«سلام» به جشنواره «عمار» رسید

فیلم داستانی «سلام» در اولین اکران عمومی خود در هفتمین دوره جشنواره فیلم «عمار» به نمایش در می آید.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره فیلم عمار» به نقل از خبرگزاری برنا، فیلم داستانی «سلام» که به موضوع مدافعان حرم می پردازد، در اولین اکران عمومی خود در هفتمین دوره جشنواره «عمار» به نمایش در می آید.

سید سجاد قافله باشی مدیر خانه فیلم داستانی انقلاب اسلامی این فیلم را ادای دینی به مدافعان حرم دانست و گفت: سوژه این فیلم کودکی است که برای سالم بازگشتن پدرش از نبرد سوریه نذر می کند و در حین ادای نذر خود مسایل و مشکلاتی را تجربه می کند.

وی فرآیند انتخاب چنین سوژه ای برای پرداختن به موضوع مدافعان حرم را یک فرآیند پیچیده در خانه فیلم داستانی انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: فیلمنامه اولیه خوبی از سوی جلیل امیری دریافت کرده بودیم و در بحث هایی که داشتیم، قصدمان بر این شد تا با بازنویسی فیلمنامه، موضوع مدافعان حرم را درون قصه بگنجانیم. با جلسات متعددی که با گروه های فیلمسازی برگزار کردیم، در نهایت با گروهی به توافق رسیدیم که بتواند ایده ما را در قالب این فیلمنامه عرضه کند و حسین اسدی زاده و جبرائیل نجفی به عنوان تهیه کننده، محمدرضا حاجی غلام به عنوان کارگردان و اکرم صادقی به عنوان بازنویس فیلمنامه در این پروژه با ما همکاری کردند و به خوبی توانستند موضوع مدافعان حرم را در فیلمنامه قبلی به تصویر کشند.

وی در خصوص فرآیند تولید فیلم، گفت: بازنویسی فیلمنامه به صورت فشرده و در ۲ هفته انجام شد و سایر مراحل تولید و فیلمبرداری و تدوین آن نیز در بازه زمانی یک ماهه به انجام رسید.

قافله باشی در پایان اظهار کرد: تلاش مان بر این است که پس از جشنواره «عمار»، فیلم «سلام» را برای جشنواره های فیلم کودک و «رشد» نیز ارسال کنیم.