آغاز اکران‌های مردمی جشنواره فیلم عمار در شهرستان قوچان

مراسم افتتاحیه اکران‌های مردمی جشنواره عمار با پخش اکران فیلم‌های منتخب هفتمین دوره در شهرستان قوچان آغاز شد.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آئین افتتاحیه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور اعضای ستاد عمار قوچان و جمعی از تشکل‌های فرهنگی شب گذشته در منزل شهیدان رفیعی و غلامیان از شهدای سی‌ام دی‌ماه در شهرستان قوچان آغاز شد.

علی گنجی‌مقدم، دبیر ستاد اکران‌های مردمی جشنواره فیلم عمار در قوچان با اشاره به چگونگی ایجاد این جشنواره، گفت: از سال ۸۸ آثار رشد قابل توجهی داشته است به‌طوری‌ که امسال از نظر کمی بیش از ۲۰۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره فرستاده شده است و از نظر کیفی نیز آثار مسیر رو به رشدی و آثار خوبی از منظر محتوا ایجاد کرده‌ایم.

وی یکی از مهم‌ترین موضوعات و راهبرد این جشنواره را مردمی بودن دانست و گفت: دلیل مردمی بودن برگرفته از چهار بعد است که اولین و مهم‌ترین موضوعات آن محتوا است که موضوعات دفاع مقدس، کشورهای منطقه، اقتصاد مقاومتی و استکبار ستیزی را شامل می‌شود.

گنجی مقدم ادامه داد: از بعد دیگر می‌توان بیان کرد که صرفا یک موضوع خاص از این جشنواره وجود ندارد بلکه مخاطب آن همه اقشار مردم را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: سازندگان آثار نیز افراد خاصی و قشر محدودی نیستند بلکه همه اقشار مختلف جامعه اعم از دانشجو، طلبه، دکتر و… را شامل می‌شوند که تاکنون توانسته‌ایم ۱۰۰ اثر از خراسان رضوی به جشنواره معرفی کنیم.

گنجی‌مقدم به اکران‌های مردمی هفتمین جشنواره عمار در قوچان اشاره کرد و گفت: با توجه به تمرکز کردن برنامه اکران در سال‌های گذشته در یک مکان خاص و در پنج شب گذشته امسال با برنامه‌ریزی و هماهنگی توانسته‌ایم اکران‌های مردمی در نقاط مختلف سطح شهرستان را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در دهه مبارکه فجر، ۳۸ اکران به عنوان سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی در مساجد، پایگاه‌ها، هیئت‌های مذهبی، مدارس و همچنین اکران‌های ویژه‌ای نیز در مزار شهدا و تیپ ۲۷۷ شهید تولائی انجام می‌گیرد.

گنجی مقدم تصریح کرد: برنامه افتتاحیه نیز از روز ۱۲ بهمن‌ماه با یاد و گرامیداشت شهدای سی‌ام دی ماه شهرستان قوچان در منزل شهید غلامیان و رفیعی آغاز و اختتامیه این جشنواره نیز در ۲۲ بهمن ماه در مصلی قبا برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: با برنامه ریزی و هماهنگی برای اکران کنندگان که در سایت عمار ثبت نام کرده‌اند برایشان فیلم های اکران را توزیع کردیم تا خودشان مدیریت و پخش اکران کنند.

در این مراسم خاطراتی از خانواده شهید غلامیان و رفیعی از شهدای انقلاب پرداخته شد و در پایان از خانواده این دو شهید تقدیر و تجلیل به عمل آمد.