حشمت‌ الله رهنما؛

جشنواره عمار، دریچه‌ای برای معرفی ایران ناشناخته در آرژانتین است

حضور جشنواره عمار در آرژانتین، دریچه‌ای جدید می‌گشاید تا از تاریخ، فرهنگ، هنر و سینمای ایران بگوید

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از نسیم آنلاین، حشمت‌ا… رهنما، کارشناس و فعال رسانه‌ای حوزه امریکای لاتین در یادداشتی کوتاه به هفته سینمای مستقل ایران در بوینس آیریس، پایتخت آرژانتین که طی روزهای آینده به همت دبیرخانه جشنواره فیلم عمار برگزار می شود، پرداخته است که متن کامل آن به شرح زیر است:

آرژانتین همانند دیگر کشورهای امریکای جنوبی تحت تهاجمات فرهنگی امریکا است. کشوری که در حال حاضر امریکا و صهیونیسم از تمام نیروی خود در این راه استفاده می‌کنند تا به اهداف پلیدشان برسند. آنها با ابزار رسانه افکار عمومی را با روشهای خاص بسیار حرفه‌ای و طرح ریزی شده، در جهت اهداف شان سوق می‌دهند. بیش از یک سال نیست که با همین ترفندها پیروزی‌شان در این کشور رقم زدند. داستانهای موجود شکست‌خورده کهنه و باور‌نکردنی همیشگی کمونیسم هم که در نهایت به نفع امریکا و صهیونیسم رقم می‌خورد.

در چنین شرایطی دریچه‌ای جدید گشوده می شود که از ایران اسلامی بگوید، از تاریخ، فرهنگ، هنر و سینمای ایران بگوید. از حقایق و واقعیت‌ها بگوید، از مشکلات جامع بشری بگوید. چنین دریچه‌ای توسط سخت‌کوشان جشنواره عمار گشوده شده است.

خبر نمایش چند فیلم کوتاه و بلند در آرژانتین، در روزنامه‌هایی مانند «لا ناسیون» و سایت‌های فرهنگی و سینمایی این کشور درج شده است و این رسانه‌ها از اولین نمایش سینمای مستقل ایران که از طریق فستیوال عمار ایجاد گردیده، می‌نویسند و همچنین اذعان می‌دارند که فستیوال عمار در چند سال اخیر رشد فوق العاده‌ای را داشته است.

فیلم‌ها در بوئنس‌آیرس و چند شهر دیگر آرژانتین به روی پرده می‌رود. در پایتخت در سینما «گامونت» و «تیپوگرافیکو» برگزار می‌شود و مسئولان و مدیران این مراکز، نمایش این فیلم‌ها را برای شناخت فرهنگی که برای آنان ناشناخته است، ضروری می دانند.

در پایان، خواهان موفقیت بیشتری برای فستیوال عمار هستیم و ورود گام‌های‌تان را به دورترین مناطق این کره خاکی که با میهن اسلامی فاصله زیادی دارد، تبریک می‌گوییم.