در مصاحبه با محمد انصاری گفته‌شد:

دیدن حتی تصاویر آنچه که در غزه اتفاق می‌افتد، برای ما دشوار است!

کشور ما نیازمند یک «نهضت تولید محتوای مردمی» در جهت حمایت از مردمان مقتدر و مظلوم فلسطینی است؛ مخصوصا در این روزها و پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» که فلسطینیان شاهد سخت‌ترین حملات از سوی رژیم صهیونیستی هستند. «فلسطینِ‌ما»، حرکتی است که نوجوانان می‌توانند با شرکت در آن، همراهی ملت ایران در حمایت از مردم مقتدر و مظلوم غزه را انعکاس داده و همچنین جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم‌کنند.

به گزارش عمارفیلم؛ این روزها پویش سراسری «فلسطین ما» برای حمایت از مردم فلسطین در بخش فیلمِ ‌ما چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در جریان است.

بنابراین به سراغ «محمد انصاری» فوتبالیست سابق کشورمان رفتیم تا نظر وی را در مورد این پویش جویا شویم:

مردم همیشه استوار

انصاری: نزاع در فلسطین الان نزدیک بیست روز است که به اوج خود رسیده‌است. اشغالی که از آن حدود هفتاد سال می گذرد، اکنون به طرز وحشیانه‌ای در حال ادامه یافتن است و صهیونیست‌ها تا الان حدود 9 هزار نفر را شهید کرده‌اند که حدود 3 هزار نفر آنها از کودکان بودند. فکر کنم در کل دنیا ظلم و هجوم این رژیم به فلسطینیان، بر کسی پوشیده نیست. امیدواریم هرچه سریع تر این مسئله خاتمه پیدا کند و با پیروزی مردم مظلوم فلسطین، به پایان برسد.

وی افزود:  وقتی کلمه فلسطین را می‌شنوم، اولین چیزی که به ذهنم می‌رسد «مقاومت» است. شاید با اولین موشک و انفجار، خیلی‌ها شهر را ترک کنند اما می‌بینیم که مردم فلسطین ایستاده‌اند و در حال مبارزه با این ظلم هستند.

این ورزشکار در توصیف دنیای بدون اسرائیل اشاره کرد: قطعا دنیای بدون ظلم، دنیای قشنگی خواهد‌بود. اتفاقی که در فلسطین می‌افتد، شاید وحشیانه ترین اتفاقی است که در این برهه از تاریخ جریان دارد. امیدوارم شاهد روزی باشیم که در هیچ جای دنیا، ظلمی اتفاق نیفتد.

وجدان بیدار

محمد انصاری در ادامه، کودکان غزه را خطاب قرار می‌دهد: دیدن حتی تصاویر آنچه که در غزه اتفاق می‌افتد، برای ما دشوار است. از خدا می‌خواهم که محکم بایستید و این را بدانید که مردم انسان دوست سرتاسر دنیا در کنار شما هستند و برای شما دعا می‌کنند تا هرچه زودتر از این شرایط خارج شوید.

انصاری: هرکسی در هر جایگاهی که هست، باید انزجار خودش را نسبت به ظلم اعلام کند. ما در مدرسه فوتبال خودمان تلاش می‌کنیم تا روایت صحیحی از مسئله فلسطین را به بچه ها انتقال‌دهیم. خیلی از ورزشکاران و هنرمندان بزرگ دنیا، بدون ترس در مقابل اسرائیل ایستاده‌اند و موضع محکمی را در حمایت از مردم فلسطین اعلام کرده‌اند. واکنش هرکسی نسبت به ظلم بزرگ رژیم صهیونیستی، به هر اندازه‌ای که باشد، اثر خود را دارد. شاید حتی روشن کردن یک شمع در حمایت از مردم فلسطین، نشان‌دهد که این وجدان هنوز بیدار است.

این ورزشکار در نهایت از نوجوانان خواست تا با ارسال آثار خود برای جشنواره عمار و شرکت در پویش «فلسطین‌ما»، از مردم مظلوم و مقتدر غزه حمایت کنند.

مهلت ارسال آثار: 10 آذر‌ماه 1402

 

راه‌های ارتباط با دبیرخانه و ارسال آثار:

– پیام‌رسان‌های ایرانی(شاد، بله، ایتا و روبیکا):  Filmema_Fest

– نام کاربری در پیامرسان شاد، بله، ایتا و روبیکا:  FilmeMa13@

– تارنمای جشنواره و مرجع اطلاع رسانی‌ها :   AmmarFilm.ir

– تلفن دبیرخانه: ۰۲۱۴۲۷۹۵۳۰۰