مراسم رونمایی مستند «چریک پیر» و تقدیر از «گردان نانوا» برگزار شد

مراسم رونمایی مستند «چریک پیر» و تقدیر از «گردان نانوا» پنجشنبه 14 بهمن در تکیه امام حسین (ع) شهر خانوک برگزار شد.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، همزمان با مراسم، در جایی دیگر از شهر (بخوانید روستا)، مراسم دعای کمیل همراه با شام برپا بود، به این دلیل و به خاطر سرمای شدید، جمعیت حاضران در مراسم کمتر از حد انتظارِ برگزار کنندگان مراسم بود و حدوداً سیصد و اندی نفر آمده بودند.

مراسم با مولودی میلاد آغاز شد و سپس بنده دقایقی درباره ضرورت توجه به میراثی مثل گردان نانواها بحث کردم. سپس، مستند اکران شد و از همان ابتدا، با واکنش مثبت، زمزمه و لبخند مردم همراه شد.

در یک لحظه که فیلم درباره ویژگیهای کل زهرا صحبت میکرد، سه نفر از کسانی که کنارشان نشسته بودم، با «نچ،نچ» مستمری، شگیفتیشان را از اطلاعاتی که می شنیدند ابراز کردند.

در لابلای اکران، پسرک ۱۰ ساله ای که پسر امام جمعه غیربومی خانوک بود و البته باهوش بنظر می رسید از من پرسید: چرا این فیلمهای قدیمی را در اینترنت منتشر نمی کنند! و گفت: من که یکسال است در اینجا هستم تا حالا هیچ حرفی درباره «گردان نانوا» نشنیده بودم.

بعد از اکران، حجت الاسلام عرب پور، رییس سازمان تبلیغات استان کرمان و امام جمعه موقت کرمان، سخنرانی کرد و مستند را بسیار زیبا و با کیفیت توصیف کرد و از جشنواره عمار بخاطر توجه به خانوک، تقدیر کرد. وی از ضرورت تولید مستندهای بیشتر درباره این منطقه سخن گفت اما هیچ مسئولیتی را متوجه مردم خانوک نکرد.

بعد از سخنرانی، مراسم تقدیر از گردان نانواها، همراه با پس زمینه ترانه علیرضا افتخاری، آغاز شد اما گویا فعالان فرهنگی خانوک، همه‌ اعضای گردان نانوا را نمیشناختند و فقط حدود ۴۰ نفر از آنها را در نظر گرفته بودند که این موضوع، با اعتراض برخی حاضران و عذرخواهی مجری همراه شد.

بعد از مراسم، چندین نفر به بنده مراجعه کردند. هیچکس از آنها درباره مستند حرفی نزد الا اینکه بسیار رضایت داشت. دو سه نفر، حتی یک بزرگتر، گفتند در مستند چیزهایی دیده اند که نمی دانستند. و البته برخی ها هم با موضع طلبکارانه، خواستار تولید مستندهای دیگری توسط ما درباره خانوک بودند.

دو سه نفر از جمله دو معلم هم مراجعه کردند و گفتند «می خواهیم برای جمع آوری خاطرات انقلاب و جنگ و مابقی خاطرات گردان نانوا در خانوک اقدام کنیم، ما را راهنمایی کنید.»