خیری که ساختمانش را وقف اکران فیلم کرد

یکی از خیران شهرستان نهاوند همدان، با هدف حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و رشد آگاهی مردم، ساختمانی را برای نمایش فیلم‌های جشنواره مردمی عمار اهدا کرد.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، اکران مردمی فیلم‌های جشنواره عمار با اتکاء بر فعالیتها و حمایت‌های داوطلبانه مردمی در نقاط و اجتماعات مختلف برگزار می‌شود. چند روز پیش، یکی از خیران نهاوندی، ساختمانی را جهت حمایت از برنامه‌های فرهنگی و نمایش فیلمهای عمار، در اختیار اکران کنندگان مردمی این شهر قرار داده است.

جامعه به کار فرهنگی نیاز دارد

شکرالله سلگی، خیر نهاوندی، درباره این کار گفت: ساختمانی که به اکران کنندگان مردمی عمار در نهاوند اهدا کرده‌ام دارای دو کاربرد است؛ این ساختمان، الان در کنار کارکرد کتابخانه، محلی برای اکران و نمایش فیلم های برگزیده جشنواره عمار است.

وی افزود: اعتقاد من به عنوان یک خیر این است که اگر خداوند امکاناتی را به انسان می دهد باید در راه خود او و پیشرفت انسان ها استفاده کنیم؛ با توجه به اینکه جامعه امروز ما نیاز فراوان به انجام کارهای فرهنگی به منظور ارتقا و رشد اطلاعات جامعه خصوصا بچه‌ها دارد و شهرستان نهاوند هم که منطقه‌ای محروم محسوب می‌شود، تصمیم گرفتم با این کار، امکاناتی را در اختیار فعالان فرهنگی قرار بدهم.

این خیر نهاوندی با بیان اینکه این ساختمان به صورت موقت برای انجام کارهای فرهنگی اهدا شده است، بیان کرد: این ساختمان اهدا شده موقعیت مناسبی برای مراجعان در جهت استفاده از تسهیلات، خدمات و فعالیت های فرهنگی است.

سلگی خاطرنشان کرد: از ابتدای خلق انسان، زمینه های خلق و پیدایش عدالت و ناعدالتی به صورت همزمان وجود داشته است؛ اما تنها چیزی که می شود از طریق آن به جامعه آگاهی بخشید فراهم کردن زمینه اطلاع رسانی و بالا بردن اطلاعات مردم جامعه با کار فرهنگی و مطالعه است.

وی تصریح کرد: شهرستان نهاوند ازجمله مناطق محروم کشور است و اماکن چندانی برای تفریح و سرگرمی بچه ها ندارد و برای اینکه آنها جذب اماکن و تفریحات نامناسب نشوند، این ساختمان را برای انجام کارهای فرهنگی آن هم به صورت موقت اهدا کردم.

کتابخانه‌ای که محل نمایش فیلم است

 اکرم حیدری رابط اکران مردمی فیلم های جشنواره عمار شهرستان نهاوند هم در سخنانی درباره این اقدام گفت: در جلسه‌ای با خیران فرهنگی ازجمله آقای سلگی اقدام به معرفی جشنواره مردمی فیلم عمار کردیم وکارها، فعالیت ها و عملکرد بچه های اکران مردمی این جشنواره را برای آنها توضیح دادیم.

این فعال فرهنگی ادامه داد: ما به فضایی نیاز داشتیم تا بچه های فرهنگی و اکران کنندکان مردمی نهاوند، هفته ای یکی دو مرتبه برای برنامه‌ریزی فعالیتهای فرهنگی دور هم جمع شوند که آقای سلگی این مکان را که مقر کتاب نام دارد، در اختیار ما قرار دادند.

وی با اشاره به اکران فیلم در این مکان، یادآور شد: افرادی که در این محل حضور پیدا می کنند ضمن دیدن فیلم، به تحلیل و بررسی فیلمها هم می پردازند؛ حتی گاهی فیلم ها را برای اکران در نقاط مختلف شهرستان نهاوند از ما دریافت می‌کنند. همچنین آقای سلگی  در کنار این محل، مبلغ ۵ میلیون ریال هم برای خرید کتاب در اختیار ما قرار داد تا آنها را برای تهیه کتاب در جهت انجام کارهای فرهنگی خود هزینه کنیم.

ثبت نام ۵۰ اکران کننده برای مشارکت در نمایش فیلم های عمار

حیدری تصریح کرد: از افرادی که علاقمند به اکران فیلم های عمار در نقاط مختلف نهاوند هستند، ثبت‌نام هم انجام داده‌ایم و تا امروز نزدیک به ۵۰ اکران کننده برای مشارکت در نمایش فیلم‌ها ثبت نام کرده اند و فیلم های عمار را نمایش دادند.

اکران های مناسبتی جشنواره عمار در نهاوند

وی یادآور شد: در حال حاضر با توجه به تقویم و مناسبت‌ها مانند نیمه شعبان، واقعه گوهرشاد و هفته عفاف و حجاب اقدام به اکران فیلم های جشنواره عمار در سطح شهرستان نهاوند می‌کنیم.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: «فراموش شده ها»، «داد»، «ترمینال غرب»، «بیا شمعتو فوت کن» و «چوب بستنی» از جمله فیلم‌هایی بوده که تاکنون اکران کرده‌ایم که با استقبال جمعیت زیادی مواجه شده است.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: در یکی از اکرانهای اخیرمان، بعد از نمایش دو فیلم «جیب کت» و «هنگامه» که همراه با کمک‌های نقدی مخاطبان برای پشتیبانی از مدافعان حرم بود، با اهدای یک جلد کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» از آقای سلگی به دلیل حمایتهای فرهنگی، تقدیر کردیم.