حجت الاسلام آقاجان در حاشیه اکران «داد»

خوی استکباری در دستگاه‌های اجرایی نفوذ کرده است/ علما در خواب سیاسی هستند

حجت الاسلام آقاجان گفت: متاسفانه خوی استکباری در دستگاه‌های ما نفوذ کرده، وگرنه چرا باید دستگاه‌ها در گران قیمت‌تری

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از ندای اصفهان، حجت‌الاسلام مهدی آقاجان در حاشیه اکران مستند داد در امام‌زاده شاهزید اصفهان، با اشاره به تعطیلی سخنرانی‌های خود به دلیل عدم تاثیر سخنانش پیرامون حقوق های نجومی و برخورد با مفاسد عنوان کرد: اختلاس ۳، ۸ و ۱۱ هزار میلیاردی در کشور سخنان ما را بی اثر می‌کند چراکه ما به شهرها و روستاهای مختلف سفر می‌کنیم و مردم را به آرمان‌های امام دعوت می‌کنیم اما با وجود مفاسد دستگاه ها برای مردم ابهام پیش می‌آید که چرا دستگاه ها با چنین رفتارهایی برخورد نمی کنند.

مساجد و حسینیه‌ها غرق در مستحبات و بازمانده از واجبات/ روحانیت باید محور مبارزه با فساد باشد

وی با بیان اینکه علما، روحانیون و مراجع باید در صف اول مبارزه با فساد قرار گیرند افزود: متاسفانه جامعه روحانیت امروز فضای اجتماعی در تراز انقلاب اسلامی را ندارد براین اساس طلاب باید مهارت مبارزه با فساد را بیایند و با یک تحرک انقلابی اوضاع کشور را متحول کنند، مردم نیز باید عدالت خواهی، مبارزه با فساد و آرمان‌های امام و انقلاب را از طلاب مطالبه کنند و فقط به مناسک مذهبی بسنده نکنند.
این فعال فرهنگی با اشاره به این مهم که اگر مسجد و روحانیت پشت انقلاب را خالی کند فاجعه رخ خواهد داد تصریح کرد: متاسفانه مساجد و حسینیه های ما غرق در مستحبات هستند و از امور واجب مردم غافل شده‌اند در حالیکه رسول خدا(ص) فرمودند:«کسی که صدای مسلمانی را بشنود و به داد مسلمان نرسد، مسلمان نیست».
حجت الاسلام آقاجان ادامه داد: امام علی(ع) در نامه ۳۱ نهج البلاغه به فرزند خود مینویسند:«فرزندم هرگاه دیدی مردم غرق در مستحباتند، تو به واجبات بپرداز».
وی با اشاره به ضرورت فهم درست از مسائل روز عنوان کرد: ما هرچقدر هم نماز بخوانیم، روزه بگیریم و مستحبات به جای بیاوریم به گرد پای خوارج نمی رسیم، اما حقیقت این است که خوارج در عبادت متعصب بود اما در رسیدگی به کار مردم و درک ولی عقلشان ناقص بود و به جای مبارزه با فساد ولی زمان را به قتل رساندند.
آقاجان در ادامه افزود: امام حسین(ع) در کربلا به شهادت رسیدند زمانی که فقیه در مسجد فقه تدریس می‌کرد، در حالیکه فساد سیاسی جامعه را فرا گرفته بود اما فقهای زمان سیاسی نبودند و نتوانستند اصل و فرع را درست تشخیص دهند.

آخوندی که سیاسی نباشد در قعر جهنم جای دارد/ باید میان آخوند کاسب و دغدغه‌مند تفاوت قائل شد

وی در ادامه تاکید کرد: آخوند اگر سیاسی نباشد، درد مستضعفین را نفهمد، واجب را رها کند و مستحبات را بزرگ شمارد در قعر جهنم است از این رو نباید روحانیونی را دنبال کرد که به بهانه روضه خوانی و آواز خوش خود را عالم دینی معرفی می کنند، شما باید سره را از ناسره تشخیص دهید، روحانی باید از جنس امام خمینی(ره) باشد، روضه حقیقی، روضه ای است که در دفاع از حقوق مستضعفین اقامه شود.
آقاجان ادامه داد: اکنون در میان ما کسانی پیدا شده اند که به سیاسی نبودن خود افتخار می کنند و با افتخار ادعا می کنند که ما کاری به جامعه، سیاست، حقوق مستضعفین و نفوذ دشمن نداریم اما به حقیقت باید مجالسی را که مذهبی نیستند اما سر و صدای مذهبیشان بسیار زیاد است و برای مردم بازی در می‌آورند و ماهیت مذهب که مبارزه با فساد و استکبار است را نمی شناسند را ترک کنیم.
این فعال فرهنگی در ادامه تاکید کرد: مردم باید میان آخوند منحرف کاسب با لباس دین تجارت می‌کند را با روحانی که درد دین و مردم را در دل دارد و دغدغه اش برطرف کردن این دردها است تفاوت قائل شوند.
وی با اشاره به آیات قرآن کریم پیرامون مبارزه با فساد عنوان کرد: خدای متعال به مومنین توصیه کرده که یک راه بیشتر وجود ندارد، آن هم قیام برای خداوند است، براین اساس در مقابله با استکبار داخلی (همچون فساد دستگاه های مختلف دولتی، قضایی و …) و استکبار بین المللی( همچون برجام) قیام کنیم و حقوق خود را مطالبه کنیم.

دولت در قضیه برجام به مردم توهین کرد/  در قضیه برجام مردم خواب بودند

مسئول اسبق سازمان ملی جوانان استان اصفهان با اشاره به وقایع پیش آمده در برجام و امتیازاتی که کشور در جریان این معاهده به بیگانگان واگذار کرده افزود: من و شما در قضیه برجام خواب بودیم، دولت به ما توهین کرد و گفت این معاهده محرمانه است، اما به‌راستی چه چیز محرمانه است؟ حقوق مردم؟، مذاکرات را محرمانه کردند و مردم و روحانیون در غفلت و استراحت سیاسی برجام را امضا کردند و هر روز غرب یک طمع جدید به کشور پیدا می کند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ روحیه انقلابی در جامعه تصریح کرد: ما انقلاب را دوست داریم ولی انقلابی عمل نمی‌کنیم، اگر ما انقلابی نباشیم خلق استکباری و توهین به مردم دستگاه به دستگاه نفوذ می‌کند و فساد در همه دستگاه‌های کشور نهادینه می‌شود، چنانکه رهبر معظم انقلاب بارها تذکر دادند، مراقب نفوذ سیاسی و فرهنگی باشید، مبادا رفتار متکبرانه دستگاه‌ها نسبت به مردم  به امری معمول تبدیل شود تا جائی که دیگر مردم را در دستگاه‌های دولتی راه ندهند، باید تمام مساجد، مدارس، حوزه و دانشگاه ها مفسد را تعقیب کنند.

مردم منتظر علما نمانند/ علما در خواب سیاسی هستند

آقاجان در رابطه با وظیفه مردم در مقابله با فساد هشدار داد: اگر مردم منتظر هستند که علما حرکت کنند، علما در کربلا نشان دادند هیچ کاری نمی‌کنند چنانکه منتظر نشستند تا امام حسین(ع) به شهادت رسید، البته در دوره ای علما انقلابی عمل کردند و حاصلش شد پیروزی انقلاب اسلامی اما امروز روحانیت در وضعیت دیگری قرار دارد و در دایره مسحبات اسیر شده است.

در بیان کاستی‌ها و مبارزه با فساد، از ادبیات دشمن پرهیز کنیم

حجت الاسلام آقاجان ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران مستند “داد” ساخته حجت الله عدالت پناه اظهار کرد: نکته‌ای که باید در ساخت چنین مستندهایی رعایت شود، هدف گیری به سمت فساد است و باید توجه داشت که ادبیان انقلابی نباید شبیه ادبیات اپوزیسیون خارج نشین بی درد بیمار ضد انقلاب باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر ادبیات انقلابی و شیوه مبارزه با فساد ما شبیه ادبیات ضد انقلاب شد، باید احساس خطر کرد لذا باید توجه داشت هرگاه این دو مسیر شباهت یافت باید راه را تغییر داد.

این فعال فرهنگی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی در معادلات قدرت جهانی عنوان کرد: امروز به برکت خون شهدا و زحمت‌های مردم، این انقلاب از کشورهای برتر در تعیین معادلات قدرت جهانی است و دستاوردهای انقلاب بسیار زیاد است اما باید مراقب بود که فساد داخلی ذیل پوست اداری کشور، نظام را فلج نکند، هرچند که همین خلق استکباری در داخل نیز از حمایت خارجی سرچشمه می‌گیرد.

خوی استکباری دستگاه‌های دولتی را بلعیده

وی پیرامون نفوذ خلق استکباری در دستگاه‌ها عنوان کرد: چرا باید دستگاه‌های ما همه در بهترین نقطه شهر استقرار داشته باشند؟ آیا نمی‌شود که این دستگاه ها در مناطق محروم کار بکنند؟ چرا باید دستگاه‌هایی همچون استانداری، شهرداری، ستاد اقامه نماز و… که با متن مردم سر و کار دارند در نقاط بالای شهر مستقر شوند؟ مگر نه اینکه این‌ها پول خود را از بیت المال مصرف می‌کنند و بیت المال همان جیب مردم است، پس چرا باید محلی را انتخاب کنند که گران‌قیمت ترین مکان است؟

آقاجان ادامه داد: صداوسیما که باید همواره رسانه مردم باشد و حرف مردم را منعکس کند، یک پارک بزرگ در دل خواجو را برای خود انتخاب کرده و درب آن همیشه به سوی مردم بسته است، همچنین در خیابان نیکبخت اصفهان ساختمانی تودرتو و پیچیده بسان کاخ تاسیس شده که مردم نمی توانند در آن جا حضور یابند و به شکایات خود رسیدگی کنند

وی در ادامه پیرامون نقش دستگاه ها در حرکت جمهوری اسلامی به سوی پیشرفت اظهار کرد: چرا دستگاه قضایی بر مشی قضایی خود متاثر است؟ چرا دستگاه های آموزشی مردم را انقلابی تربیت نمی‌کنند؟ سهم انقلاب در آموزش و پرورش چقدر است؟ سهم امام و شهدا، آرمان های دینی و دشمن‌شناسی در دانشگاه های کشور چقدر است؟ حوزه های علمیه چقدر در جهت تبیین این مفاهیم در جامعه تلاش کرده اند؟ متاسفانه علما به استراحت سیاسی رفته‌اند و به این کارها کاری ندارد.

نگذاریم تاریخ تکرار شود
حجت الاسلام آقاجان در پایان با بیان اینکه علت قیام حضرت زهرا(س) و سیلی خوردن حضرت به دلیل نامردی مردنماهای کوفه بوده به مردم انقلابی هشدار داد: امروز ما نباید بگذاریم چنین وقایعی تکرار شود و بار دیگر ولی خانه نشین و تنها شود.

انتهای پیام/