در مصاحبه با نفیسه سادات موسوی گفته‌شد:

در دنیای بدون اسرائیل، بچه‌ها بزرگ می‌شوند و قد می‌کشند

کشور ما نیازمند یک «نهضت تولید محتوای مردمی» در جهت حمایت از مردمان مقتدر و مظلوم فلسطینی است؛ مخصوصا در این روزها و پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» که فلسطینیان شاهد سخت‌ترین حملات از سوی رژیم صهیونیستی هستند. «فلسطینِ‌ما»، حرکتی است که نوجوانان می‌توانند با شرکت در آن، همراهی ملت ایران در حمایت از مردم مقتدر و مظلوم غزه را انعکاس داده و همچنین جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم‌کنند.

به گزارش عمارفیلم؛ این روزها پویش سراسری «فلسطین ما» برای حمایت از مردم فلسطین در بخش فیلمِ ‌ما چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در جریان است.

بنابراین به سراغ «نفیسه سادات موسوی» شاعر کشورمان رفتیم تا نظر وی را در مورد این پویش جویا شویم:

هیچ مدرکی وجود نداشت!

موسوی گفت: چیزهایی که امروز پیرامون فلسطین در اخبار می‌شنویم، از کجا شروع شده‌اند؟ حدود 70 سال پیش، سرزمینی وجود‌داشت که مردمان آن با هر دینی، با صلح در کنار هم زندگی می‌کردند. این سرزمین، مورد هجوم آدم‌هایی قرار می‌گیرد که از اقصی نقاط جهان به سمت آن آمدند. این مهاجمان ادعا داشتند که در گذشته‌های خیلی دور، این سرزمین به اجداد‌آنها تعلق داشته‌است؛ ادعایی که هرکس می تواند برای هر بخش از این کره خاکی داشته‌باشد. اما آنها، مدرکی برای اثبات ادعای خود نداشتند. آنها مدعی بودند که زیر خاک این سرزمین را جست و جو کنند، حتما به این مدارک دست خواهند‌یافت. اما این اتفاق هم نیفتاد.

وی ادامه داد: این مهاجمان، شروع به خرید باغ‌ها و زمین‌های این کشور کردند و فکر می کردند که پس از آن، می توانند مالک کل این سرزمین باشند. اما در ادامه، خواستند کل خاک این سرزمین را به تصرف خود در آورند و صاحبان چندین‌ساله آن را اخراج‌کنند. آنها گفتند که باید میراث مادری‌تان را به ما ببخشید؛ بدون اینکه ما برای آن دلیلی داشته باشیم. چون زور ما زیاد است.

این قصه، آغاز درگیری های هفتاد ساله بین مردم صاحب فلسطین و مردم اشغالگری بود که از نقاط مختلف دنیا، بدون هیچ ریشه‌ای در این سرزمین، به زور وارد آن شدند. حالا 70 سال است که با تمام قدرت، تجهیزات نظامی و حمایت دولت‌های گوناگون، تلاش می‌کنند این سرزمین کوچک را ازآن خود کنند. از سوی دیگر، همه مردم فلسطینی با دست خالی، دارند جلوی این اتفاق را می‌گیرند. مبارزه‌ای که اکنون در فلسطین جریان دارد، از جنس مبارزه «حق علیه باطل» است.

کارهایی بزرگ از بچه‌هایی کوچک

موسوی در ادامه هنگام توصیف دنیای بدون اسرائیل، اشاره‌کرد: در چنین دنیایی، زورگویی و تجاوز وجود ندارد. در این دنیا، وقتی آدم ها صبح از خواب بیدار می‌شوند، می‌دانند که روزشان قرار است چگونه باشد. در دنیای بدون اسرائیل، بچه‌ها بزرگ می‌شوند و قد می‌کشند. چنین دنیایی، حتما زیبا خواهد بود.

این پژوهشگر حوزه خانواده افزود:  به عنوان یک مادر، دوست داشتم به آنها بگویم که آغوش من به روی همه شما باز است تا برای تک تک شما مادری ‌کنم. اما احساس می‌کنم بچه‌های آنجا خیلی بزرگتر از آن هستند که بتوانیم چنین حرفی به آنها بزنیم. من به آنها می گویم دمتان گرم؛ شما برخلاف سنی که دارید، کار بسیاری بزرگی انجام می دهید.

موسوی خطاب به اشغالگران گفت: ما آخر تاریختان را می نویسیم. ما نقطه پایانتان را می گذاریم.

موسوی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه هرکسی می تواند در حمایت از فلسطین، کاری انجام دهد گفت: از آنجایی که فعلا این امکان وجود ندارد که به صورت فیزیکی در کنار مردم فلسطین بایستیم، کاری که ما در هر سطحی می توانیم انجام دهیم، منحصر به فرد است. هر‌کسی با هر سنی باید بگردد تا متوجه شود چه کاری از دست او ساخته است. من به عنوان یک مادر، با نشان دادن پرچم فلسطین به کودکم و گفتن قصه فلسطینیان برای او، می توانم اثرگذار باشم. از همین ابتدا، بچه ها را با این آشنا کنیم که مقاومت چیست و وطن دوستی چه معنایی دارد.

این شاعر در نهایت از نوجوانان خواست تا با ارسال آثار خود برای جشنواره عمار و شرکت در پویش «فلسطین‌ما»، از مردم مظلوم و مقتدر غزه حمایت کنند.

مهلت ارسال آثار: 10 آذر‌ماه 1402

 

راه‌های ارتباط با دبیرخانه و ارسال آثار:

– پیام‌رسان‌های ایرانی(شاد، بله، ایتا و روبیکا):  Filmema_Fest

– نام کاربری در پیامرسان شاد، بله، ایتا و روبیکا:  FilmeMa13@

– تارنمای جشنواره و مرجع اطلاع رسانی‌ها :   AmmarFilm.ir

– تلفن دبیرخانه: ۰۲۱۴۲۷۹۵۳۰۰