در مصاحبه با حبیب احمد‌زاده گفته‌شد:

ریشه حیات اسرائیل، مظلوم‌نمایی است

کشور ما نیازمند یک «نهضت تولید محتوای مردمی» در جهت حمایت از مردمان مقتدر و مظلوم فلسطینی است؛ مخصوصا در این روزها و پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» که فلسطینیان شاهد سخت‌ترین حملات از سوی رژیم صهیونیستی هستند. «فلسطینِ‌ما»، حرکتی است که نوجوانان می‌توانند با شرکت در آن، همراهی ملت ایران در حمایت از مردم مقتدر و مظلوم غزه را انعکاس داده و همچنین جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم‌کنند.

به گزارش عمارفیلم؛ این روزها پویش سراسری «فلسطین ما» برای حمایت از مردم فلسطین در بخش فیلمِ ‌ما چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در جریان است.

بنابراین به سراغ «حبیب احمد‌زاده» نویسنده کشورمان رفتیم تا نظر وی را در مورد این پویش جویا شویم:

 

صلح‌هایی دروغین عامل جنگ‌هایی واقعی

احمدزاده: قصه فلسطین، قصه صلح‌های دروغینی است که باعث جنگ‌های خیلی بزرگی می‌شود. زمانی که عدالت محقق نشود، چیزی به نام صلح هم وجود‌ندارد. به همین خاطر است که به مدت هفتاد سال، انواع قرارداد‌ها نوشته شده‌اند اما به جایی نرسیده‌اند. این صلح‌های دروغین بخاطر محقق نشدن عدالت، چیزی نیست جز آتش بسی بین جنگ قبلی و جنگ‌های پیش رو.

وی ادامه داد: هر جنگی با عدم احقاق حقوق ادامه پیدا می‌کند. چیزی را که غرب تحت عنوان «صلح» به شرق ارائه کرده‌است، مثل داروی بی‌حس کننده‌ای است برای یک بیمار سرطانی تجویز می‌شود. این سرطان آنقدر پیشرفت می‌کند تا فرد را بکشد. این دقیقا همان کاری است که غرب با اسم «صلح» برای شرق انجام می‌دهد.

احمدزاده افزود: چیزی که با شنیدن کلمه فلسطین به ذهنم رسید، این است که یاد‌بگیرم هرگز از روز اول اجازه ندهم حق من را بخورند که پس از هفتاد سال، اینگونه بمب باران شوم.

احمدزاده در توصیف دنیای بدون اسرائیل گفت: فکر‌کنم بجای دنیای بدون اسرائیل، بهتر از بگوییم دنیای بدون آپارتاید و کشتار. فکر کنم زمانی که ما یاد بگیریم حتی در حق برادرمان هم بی عدالتی نکنیم، آن روز زمینه حل مسئله بی عدالتی فراهم می‌شود.

بهانه دست این رژیم ندهیم

این فیلمنامه‌نویس گفت: بزرگترین کاری که ما در جهت مبارزه با اسرائیل می‌توانیم انجام دهیم این است که برای این رژیم، امکان مظلوم‌نمایی فراهم نکنیم؛ چرا که ریشه حیات این رژیم، مظلوم نمایی است. ما باید تلاش داشته باشیم تا هیچ عملکردی از ما در رسانه، مورد سوء استفاده در جهت تبلیغ مظلوم نمایی دروغین رژیم اسرائیل، قرار نگرید.

احمدزاده هنگام صحبت در مورد کودکان غزه گفت: با اینکه من خودم در جبهه‌های جنگ بودم، اما دیدن تصاویر این روزهای غزه برایم سخت است؛ با اینکه از دور و از تلوزیون شاهد این تصاویر هستم. امیدوارم این اتفاقات به پایان برسد و شما بچه های غزه بتوانید فصل جدیدی از زندگی را آغاز کنید؛ دوره‌ای که این کشتار‌ها به پشتوانه ابرقدرت‌ها، به پایان برسد.

تاریخ یهودیت را مجددا بخوانید

این پژوهشگر در ادامه، اشغالگران صهیونیست را مخاطب قرار می‌دهد: اگر بخواهم دولت مردان اسرائیلی را نصیحتی کنم، می‌گویم به جای اینکه در مظلوم‌نمایی خودتان در این دوره اغراق کنید و دست به کشتار بزنید، تاریخ دین یهودیت را دقیق تر بخوانید؛ همانطور که موسی از دست فرعونی که کودکان را می‌کشت، جان سالم به در برد و نیل او را به قصر فرعون رساند، همین اتفاق برای شما که کودکان را می‌کشید نیز خواهد افتاد. کشتار مردم غزه، تنها باعث ایجاد گروه‌های مقاومت مانند حماس و جهاد اسلامی و حتی سازش ناپذیر‌تر را از آنها می‌شود.

احمدزاده: من پانزده سال داشتم که جنگ شد و ما در شهر آبادان در محاصره قرار‌گرفتیم. در آن یکسال محاصره اولیه، من دائم با خود می‌گفتم که پس بقیه کجا هستن؟ آیا از ما خبر دارند؟ تک تک لحظه‌هایی که به بچه های غزه فکر می‌کنم، این خاطره در ذهن من جاری می‌شود. وظیفه همه ما روشنگری و اعلام این است که ما هم در کنار بچه های غزه هستیم. با حمایت از پویش فلسطین ما، شاید بتوانیم امیدی را در دل آنها زنده‌کنیم.

این نویسنده در نهایت از نوجوانان خواست تا با ارسال آثار خود برای جشنواره عمار و شرکت در پویش «فلسطین‌ما»، از مردم مظلوم و مقتدر غزه حمایت کنند.

 

مهلت ارسال آثار: 10 آذر‌ماه 1402

راه‌های ارتباط با دبیرخانه و ارسال آثار:

– پیام‌رسان‌های ایرانی(شاد، بله، ایتا و روبیکا):  Filmema_Fest

– نام کاربری در پیامرسان شاد، بله، ایتا و روبیکا:  FilmeMa13@

– تارنمای جشنواره و مرجع اطلاع رسانی‌ها :   AmmarFilm.ir

– تلفن دبیرخانه: ۰۲۱۴۲۷۹۵۳۰۰