اختتامیه جشنواره استانی «فیلم عمار» در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

هم‌زمان با دهه فجر اختتامیه جشنواره استانی فیلم عمار در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید سراج‌الدین جزایری با بیان اینکه جریان مغرضانه سازمان تماشای سینما مانع از دیده شدن برخی از فیلم‌ها از جمله «یتیم‌خانه ایران» بخشی از تاریخ گمشده کشور شد، اظهار داشت: سازمان تماشا نمی‌خواهد برخی از فیلم‌ها دیده شود که به همین علت سینماهای درجه ۲ و ۳ را به برخی از فیلم‌ها اختصاص می‌دهد.

وی افزود: به عنوان مثال به فیلم «سلام بمبئی» ۱۲۰ سالن سینما اختصاص یافت در حالیکه به «یتیم‌خانه ایران» که بخشی از تاریخ گمشده کشور است تنها ۲۰ سالن اختصاص یافت و حتی در استان اصفهان سالن سینمای ۴۰ نفری برای اکران فیلم در نظر گرفته شده بود.

دبیر اجرایی جشنواره عمار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: نظام جشنواره عمار یک نظام اسلامی با ارزش‌های مشخص است که مسئولان ارشاد باید به آن بهای بیشتری بدهند.

جزایری با اشاره به استراتژی این جشنواره گفت: استراتژی جشنواره عمار براساس تفکر «ببین، بخواه و نشان‌بده» از سوی مردم است.

وی با بیان اینکه جشنواره عمار با هیچ یک از جشنواره‌های دیگر قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: ۴۰۰ نفر اکران‌کننده در سطح استان فعالیت می‌کنند که اگر هر اکران ۱۰۰ بیننده داشته باشد جمعیت قابل قبولی را شامل می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره عمار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جشنواره عمار در استان با کمک‌ها و نذورات مردمی برگزار می‌شود، تصریح کرد: فیلم هنگامه با اهدای ۲ قالیچه دستباف اکران شد.

جزایری با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره استانی فیلم عمار افزود: جشنواره استانی فیلم عمار از ۱۱ دی‌ماه آغاز که اختتامیه آن حوالی دهه فجر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ۵۳ اثر استانی در این جشنواره شرکت کرده که از این مجموع ۳۰ فیلم و ۲۳ اثر تولیدات رادیویی است.

دبیر اجرایی جشنواره عمار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اکران فیلم‌های جشنواره عمار در استان گفت: تاکنون نزدیک به ۹۰ فیلم در مکان‌های عمومی از جمله مدارس، مساجد، سالن‌های آمفی‌تئاتر، سینما بهمن شهرکرد، هیئت‌های مذهبی و منازل شهدا در سراسر استان اکران شده است.

جزایری خاطرنشان کرد: خرید بلیط برای برخی از فیلم‌ها از جمله یتیم‌خانه ایران و ترمینال غرب که یک فیلم فوق‌العاده است، کاملاً داوطلبانه است.