حضور مستند «هُلِیلان» در هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار

فیلم مستند «هُلِیلان» به کارگردانی ملیحه حسنی همت آبادی به مرحله مسابقه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار راه پیدا کرد

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فیلم مستند «هُلِیلان» به تهیه کنندگی معاونت سازندگی بسیج دانشجویی استان تهران و به کارگردانی «ملیحه حسنی همت آبادی» از هنرمندان بسیجی استان مازندران با موضوع انعکاس بخشی از مشکلات روستاهای منطقه «هُلِیلان» واقع در استان ایلام به هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار راه پیدا کرد.

این فیلم که همان صدای مردم محروم «هُلِیلان» است، «ملیحه حسنی همت آبادی» به عنوان تصویربردار و تدوینگر، بهزاد شیرعلی به عنوان مدیر تولید، زهرا خوانساری به عنوان مسئول هماهنگی و حجت الاسلام یزدان لعل آبادی به عنوان برنامه‌ریز همکاری داشتند.

همچنین این فیلم به محرومیت‌های اجتماعی، افتصادی منظقه از قبیل کمبود آب، برق، بهداشت، درمان، بیکاری جوانان، و چالش‌های آموزش در مقاطع ابتدایی وو متوسطه می پردازد.

منطقه «هُلِیلان» با توجه به وجود رود خانه «سیمره» هنوز از آب کشاورزی مناسب بهرمند نیست و به همین علت کشاورزی در برخی از روستاهایی این منطقه رو به نابودی است و روستائیان نیز توان مالی حفر چاه آب را در روستای خود را ندارند.

همچنین دو روستای این منطقه از آب لوله کشی برخوردارند، روزانه بیشتر از یک ساعت نمی‌توانند از آب شربی که دارای آلودگی نیز است بهره‌مند شوند و در روستای دیگر این منطقه اداره عشایری جهت آبرسانی به روستائیان، اقدام به حمل آب توسط تانکرهای حاوی آب کرده و از این طریق به روستائیان آب‌رسانی می‌کنند.