در مصاحبه با نفسه‌سادات موسوی گفته شد:

خودشناسی، عامل موفقیت یک زن / معرفی زنی باتوانمندی‌های فرازمینی

همه ما نیازمند «نهضت تولید محتوای مردمی» در راستای  جلوگیری از فراموشی زنانِ قهرمان ایران هستیم.  نهضتی که نوجوانان می‌توانند در آن پیشرو بوده و با حضور در بخش «فیلم ما» جشنواره مردمی عمار در نجات‌دادن سوژه‌ها از خطر فراموشی سهیم باشید. «زنانِ قهرمان»، زنان عادی‌ای هستند که اطراف ما زندگی می‌کنند و نسل جدید به راحتی می‌تواند با آن‌ها احساس هم‌ذات‌پنداری کرده و به عنوان الگو انتخاب کند.

به گزارش عمارفیلم؛ این روزها مسابقه فیلمسازی ویژه دانش‌آموزان برای معرفی زنان موفق ایران تحت عنوان «نهضت روایت زن ایرانی» در بخش فیلم ما سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در جریان است.

به همین دلیل به سراغ «نفسه‌سادات موسوی» شاعر و نویسنده کشورمان رفتیم تا نظر وی را در مورد این پویش جویا شویم:

 

خودشناسی، عامل موفقیت یک زن

موسوی بیان کرد: زن موفق زنی‌است که به خودشناسی رسیده باشه و خودش را به گونه‌ای بشناسد که ظرفیت‌ها، استعدادها و خواسته‌هایش را به طور واضح بداند و در جهت به فعل رساندن استعدادهایی که بصورت بالقوه در خودش داره حرکت کند. ممکن است در این مسیر نیاز به یادگیری توانمندی‌هایی باشد و یا از خیلی موارد در زندگی‌اش گذشته و یا حتی سختی‌هایی را تحمل کند اما در مسیری که خودش را شناخته حرکت می‌کند.

 

هدف، لازمه موفقیت

موسوی اظهار داشت: از شاخصه‌های زن موفق داشتن هدف مشخص است. نمی‌شود برای اهداف انتزاعی،  غیرواقعی و دور ازدسترس تلاش کرد و توقع موفقیت داشت. وقتی وارد یک جاده می‌شویم باید بدانیم که در کدوم ایستگاه‌ها توقف داریم. چه برآیندی از ایستگاه میانی وایستگاه نهایی و جاده‌ای که درآن هستیم داشته باشیم.

 

موسوی در پاسخ به معرفی زنان موفق اطراف خود گفت: من به مادربزگم، به عنوان یک زن موفق اشاره میکنم. خانم 70 ساله‌ای که تصمیم گرفت خودش را برای خانه و خانواده‌اش وقف کرده و محور و نخ تسبیح یک خانواده شاد باشد. به طوری که شناخت کاملی از مادرم به عنوان دخترش تا فرزند بنده به عنوان نتیجه‌اش دارد. این همه جانبه بودن و جامعه الاطراف بودن او و تلاشی که برای هدف خودش می‌کند همیشه برای من حائز اهمیت بوده و است.

 

معرفی زنی باتوانمندی‌های فرازمینی

موسوی در ادامه عنوان کرد: بنده زنی را میشناسم که در خبرگزاری‌ها از او به عنوان یک زن موفق تعریف می‌شود. کسی که وقتی اراده کند هرچیزی را بدست میاورد. من به زندگی این آدم نزدیک شدم و برخلاف ظاهری که از او تعریف می‌شود، یک زن با توانمندی فرازمینی نیست بلکه زنی‌است که برنامه‌ریزی و نظم دارد. زنی که خواب شب خود را محدودتر کرده، سحرخیزه بوده و حتی برای وعده‌های غذایی هفته‌های پیش‌رو برنامه ریزی دارد و از زما‌ن‌های مرده لابه لای اتفاقات زندگی که همه ما داریم و شاید چندین ساعت در طول روز باشد و ان را هدر می‌دهیم به درستی استفاده می‌کند. و این رمز موفقیت او به من کمک کرد که برای موفق بودن نیاز نیست امکاناتی داشته باشیم که دیگران ندارند بلکه باید از داشته‌هایمان به درستی استفاده کنیم.

 

خانه مولد، عامل موفقیت

موسوی ادامه داد: موفقیت یک زن وابستگی خیلی زیادی به خانه دارد. اگر خانه، خانه‌ای مولد باشد و زن بتواند به لحاظ روحی و عاطفی انگیزه لازم را برای رسیدن به نیازهایش داشته باشد، زن موفق است. یک زن موفق، زنی است که خودش را شناخته و در جهت ارضا خواسته‌هایش حرکت می‌کند. و این لزوما به بیرون از خانه تعریف نمیشود.

 

موسوی در پایان اشاره کرد: بنده به نوجوانانی که در «نهضت روایت زن ایرانی» شرکت می‌کنند دوره‌های آموزش خلاقیت و ایده‌پردازی را هدیه می‌دهم.

 

 

شما نوجوانان عزیز می‌توانید آثار خود را تا تاریخ 31 فروردین‌ماه 1402 به آدرس Filmema13@ در پیامرسان‌های شاد، بله، ایتا و روبیکا ارسال نمایید.