در مصاحبه با علیرضا دبیر گفته‌‌شد:

شما صهیونیست‌ها از فرعون و نمرود که بزرگتر نیستید!

کشور ما نیازمند یک «نهضت تولید محتوای مردمی» در جهت حمایت از مردمان مقتدر و مظلوم فلسطینی است؛ مخصوصا در این روزها و پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» که فلسطینیان شاهد سخت‌ترین حملات از سوی رژیم صهیونیستی هستند. «فلسطینِ‌ما»، حرکتی است که نوجوانان می‌توانند با شرکت در آن، همراهی ملت ایران در حمایت از مردم مقتدر و مظلوم غزه را انعکاس داده و همچنین جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم‌کنند.

به گزارش عمارفیلم؛ این روزها مسابقه فیلمسازی ویژه دانش‌آموزان برای حمایت از فرزندان سرزمین فلسطین تحت عنوان پویش «فلسطین ما» در بخش فیلمِ‌ما چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در جریان است.

بنابراین به سراغ «علیرضا دبیر» رئیس فدراسیون کشتی کشورمان رفتیم تا نظر وی را در مورد این پویش جویا شویم:

دبیر گفت: مظلومیت، صبر، شجاعت، مقاومت، امام خمینی(ره)، حاج قاسم، آزادی، انسانیت و … اینها چیزهایی هستند که موقع شنیدن نام «فلسطین»، در ذهن من نقش می‌بندد.

خون، بهای استقلال

دبیر در پاسخ به درخواست خبرنگار عمارفیلم برای صحبت با کودکان غزه گفت: خیلی ناراحت هستم که هیچ کاری از دست ما بر نمی‌آید. موقع دیدن تصاویر مردم غزه در تلوزیون، فقط غصه می‌خورم. از سوی دیگر، حق گرفتنی است و بهای آن نیز «خون» است. مطمئن باشید که این خون‌ها، اثر خود را می گذارند؛ چیزی است که کشور ما، آن را ثابت کرده‌است. ما حدود 270 هزار شهید برای جنگ هشت ساله و انقلاب دادیم و اکنون، اثر آن را می‌بینیم. ایران اکنون یک کشور قوی و مستقل است. انشا‌الله آن روز هم خواهد‌رسید که فلسطینی‌ها هم قدرتمند می‌شوند و کشور خود را بدست می‌آورند. اما فعلا برای قوی شدن باید هزینه داد و سختی کشید. إنّ مع العسر یسراً؛ اما قطعا بعد از هر سختی، آسانی است.

 

از عاقبت نمرود و فرعون درس بگیرید

این کشتی‌گیر هنگام صحبت با صهیونیست‌ها گفت: خطاب من به اشغالگران است. بدانید که ظلم پایدار نمی‌ماند. شما تاریخ را بخوانید تا ببینید کدام ظالم ماندنی شده‌است. شما از فرعون و نمرود که بزرگتر نیستید! آنها اکنون کجا هستند؟

وی افزود: همه افراد به خصوص نوجوانان، می توانند با فعالیت‌های فرهنگی و هنری، مثل فیلم، نقاشی و ارائه ایده، خیلی اثرگذار باشند. مثال آن، تشویق کنندگان تیم‌های اروپایی هستند که در استادیوم از پرچم فلسطین استفاده می‌کنند. هرکس در حوزه در دسترس خودش می‌تواند اثر‌گذاری خوبی داشته‌باشد. همچنین اگر کار، خیلی عالی انجام‌شود، میزان اثرگذاری بیشتر خواهد‌شد.

رئیس فدراسیون کشتی در پایان از نوجوانان خواست تا با ارسال آثار خود برای جشنواره عمار و شرکت در پویش «فلسطین‌ِما»، از مردم مظلوم و مقتدر غزه حمایت کنند.

 

مهلت ارسال آثار: 10 آذر‌ماه 1402

راه‌های ارتباط با دبیرخانه و ارسال آثار:

– پیام‌رسان‌های ایرانی(شاد، بله، ایتا و روبیکا):  Filmema_Fest

– نام کاربری در پیامرسان شاد، بله، ایتا و روبیکا:  FilmeMa13@

– تارنمای جشنواره و مرجع اطلاع رسانی‌ها :   AmmarFilm.ir

– تلفن دبیرخانه: ۰۲۱۴۲۷۹۵۳۰۰