حق تماشای واقعیت با جشنواره فیلم عمار

سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار استان اصفهان با شعار «حق تماشای واقعیت» و با حضور ۴۱ فیلم کوتاه مستند تا بیستم دی‌ماه در عمارت تاریخی سعدی اصفهان ادامه دارد.

به نقل از ایسنا؛

حامد واعظ‌‎‎پور، دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این جشنواره با شعار «حق تماشای واقعیت» در ساختمان سعدی حوزه هنری استان اصفهان در حال برگزاری است که به موضوعات علمی، فرهنگی، هنری، اقتصاد مقاومتی، مقاومت و روحیه جهادی اختصاص دارند.

او ادامه داد: دبیرخانه این جشنواره بر اساس نیاز جامعه و وقایعی که طی این مدت شاهد بودیم، این شعار را برای جشنواره عمار اصفهان برگزید و معتقدیم که باید همه واقعیت‌ها بدون تعصب و داوری ذهنی به مردم نشان داده شود، زیرا یکی از راه‌های رسیدن به حقیقت در زمانه فعلی، بیان واقعیت‌ها است.

واعظ‌‎‎پور افزود: جشنواره مردمی فیلم عمار اصفهان از روز جمعه ۱۶ دی‌ماه با حضور جمعی از هنرمندان و با اکران ۲ مستند «روایت حبیب» و «پاییز ۵۰ سالگی»، درباره سردار قاسم سلیمانی برگزار شد و تا روز سه‌شنبه ۲۰ دی‌ماه ۴۱  فیلم در دو سانس ۱۶ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در عمارت سعدی، واقع در گذر سعدی اکران می‌شوند.

او اضافه کرد: روز شنبه هفدهم دی‌ماه مستندهای «نماهنگ آبرودار»، «قاسم‌آباد»، «شاید وقتی دیگر»، «نماهنگ اعتراض»، «کهکشان»، «نماهنگ مسافران خورشید» و «دختر ایرانی» اکران شد و یکشنبه نیز مستندهای «کریم‌آباد»، «خواب زمستانی»، «نماهنگ برگردیم»، «نامه» و «نگهبان» روی پرده رفت.

واعظ‌‎‎پور گفت: امروز دوشنبه نوزدهم دی‌ماه نیز مستندهای ویژه گروه کودک و نوجوان در سانس ساعت ۱۶ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۱۹:۳۰شامل «من و آق‌بانو»، «قصه‌های عزیز ۱ و ۲»، «رشوه»، «نفس تازه»، نگین سلمان»، «اول بسم‌الله»، «قندپهلو ۱و ۲»، «روایت ستاره‌ها»، «سفیر امید»، «آرتین فرزند ایران»، «چهار چرخ»، «نماهنگ خروش»، «دعوت»، «قصه اینست» و «صلاحیت» اکران خواهد شد و فردا سه‌شنبه بیستم دی‌ماه نیز که روز آخر جشنواره است مستندهای من «ایرانی‌ام»، «ارغوان»، «نماهنگ شاه‌چراغ»، «نماهنگ نمره عالی»، «سانس ویژه»، «سه‌شنبه ۱۴ جولای»، «نماهنگ چراغ»، «امتحان نهایی»، «توکل» و «کاپرا کجاست» در ساختمان سعدی اصفهان واقع در خیابان استانداری اکران می‌شود و بعد از آن به تحلیل فیلم اختصاص دارد.

دبیر جشنواره مردمی عمار فیلم اصفهان ادامه داد: بعد از پایان جشنواره، علاقه‌مندان و مجموعه‌های فرهنگی و مردمی و مساجد می‌توانند با دریافت آثار از دبیرخانه، آن‌ها را برای اعضای خود در مکان‌هایی که در دسترس و اختیار آن‌ها است اکران کنند. ضمن اینکه امکان تماشای آثار در سایت جشنواره به نشانی https://ammaryar.ir/ برای علاقه‌مندان فراهم است.