. اما حالا، اسرائیل بسیار پس‌رفت کرده‌است. از طرفی، خود مردم غزه هم از هزینه‌هایی که برای مبارزه با این رژیم باید بپردازند، آگاه هستند اما چه سازمان وجود دارد که از آنها حمایت کند؟ امروز به مدد پیشوایی جمهوری اسلامی ایران، فلسطین قدرت گرفته‌است و رژیم صهیونیستی که در عرض شش روز، سه کشور عربی را به خاک و خون کشید، حریف حزب‌الله لبنان هم نشده‌است.

این هنرمند ادامه داد: اکنون این حملات به اسرائیل، از سوی غزه اتفاق می‌افتد. قطعا مردم غزه پیروز هستند چون در حال مبارزه با مردمی هستند که هیچ ریشه‌ای در خاک فلسطین ندارند؛ همه آنها از کشور‌های دیگر به فلسطین آمده‌اند. جنگیدن با مهاجرانی که متعلق به فلسطین نیستند و عشقی نسبت به آن ندارند، سخت نخواهد‌بود. همانطور که قرآن میفرماید: «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوة» مردم غزه نیز باید برای مبارزه با اسرائیلِ تا دندان مسلح، خود را قوی کنند. در ابتدا، فلسطینیان مبارزه را با سنگ های در دستان خود انجام می دادند. اما حالا در دستان خود موشک دارند.

دشمنی با کثیف ترین مخلوقات عالم

رجبی همچنین با کودکان فلسطین سخن گفت: عزیزان من! چند هزار تن از شما در این مدت آسمانی شد؟ این همه آرزو و شور کودکی در زیر خاک دفن شد. روی صحبت من با آدم بزرگهایی است که نمی‌بینند. آنهایی که برای کوچکترین چیز‌ها اهمیت قائل می‌شوند، اما آسمانی‌شدن شما را نمی‌بینند. دل ما به این قرار گرفته‌است که قیامتی وجود دارد و از سوی دیگر، بچه‌های مقاومت فلسطین، انتقام بچه‌های آسمانی‌شده را می‌گیرند.

وی در ادامه، اشغالگران قدس را مخاطب خود قرار داد و گفت: خطاب من با سران رژیم صهیونیستی از اول تا به امروز است. از اینکه روبروی شما ایستاده‌ایم، خوشحالیم و این را لطف پروردگار می‌دانیم که دشمن ما، شما کثیف ترین آدم‌های بشریت هستید. آنهایی که روبروی شما ایستاده‌اند، ترسی از شما ندارند و حتی از مبارزه با شما لذت می‌برند.

رجبی همچنین افزود:  صبح در مورد خانم گلدا مایر جست‌و‌جو می‌کردم. من کودک بودم و به یاد دارم که او وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بود. امروز وقتی به چهره او نگاه می‌کردم، در دل به او می‌گفتم که با خود چه کردی؟ وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در کثیف‌ترین دوره آن شدی. کثیفی این فرد، حتی از چهره‌اش هم مشخص‌بود.

این هنرمند در نهایت از نوجوانان خواست تا با ارسال آثار خود برای جشنواره عمار و شرکت در پویش «فلسطین‌ما»، از مردم مظلوم و مقتدر غزه حمایت کنند.

 

مهلت ارسال آثار: 10 آذر‌ماه 1402

 

راه‌های ارتباط با دبیرخانه و ارسال آثار:

– پیام‌رسان‌های ایرانی(شاد، بله، ایتا و روبیکا):  Filmema_Fest

– نام کاربری در پیامرسان شاد، بله، ایتا و روبیکا:  FilmeMa13@

– تارنمای جشنواره و مرجع اطلاع رسانی‌ها :   AmmarFilm.ir

– تلفن دبیرخانه: ۰۲۱۴۲۷۹۵۳۰۰