اکران عمومی جشنواره عمار استان قم در سینما آوینه

دبیر جشنواره عمار در استان قم از برگزاری و اکران عمومی آثار این جشنواره در سالن آوینه مجتمع فرهنگی فاطمه الزهرا خبر داد.

به گزارش عمارفیلم؛ دبیر جشنواره عمار در استان قم از برگزاری و اکران عمومی آثار این جشنواره در سالن آوینه مجتمع فرهنگی فاطمه الزهرا خبر داد.

سهیل اسعد دبیر «چهاردهمین جشنواره فیلم عمار» عصر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره عمار گفت: در کنار اکران آثار جشنواره عمار، نشست‌های تخصصی نیز برگزار می‌شد و رسانه ملی نیز پوشش خبری خوبی نسبت به برنامه‌های جشنواره داشت. دبیر «چهاردهمین جشنواره فیلم عمار» بیان کرد: عرصه تولید هنر، اندیشه و رسانه برای جامعه بسیار مهم است و عمار در این عرصه تلاش کرد تا آحاد مردم را به میدان بیاورد.

اسعد گفت: در عرصه توزیع محصولات نیز جشنواره عمار با شعار مردمی خود، این فضا را عوض کرد و فضاهای متفاوتی برای اکران فیلم‌ها و به صورت مردمی پدید آورد و حتی در مساجد، مدارس و فضاهای عمومی آثار به نمایش در آمد.

دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم عمار افزود: هنر جشنواره عمار این بوده که زمان و مکان عرضه آثار را برداشته و تلاش کرده تا با همت فعالان عرصه هنر، فضای جدیدی را پدیدار کند.

وی اضافه کرد: سطح آثار جشنواره عمار امسال متفاوت بود و ۳۳۰۰ اثر به دبیرخانه رسید که سطح هر کدام متفاوت و تنوع سوژه‌ها و قالب‌ها مشهود بود و هزار فیلم مستند به جشنواره رسید.

وی تاکید کرد: جشنواره عمار هنوز برای رسیدن به عموم جامعه و قاطبه مردم فاصله دارد و هنوز بسیاری این جشنواره را صرفاً برای قشر مذهبی می‌دانند.

دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم عمار با بیان اینکه ایده بین المللی کردن جشنواره عمار هنوز محقق نشده است افزود: در سالهای گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته اما تاکنون ورود جدی در سطح جهانی نداشته ایم و ساختار عمار هنوز بین المللی نیست و این امر نیازمند داشتن فکر، محتوا و ساختار بین المللی است.

اسعد گفت: جشنواره فیلم عمار جشنواره‌ای مردمی است و اعتقاد داریم مردم باید در این عرصه وارد میدان شوند.

آقای مردی دبیر جشنواره مردمی عمار در قم با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره مردمی عمار در کشور و شروع اکران سالانه آثار این جشنواره گفت: شعار امسال جشنواره، نظم نوین جهانی با محوریت فلسطین است که از یکم تا پنجم بهمن با رونمایی برخی آثار در قم آغاز می‌شود؛ و با حضور عموم مردم در سالن آوینه آثار ارسال شده به جشنواره اکران می‌شود.
وی با بیان اینکه اکران عمومی در سینما آوینه است افزود: در ایام دهه فجر آثار ارسال شده به جشنواره در مسجدها، مدرسه ها، دانشگاه‌ها و موسسات فرهنگی با رویکرد انتخابات و حضور حداکثری اکران خواهد شد.