در مصاحبه با سرباز روح‌الله رضوی گفته ‌شد:

در دنیای بدون اسرائیل، منطقه ما خیلی بیشتر می‌تواند شاهد توسعه و رفاه باشد

کشور ما نیازمند یک «نهضت تولید محتوای مردمی» در جهت حمایت از  مردمان مقتدر و مظلوم فلسطینی است؛ مخصوصا در این روزها و پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» که فلسطینیان شاهد سخت‌ترین حملات از سوی رژیم صهیونیستی هستند. «فلسطینِ‌ما»، حرکتی است که نوجوانان می‌توانند با شرکت در آن، همراهی ملت ایران در حمایت از مردم مقتدر و مظلوم غزه را انعکاس داده و همچنین جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم‌کنند.

به گزارش عمارفیلم؛ این روزها پویش سراسری «فلسطین ما» برای حمایت از مردم فلسطین در بخش فیلمِ ‌ما چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در جریان است.

بنابراین به سراغ «سرباز روح‌الله رضوی» فعال رسانه‌ای حوزه بین‌الملل رفتیم تا نظر وی را در مورد این پویش جویا شویم:

فلسطین، قربانی قدرت‌طلبی نظام سلطه

رضوی گفت: ماجرای فلسطین هم شامل تصویری است که دنیا به ما ارائه کرده است و هم واقعیت. این ماجرا از نظر دنیا، داستانِ دادن حق به جمعیتی از یهودیانی بوده است که در طول قرن ها، مورد ظلم قرار می‌گرفتند اما واقعیت ماجرا، چیز دیگری است. فراهم کردن بستر شکل گیری یک رژیم سیاسی در قلب غرب آسیا که به کمک آن، اهداف استعماری دنیای نوین مطابق با شرایط تازه، بتواند پیگیری شود. به همین دلیل، اساس تمام روایت‌هایی که در مورد حق داشتن یهودیان گفته می‌شود، با توجه به آن نظام سلطه‌ای که به دنبال افتتاح این رژیم در منطقه بوده است، باطل است.

رضوی ادامه داد: همه ماجرا به این بر می‌گردد که رژیم اسرائیل بر خاک فلسطین بنا شد تا از منافع دنیای سلطه در دنیای استعمار نوین، بتواند حفاظت کند. در این میان، مردم فلسطین و سرزمین آن‌ها قربانی شد.

نزاع بر سر وجود

این کنشگر رسانه ای پیرامون جهان بدون اسرائیل گفت: دنیای بدون اسرائیل، قطعا دنیایی نخواهد بود که تمام مشکلات در آن حل شده باشد، چون این رژیم توسط یک نظام سلطه متولد شده است. البته در دنیای بدون اسرائیل، بخش عظیمی از مشکلات غرب آسیا که ما در آن زندگی می کنیم و متعلق به اعراب و مسلمانان است، وجود نخواهد داشت. در چنین دنیایی، منطقه ما خیلی بیشتر می تواند شاهد توسعه، پیشرفت و رفاه باشد. چون هدف اولیه شکل گیری اسرائیل، این بود که قدرتی برتر در منطقه غرب آسیا باشد و اجازه قدرت گرفتن سایر کشورها را ندهد. به همین دلیل، نزاع اسرائیل با کشورهایی کی می توانند در منطقه به یک قدرت تبدیل شوند، یک نزاع «وجودی» است. مصر، عراق و ایران، از نمونه های این کشورها هستند.

تاریخ‌سازی مردم غزه

رضوی افزود: مردم غزه درحال تاریخ سازی هستند. آن‌ها یک پیچ تاریخی عظیم را با فدا کردن خود، رقم می‌زنند. این مردم اکنون نماد بیداری و آگاهی 75 ساله ملت خود شده‌اند. در دوره‌ای، مردم فلسطین به دلیل کشتاری که وجود داشت، عقب کشیدند؛ البته چاره ای جز آن نداشتند. اما امروز نسل جدید فلسطین، باوجود هجوم وحشتناک اسرائیل، فرار نمی‌کند. آن‌ها ایستاده‌اند تا تاریخ جدیدی را در دنیا رقم بزنند.

رضوی با مخاطب قرار دادن اشغاگران گفت: مشکل بنیادین اسرائیل، این است که چشم خود را به روی واقعیت‌های غرب آسیا بسته است. این رژیم خودش را به وسیله ارتباط گرفتن با دولت‌هایی که غالبا هم خواستگاه مردمی در میان کشورهای غرب آسیا ندارند، «دوپینگ» کرده است. رژیم اسرائیل، تلاش کرده است به دنیا  بقبولاند که دارای مقبولیت و مشروعیت است؛ در صورتی که نه مشروعیت سیاسی دارد و نه محبوبیت مردمی در غرب آسیا. تنفرها نسبت به این رژیم، روز به روز در حال افزایش است و هیچ آینده‌ای برای این رژیم در این منطقه وجود نخواهد داشت.

بخوانید و بدانید، تا مبارزه کنید!

رضوی ضمن تاکید بر توانایی همه برای مبارزه با رژیم غاصب گفت: یکی از سطوح نبرد، افکار عمومی است. افکار عمومی از شنیدن اخبار غزه و فلسطین متاثر می شود. ما باید نسبت به مسئله فلسطین، در سمت مشخصی بایستیم. باید با این مسئله همراهی کنیم، آن را متوجه شویم و برای اطرافیان خود تعریف کنیم. حل مسئله فلسطین و پایان رژیم صهیونیستی، نیازمند یک آگاهی جهانی است و این آگاهی و بیداری، به تک تک ما بستگی دارد. هریک از ما، اینجا جزئی از این میدان جنگ می‌شویم چون ذهن ما درگیر این معرکه شده است.

برای همین، مهم‌ترین کاری که می‌توان انجام داد، «دانستن»، «خواندن» و «فهمیدن» است. قلب‌هایی که خلوص و اراده واقعی داشته باشند، قطعا در دنیای بیرون هم اتفاقات خوبی را رقم خواهند زد.

این فعال رسانه ای در نهایت از نوجوانان خواست تا با ارسال آثار خود برای جشنواره عمار و شرکت در پویش «فلسطین‌ما»، از مردم مظلوم و مقتدر غزه حمایت کنند.

مهلت ارسال آثار: 10 آذر‌ماه 1402

راه‌های ارتباط با دبیرخانه و ارسال آثار:

– پیام‌رسان‌های ایرانی(شاد، بله، ایتا و روبیکا): Filmema_Fest

– نام کاربری در پیامرسان شاد، بله، ایتا و روبیکا: FilmeMa13@

– تارنمای جشنواره و مرجع اطلاع رسانی‌ها :  AmmarFilm.ir

– تلفن دبیرخانه: ۰۲۱۴۲۷۹۵۳۰۰