حضور تولیدات مدرسه سینمایی عمار در بخش مسابقه جشنواره سما

فیلم های مستند خیرالنسا ، ۴۴ نفر، اشتیاق و تشویق از تولیدات مدرسه سینمایی عمار به بخش رقابتی سومین جشنواره فیلم سما

به گزارش روابط عمومی جشنواره عمار، فیلمهای مستند «خیرالنسا»، «۴۴ نفر، «اشتیاق» و فیلم داستانی «تشویق» از تولیدات مدرسه سینمایی عمار به بخش رقابتی سومین جشنواره فیلم مردمی «سما» راه پیدا کرد.

بر این اساس، مستند «خیرالنسا» به کارگردانی «علیرضا باغشنی» زندگی پیرزنی را به تصویر می کشد که با همت و غیرت مثال زدنی در طول هشت سال جنگ تحمیلی خانه خود را در روستای صدخرو تبدیل به پایگاهی برای پشتیبانی جنگ کرده است.

این بانوی صدخروی با تلاش مجدانه و مجاب کردن دیگر زنان روستا اقدام به پخت نان تهیه مربا از میوه ها و محصولات بومی روستا،خیاطی و تهیه لباس برای رزمندگان کرده است. اقدامات خیرالنسا تنها به همین جا ختم نمی‌شود به طوری که در زمان جنگ تحمیلی، همزمان پنج پسر و دامادش نیز در جبهه حضور داشته‌اند.

دیگر اثر مدرسه سینمایی عمار مستند دیگر «۴۴ نفر» نام دارد که «امیر مهریزدان» کارگردان آن است. این مستند، روایت زندگی «اکرم جعفری»، بانوی کارآفرینی است که در مغازه خود تنها محصولات ایرانی را می‌فروشد.

خانم جعفری نیز به عنوان قهرمان مستند «۴۴ نفر» که فانوس هفتمین جشنواره عمار را کسب کرد، نشان استقلال این جشنواره را دریافت کرده است.

مستند «اشتیاق» اثر دیگر مدرسه سینمایی عمار است که توسط «میثم کریمی» کارگردانی شده است که به فعالیتهای فرهنگی و قرآنی یک تعمیرکار می پردازد. «تشویق» به کارگردانی مهدی امینی هم از دیگر تولیدات داستانی مدرسه سینمایی عمار است در بخش مسابقه جشنواره سما حضور دارد.

گفتنی است سومین جشنواره فیلم «سما» به دبیری مجتبی امینی در بخش های فیلم کوتاه داستانی، مستند، پویانمایی و فیلمنامه از ۲۶ لغایت ۳۰ فروردین ماه در سینما فلسطین تهران برگزار می شود.