گزارشی از اختتامیه جشنواره عمار در گراش:

رضا احسان پور: خیلی دوست داشتم گراش را ببینم/ تقدیر از حاج مهدی جعفری رزمنده جبهه فرهنگی انقلاب

شب خاطره انگیز مردم گراش با مهمانان ویژه و اکران آثار دیده نشده جشنواره عمار در اختتامیه آن کامل شد.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در شهرستان گراش استان فارس برگزار شد؛ این مراسم که در سالن همایش‌های دانشکده علوم پزشکی این شهرستان بود بعد از گذشت دقایقی با حضور خانواده‌ شهدا، رزمندگان دفاع مقدس و فعالان فرهنگی شهرستان گراش پر شد تا جایی که برگزار کنندگان از صندلی‌های پلاستیکی برای نشستن میهمانانی که با کمی تاخیر رسیده بودند استفاده کردند.

مراسم اختتامیه شهرستان گراش که همزمان با شب جشن پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، همچون مراسم اختتامیه سال گذشته این شهرستان با برنامه‌های جذاب و متنوعی همراه بود که شیرینی دو چندان به این مراسم داد.

 

 

ابتدا مهدی وقایی فرد، به نمایندگی از دبیرخانه مردمی جشنواره عمار گراش به ارائه گزارشی از عملکرد دبیرخانه شهرستانی، در هفتمین دوره جشنواره عمار پرداخت تا مهمانان آماده تماشای فیلم‌های داستانی «روزی روزگاری در شرق» و «تیهو» از آثار برگزیده هفتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار شوند.

این دو اثر که برای اولین بار در اکران های مردمی کشور در گراش اکران شد، از استقبال خوب مردم برخوردار شد.

از نکات قابل توجه مراسم که با فرا رسیدن ساعت ۲۱ رخ داد، سر دادن گلبانگ الله اکبر توسط مردم داخل سالن بود.

 

 

همچنین این مراسم مهمانان ویژه‌ای از جمله رضا احسان پور نویسنده، شاعر و طنزنویسی بود که در سال‌های اخیر با اجراهای تلویزیونی‌اش شناخته‌‌تر شده است.

احسان پور که از تشویق حاضران متوجه رضایت مردم از شعر خوانی و خاطره‌گویی طنز‌اش شده بود، همان طور که روی سن ایستاده بود اشاره کرد که «خیلی دوست داشتم که گراش را ببینم و اگر دوباره هم دعوت کنند به گراش می‌آیم.» و اینگونه بیش از پیش دل مخاطبانش را به دست آورد.

در ادامه مراسم نیز مادر شهیدان حسن‌زاده و مادر شهیدان بهمنی لوح تقدیر رضا احسان‌پور را به او اهدا کردند و او با بوسیدن چادر مادران شهید از آنان تشکر کرد.

 

 

بخش دیگر مراسم اختتامیه جشنواره مردمی عمار در گراش، تقدیر از فعالان انقلابی شهرستان بود که با تقدیر و اهدای لوح جشنواره عمار به «حاج مهدی جعفری» از رزمندگان دفاع مقدس و رزمنده جبهه فرهنگی انقلاب برگزار شد؛ قرار است اهدای لوح به فعالان فرهنگی شهرستان از این پس به صورت سالانه صورت بگیرد.

این مراسم بخش دیگری نیز داشت که به تقدیر و معرفی سوژه‌های بومی می‌پردازد. در این بخش از خانواده شهدای حج شهرستان گراش با اهدای لوح جشنواره عمار تجلیل شد.

 

 

فرزند «شهیده  خواجی» شهید واقعه حج ۱۳۶۶ و همسر و فرزند شهید «خواجه پور» از شهدای فاجعه منا تندیس این دوره را دریافت کردند.

در این بخش که با غافلگیری همراه بود، با اهدای چادر نماز و بریدن کیک برای دختر شهید خواجه‌پور جشن تکلیف برگزار شد و مادران شهدا چادر نماز فرزند شهید منا را به او هدیه کردند.

 

 

پیش از پایان مراسم و پذیرایی از مهمانان با حلیم، فیلم داستانی «هنگامه» اثر امیرداسارگر نیز به صورت «انفاق فرهنگی» اکران شد.

لازم به ذکر است اختتامیه ششمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار شهرستان گراش در سال گذشته برگزار شد که «حسین دارابی» کارگردان آثاری از جمله علمک، دایو و قابلمه به عنوان مهمان ویژه در آن مراسم حضور داشت؛ همچنین «دایو» پر بیننده ترین اثر یک ماه اول هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در یکی از اولین اکران‌های خود در مراسم اختتامیه سال گذشته گراش به نمایش درآمد.