اکران‌های مردمی جشنواره عمار در خوزستان آغاز شد

مسئول ستاد اکران جشنواره عمار در خوزستان از آغاز اکران‌های مردمی آثار جشنواره مردمی فیلم عمار به مناسبت هفته بسيج
عبدالرضا رستمی فر-جشنواره مردمی فیلم عمار-خوزستان

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، عبدالرضا رستمی‌فر، مسئول ستاد اکران مردمی جشنواره عماردر خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، از آغاز اکران‌های مردمی جشنواره فیلم عمار در استان خبر داد و گفت: اکران‌های مردمی آثار جشنواره عمار به مناسبت هفته بسیج در استان آغاز شده است.

وی اظهار کرد: از فعالان فرهنگی استان در صورت داشتن آمادگی دعوت می‌شود ضمن مراجعه به پایگاه اینترنتی جشنواره فیلم عمار و ثبت‌نام آثار جشنواره را به صورت رایگان جهت اکران عمومی در مساجد، مدارس و مارکز فرهنگی دریافت کنند.

مسئول ستاد اکران جشنواره عماردر خوزستان گفت: با توجه به متوسط آمار سال‌های گذشته برگزاری این جشنواره، قریب ۵۵۰ تا ۶۰۰ محل اکران و ۱۳۰۰ برنامه اکران تا پایان سال در خوزستان خواهیم داشت.

رستمی‌فر با بیان اینکه در هفتمین دوره جشنواره فیلم عمار و روزهای اعلام فراخوان جشنواره به هنرمندان قرار داریم، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند ضمن ثبت‌نام در پایگاه اینترنتی جشنواره فیلم عمار آثار تولیدی خود را به جشنواره ارسال کنند.

وی ادامه داد: از اهداف مهمی که جشنواره عمار دنبال می‌کرد و هنوز دنبال می‌کند، ایجاد اعتماد به نفس بین هنرمندان بومی استان‌ها و شهرستان‌ها جهت تولید آثار فاخر در قالب‌های فیلم‌های مستند، کوتاه، داستانی، مستند، نماهنگ و تیزر است.

رستمی‌فر افزود: در این راستا جشنواره فیلم عمار در برنامه‌های آتی خود آموزش‌هایی در سطوح مختلف؛ آماتور و پیشرفته را برای هنرمندان بومی استان‌ها در دستور کار خود دارد که بتواند تولید آثار ارزشمند را در سطح کشور افزایش دهد.

مسئول ستاد اکران جشنواره عمار در خوزستان گفت: مهلت ارسال آثار در بخش «فیلم» تا پایان آبان و در بخشهای «فیلم ما»، «تولیدات رادیویی»، «لوح نگار» و «اقلام تبلیغی» تا ۱۰ آذر است.
وی عنوان کرد: «فیلم ما» بخش جدیدی است که به جشنواره امسال جهت شرکت هنرمندان آماتور افزوده شده است که می‌توانند آثار خود با دوربین‌های معمولی تهیه کرده و در این بخش شرکت دهند.
رستمی‌فر تصریح کرد: اکران آثار برگزیده هفتمین دوره فیلم عمار هفته اول بهمن‌ماه است.