اکران‌های خانگی؛ سرگرمی این روزهای عماری‌ها

در روزهای قرنطینه خانگی و ایام عید نوروز اکران‌کنندگان جشنواره عمار به سمت اکران‌های خانگی برای پر کردن اوقات فراغت و خانه نشینی مردم کشور رفتند.

به گزارش «عمار فیلم»، در روزهای قرنطینه خانگی و ایام عید نوروز اکران‌کنندگان جشنواره عمار به سمت اکران‌های خانگی برای پر کردن اوقات فراغت و خانه نشینی مردم کشور رفتند. این اکران‌ها در خانه، با امکاناتی چون ویدئوپروژکتور، لپ‌تاپ، تلویزیون و حتی تلفن همراه انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، در نخستین بسته فیلم که ویژه اکران برای کودکان در خانه‌ها معرفی شده می‌توان به نبرد خلیج فارس۱، نامه ای برای آفتاب، بابای شکلاتی، جمعه گل، آبی کمرنگ، روزهای بارانی، چریک کوچک، سوزن، خانه پنجم، ژنرال کیشمیشی، داوود و جالوت، روح‌شاه، خاطره، خونه مادربزرگه، خط کش، داستان آینده، علی کوچولو، ایرانی بنوشیم، بر فراز دانش، رفتار امام با بچه ها اشاره کرد.

همچنین در بسته فیلم دیگری که برای خانواده‌ها آماده شده آثاری چون چهل و سه روز، شجریان؛ از سپیده تا فریاد، ۱۲ نفر، رو به قبله، کارخانه جهان، کرار (شهید سنجرانی)، خط مقدم، دشت آدمخوار، وطن آرزو ها، چشماتو ببند، مادرانه (هم‌بازی)، بابا آب داد، محرم ملکوت، در کنار هم، بدون لک، ترینیتی، بابازی، عنبرسیلین، سید احمد، چریک پیر، کرایه ها آماده…، شربت سینه، دادگاه، کلت، دایره، راز پیژامه بابا، برخیزید، حرکت خفن، شکلات، جگردار، بازی، خلاف سنگین، کفش، من و تو، نوکر یا ارباب، اعتراض ترسناک نیست، واکنش مردم به درخواست بی شرمانه ی یک هم وطن در فروشگاه!، دوبنده، شما دیگه چرا؟، عبور، ممنون که به ما چیزی نمی گویید تدارک دیده شده است.

بر این اساس، این اکران‌ها تا امروز در نقاط مختلف کشور همچون روستای «بهمنی» از توابع میناب هرمزگان، شهرستان‌های نهاوند و ملایر همدان، زرین‌شهر اصفهان، آباده و فسا از استان فارس، روستای چرلو در شهرستان هشترود آذربایجان غربی و … انجام شده و نقاط مختلف دیگری نیز در نوبت اکران فیلم‌ها قرار دارند.

در این گزارش به چند نمونه از بازخوردهای اکران‌کنندگان درباره اکران‌های خانگی اشاره می‌شود. در نخستین بازخورد که توسط یکی از والدین بیان شده آمده «الان که درقرنطینه خانگی هستیم فیلم‌های عمار برای گذراندن اوقات فراغت کودکان خیلی مناسب است به امیدروزی که این ویروس کنترل شود و دوباره فیلم‌های عمار را بتوانم برای جمعیت بیشتری به نمایش بگذارم، به امید سلامتی همه مردمان سرزمینم ایران».

یکی دیگر از والدین در بازخوردی کوتاه اشاره کرد: «به بچه‌ها گفتم: از این به بعد، این اتاق، سینمای خونه است. هم بچه‌ها و هم اعضای خانواده، منتظراکران‌های بعدی هستند.»

همچنین از دیگر بازخوردها می توان به «ان شاء الله قراره ایام نوروز هر روز فیلم های عمار رو ببینیم.»، «با نشستن درخانه و دیدن فیلم‌های عمار به جنگ کرونا می‌رویم»، «بعدازظهر کسل کننده ماندن در خانه رو با فیلم های عمار تبدیل به فرصتی برای یاد گرفتن می‌کنیم.» و «اکران در روز دوم با توجه به تبلیغات مخاطبان روز اول، با استقبال بیشتری انجام گرفت و همسایه ها نیز مهمان اکران بودند. البته همه در قرنطینه هستند و با رعایت نکات بهداشتی انجام گرفت.» اشاره کرد.

گفتنی است، علاقمندان برای اکران دو بسته فیلم درنظر گرفته شده جهت اکران برای کودکان و افراد خانواده می‌توانند به نشانی ekran.ammarfilm.ir مراجعه کنند.