دبستانی‌ها راوی «اولین درآمد» پدرانشان در جشنواره عمار می‌شوند

دانش‌آموزان دبستان آیت الله کاشانی شهرستان شوشتر خوزستان، با ارسال فیلم‌های موبایلی خود در بخش «اولین درآمد» هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار شرکت کردند.

به گزارش «عمارفیلم»، دانش‌آموزان دبستان آیت الله کاشانی شهرستان شوشتر خوزستان، با ارسال فیلم‌های موبایلی خود در بخش «اولین درآمد» هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار شرکت کردند.
غلامرضا اکبرنژاد، معلم و فعال فرهنگی دبستان آیت الله کاشانی شهرستان شوشتر درین‌باره گفت: این مدرسه با ۳۰۰ دانش آموز از جمله مراکز آموزشی تحت پوشش طرح «محمد امین» و نخستین مدرسه وابسته به حوزه علمیه استان خوزستان در شهر شوشتر است.
وی افزود: طرح «محمد امین» برای دانش آموزان دبستان آیت الله کاشانی، متناسب با جشنواره مردمی فیلم عمار که در سراسر کشور برگزار می شود راه اندازی شده است.
این فعال فرهنگی ادامه داد: ما بخش اولین درآمد جشنواره عمار را با عنوان «من و بابای گلم» در دبستان آیت الله کاشانی راه اندازی کردیم و در قالب این طرح از دانش آموزان خواستیم خاطرات پدرهای خود را در مورد نخستین شغل هایی که داشتند، در قالب فیلم جمع آوری کنند.
اکبرنژاد خاطرنشان کرد: با برگزاری این طرح، بچه ها متوجه دشواری ها و سختی های مشاغل پدران خود می شوند همچنین این حرکت، باعث ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای پیدا کردن شغل مناسب و برنامه ریزی برای انتخاب حرفه ای مناسب در آینده می‌شود.
وی اضافه کرد: در این طرح، نوجوانان و جوانان با حرفه ها و مشاغل مختلف، آشنا می‌شوند، زیرا فیلم های تولید شده توسط دانش آموزان، درباره موضوعات و مشاغل بسیار متنوعی است.
این معلم دبستانی اظهار داشت: این طرح، پیام دیگری هم برای دانش آموزان در حوزه تربیتی دارد و آن تقویت ارتباط عاطفی فرزندان با پدران است. زیرا پدران به دلیل مشغله کاری که دارند آن‌چنان که باید برای ایجاد و گسترش رابطه‌ای عاطفی با فرزندان خود زمان ندارند اما این طرح موجب تاثیرپذیری فرزندان از پدران خود می شود.
وی عنوان کرد: دیگر هدفی که از برگزاری این طرح دنبال می‌کنیم آشنایی دانش آموزان با کارگردانی و فیلمسازی در سن نوجوانی است، آنها بعد از این طرح این امکان را پیدا می کنند که در عرصه فیلمسازی شروع به فعالیت کنند. حضور دانش آموزان در این طرح، نخستین تجربه آنها محسوب می شود و کارگردانان و فیلمسازان هم می توانند مستندهایی را بر اساس شور و هیجان موجود در میان آنها تولید کنند.
این معلم دبستانی در ادامه سخنانش یادآور شد: دانش آموزان باید بدانند افرادی که از آنها به عنوان انسان هایی موفق یاد می شود روزی از نقطه صفر شروع کرده و امروز به جایگاه بالایی دست پیدا کردند.

گفتنی است دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، در راستای ثبت محتوا و نهضت فیلمسازی مردمی، فراخوانی با عنوان «اولین درآمد» پدرها، مادرها و بزرگ‌ترها منتشر کرده است و علاقمندان به ویژه جوانان و نوجوانان می‌توانند با دوربین خانگی یا تلفن‌همراه از پدر، مادر و بزرگ‌ترهای خود درباره خاطره اولین درآمدشان و اتفاقات پیرامون آن، حداکثر ۱۰ دقیقه فیلم بگیرند و در بخش «فیلم ما» جشنواره عمار شرکت کنند.
بنابرین گزارش، مساجد، مدارس، پایگاه های بسیج و دیگر مجموعه های مردمی نیز می‌توانند به صورت گروهی در این بخش شرکت کنند. علاقمندان فیلم‌های خود را می‌توانند از طریق یکی از روش‌های ارسال از راه سایت جشنواره عمار به نشانی AmmarFilm.ir ، ربات تلگرامی filmema_ammar_bot@ و شماره تلگرامی ۰۹۹۰۵۳۲۹۳۵۱ در این بخش ثبت کنند.