نمایش فیلم های جشنواره عمار پیش درآمد مراسم سالگرد شهید مدافع حرم در نورآباد

مراسم سالگرد شهید مدافع حرم شهید «صفدر حیدری» در حسینه عاشقان ثارالله شهر نورآباد برگزار خواهد شد.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از نورآنلاین، جشنواره مردمی فیلم عمار یک جشنواره سینمایی ایرانی است. اولین دوره این جشنواره در سال ۸۹ و در سالگرد حماسه‌ نهم دی ماه برگزار گردید و حدود بیست اثر، هم‌زمان در۳۰ نقطه از کشور اکران شد.

پس از این سال همواره این جشنواره در سطح کشور برگزار می شود. شاید نقطه عطف این جشنواره اکران های مردمی آن باشد و نمایش فیلم ها در هر مکانی امکان پذیر است (مسجد، مدرسه، پارک، حوزه علمیه، منازل، پایگاه بسیج، سالن های نمایش و…) و با هر وسیله نمایشی (ویدئو پروژکتور، تلویزیون، کامپیوتر و…). فیلم‌هایی مناسب اکران برای همه سنین و برای همه اقشار وجود دارد.

در این راستا گروهی از جوانان فعال حوزه فرهنگ به نام گروه شهدای محراب به مناسبت سالگرد شهادت صفدر حیدری که در آزادسازی شهرهای شیعه نشین سوریه به شهادت رسیده بود برخی از فیلم های این جشنواره را در منزل آن شهید بزرگوار به نمایش گذاشتند.

علی حیدری بردار این شهید مدافع حرم با استقبال از این حرکت مردمی گفت: فضای کنونی کشور ، دچاز تهدید از طریق ماهواره و شبکه های اجتماعی شده است و هدف آنها تغییر در فرهنگ ها و ارزش ها است. خوشبختانه جشنواره عمار توانسته به خوبی عمل کنند و فرهنگ های اصیل اسلامی و سبک زندگی صیحیح را به نمایش بگذارد.

کیفیت بالای گرافیکی و محتوایی آن نیز باعث گردیده مورد استقبال جوانان و نوجوانان قرار گیرد. این حرکت های مردمی در سطح جامعه باید مورد حمایت قرار گیرد.

این معلم مقطع دبیرستان می گوید: واقعا نسل جوان درگیر شبیخون فرهنگی شده اند و دشمن با تمام قوا وارد این عرصه شده است. متاسفانه برخی از دانش آموزان نیز در حزوه فرهنگی و اعتقادی دچار مشکل شده اند. البته ما در دین و کشور خودمان الگوهای مناسب فراوانی داریم که یکی از نمونه های بارز آن فرهنگ عاشورا است لذا باید این الگوها را به صورت صحیح معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره عمار توانسته الگوهای مناسب را در قالب هنر به نمایش بگذارد گفت: واقعا تولید چنین آثاری لازم و ضروری است و مورد استقبال جوانان قرار می گیرد. از این طریق می توان مسیر درست را به آنها نشان داد.

خدیجه هاشمی دبیر و مسئول اکران فیلم های برگزیده جشنواره عمار در شهرستان های ممسنی و رستم به خبرنگار ما گفت: ما آمادگی داریم فیلم های متعددی از جشنواره را در شهرستان های برای گروه ها و مخاطبان مختلف به نمایش بگذاریم.

در حال حاضر چند ارگان فرهنگی(امور فرهنگی سپاه و دفاتر امام جمعه) ما را در ارائه اکران ها همراهی کرده اند اما حتی برخی نهادهایی که نام فرهنگ را یدک می کشند عملا در این زمینه هیچ گونه همکاری با ما نداشته اند.

بنا به برنامه ریزی های انجام گرفته اکران مدارس و دانشگاه ها را به بعد از امتحانات ترم موکول نمودیم و در این بازه زمانی تلاش خواهد شد اکران در مساجد و در جلسات هفتگی برخی نهاد ها، هیئت های مذهبی شهرستان و… انجام بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اکران این فیلم ها در ممسنی از ۱۵ دی آغاز شده است گفت: علت تاخیر اکران ها در شهرستان را باید به خاطر ضعف نهاد های دولتی و فرهنگی شهرستان در همکاری با برنامه های جشنواره دانست.

هاشمی افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته امسال تعداد فیلم هایی بیشتری را نسبت به دوره های قبل اکران خواهیم کرد و بیشترین حجم این اکران ها تا قبل از عید خواهد بود. موضوعاتی که در این دوره از جشنواره به آن پرداخته شده شامل حوزه هایی چون مدافعان حرم، اقتصاد مقاومتی، دفاع مقدس و شهدا، استکبار ستیزی، انقلاب اسلامی، فتنه ۸۸، بیداری اسلامی، سبک زندگی و… می باشد.

هر یک از نهاد ها و گروه های مردمی علاقمند به اکران می توانند با تحویل گرفتن فیلم ها، آن ها را در هر جمعی حتی جمع های خانوادگی اکران نمایند . یعنی در واقع فیلم های عمار هچ گونه محدودیتی زمانی، مکانی و همین طور محدودیتی در نوع و سن مخاطب ندارندو برای تمامی سلیقه ها و مخاطبان قابل نمایش هست.

حتی با در اختیار داشتن یک لپ تاپ و حتی تلویزیون ساده هم می توان این فیلم ها را اکران کرد و اصلا نیاز چندانی به هزینه های گزاف در زمینه پخش نیست. همان طوری که در حال حاضر شاهد اکران این فیلم ها در روستاهای دور افتاده نیز می باشیم.

اهداف جشنواره عمار پر کردن خلا های فرهنگی و اجتماعی و پرداختن به موضوعاتی است که در سینما و رسانه ملی کمتر به آن پرداخته می شود و یا اصلا فراموش شده است.

سنگین تر بودن کفه اهداف معنوی جشنواره کاملا مشهود است و مانند سایر جشنواره ها دیدی صرفا مادی و سمبلیک ندارد و همین امر باعث گردیده تا فیلم ها به صورت رایگان در اختیار اکران کنندگان قرار گیرد و هیچ گونه هزینه ای بابت اکران فیلم ها از مخاطبان دریافت نمی شود.