معرفی بهترین فیلم‌های برنامه‌ی اکران روز دوم جشنواره‌ عمار

بهترین فیلم‌های برنامه اکران روز دوم جشنواره مردمی فیلم عمار «جمعه 16 دی‌ماه» اعلام شد.

به گزارش «عمارفیلم» بهترین فیلم‌های برنامه اکران مرکزی سینمافلسطین در روز دوم جشنواره مردمی فیلم عمار «جمعه 16 دی‌ماه» اعلام شد.

 

مورفین/سانس 2/ساعت 13 الی 15

سالن 1

کارگردان: امیر کمالی الموتی ، محمدرضا افتخاری

خلاصه: فیلم مستند مورفین درباره دلایل اعتراضات اخیر معلمان می‌باشد که نگاهی به راهکارهای بهتر نسبت به رتبه‌بندی را دارد.

 

وداع با اسلحه/سانس 3/ساعت 15:15 الی 17:15

سالن 1

کارگردان: امیرحسین کاربخش راوی

خلاصه: یاسر عرفات به عنوان چهره‌ای کلیدی و مهم در جریان مبارزات مردم فلسطین شناخته شده و می‌شود و بررسی فراز و نشیب‌های سرگذشت او می‌تواند درس‌های عبرت‌آموز فراوانی برای امروز مبارزین جهان اسلام داشته باشد.

 

کریم آباد/سانس 4/ساعت 18 الی 20

سالن 1

کارگردان: محمدصادق رمضانی مقدم

خلاصه: نماهنگ کریم‌آباد با صدای سجاد دیر‌مینا و کریم آتانی، روایت زوج جهادگریست به نام‌های حسن و مریم که به عنوان معلم و بهیار در مناطق عشایرنشین خدمت می‌کنند. در یکی از روزها، چادر مدرسه آتش می‌گیرد و چند نفر از دانش‌آموزان مصدوم می‌شوند. با از بین رفتن چادر مدرسه برخی از دانش‌آموزان حاضر به ادامه تحصیل نمی‌شوند. حسن و مریم نیز برای تشکیل مجدد کلاس و بازگرداندن دانش‌آموزان، تمام دارایی خود که یک خودروست را می‌فروشند و یک کانکس به عنوان مدرسه تهیه می‌کنند و اسم آن را مدرسه عشایری امام حسن مجتبی نام می‌گذارند.

 

هنرمند واحد 5/سانس 4/ساعت 18 الی 20

سالن 1

کارگردان: محمدصالح حجت الاسلامی

خلاصه: برداشتی مستند از زندگی و زمانه هنری حبیب‌الله صادقی، هنرمند و نقاش جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی. استاد صادقی از شاگردان استاد فرشچیان در هنرستان و هانیبال الخاص در دانشگاه هنرهای زیبا بودند که به همراه دوستان خود کانون فرهنگی انقلاب اسلامی که امروزه با نام حوزه هنری شناخته می‌شود را تاسیس کردند.

 

دموکتاتور/سانس 4/ساعت 18 الی 20

سالن 1

کارگردان: محمدحسین محمدی واله

خلاصه: محمدرضا شاه در نیمه دهه پنجاه تصمیم گرفت ایران تک حزبی شود و همه احزاب و گروه‌های غیرقانونی و تعطیل اعلام شوند. مستند دموکتاتور به دنبال چرایی این تصمیم شاه پهلوی است…

 

مسافران خورشید/سانس 4/ساعت 18 الی 20

سالن 1

کارگردان: علی ملاقلی پور

خلاصه: نماهنگ مسافران خورشید با صدا و شعری از حمیدرضا برقعی، داستان کاروان زیارتی را روایت می‌کند که بعد خداحافظی از مردم، راهی زیارت عتبات عالیات می‌شوند اما در میانه راه به راهزنانی برخورد می‌کنند. راهزنان به کاروان آن‌ها حمله کرده، مشک آب را پاره می‌کنند، گوشواره دختران را از گوش می‌کشند و چادر از سر زنان برمی‌دارند. بعد ازگذشت چند ساعت، رئیس راهزنان از کارخود پشیمان می‌شود و همچون حر در کربلا، چکمه‌های خود را به گردن انداخته، به احترام پرچم امام حسین توبه کرده و و همه اسیران را آزاد می‌کند.

 

نگهبان/سانس 5/ساعت 20:15 الی 22:15

سالن 1

کارگردان: حمید بیات

خلاصه: مرتضی جوانی تحصیل‌کرده، عدالتخواه و دغدغه‌مند است که به عنوان نگهبان یک شهربازی، مشغول به کار است و مثل تعداد زیادی از کارگان شهرداری، چند ماه است که حقوق نگرفته. او روزی برای صحبت با شهردار به درب منزل شهردار می‌رود اما با برخورد زننده شهردار روبه‌رو شده و از او سیلی می‌خورد. انتشار فیلم سیلی خوردن مرتضی از شهردار باعث می‌شود که … .

 

لوپتو/سانس 3/ سالن 2/ ساعت 15:15 الی 17:15

تهیه کننده: فرهاد امین زاده

خلاصه: یک کارگاه اسباب‌بازی سازی که کارمندانی بامزه دارد، از پس مشکلات خود برمی آید.

 

رژه بی سابقه/سانس 4/ساعت 18 الی 20

سالن 2

کاگردان : مرتضی احمدی

خلاصه: مستند”رژه بی سابقه” روایتی از رژه بزرگ هوانیروز در اولین نیمه شعبان پس از انقلاب با حضور امام (ره) است. یکی از رژه‌هایی که به اندازه کافی در تاریخ انقلاب اسلامی به آن پرداخته نشده است، رژه گسترده هوایی و پیاده هوانیروز ارتش است که در نخستین نیمه شعبان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در نوزدهم تیرماه ۱۳۵۸ انجام شده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ و در همان ماه‌های ابتدایی که حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی هنوز به جماران نقل مکان نکرده و در قم حضور داشتند، یگان‌های مختلف نظامی از ارتش به صورت خودجوش به قم عزیمت می‌کردند و در مقابل بیت امام خمینی(ره) در قم، رژه برگزار می‌کردند و همبستگی و حمایت خود را از انقلاب اعلام می‌داشتند. این مستند 30 دقیقه‌ای به کارگردانی مرتضی احمدی و تهیه‌کنندگی موسسه‌ی فرهنگی هنری اندیشه‌ی شهید آوینی می‌باشد.

 

مرد شنی/سانس 5/ساعت 20:15 الی 22:15

سالن 2

کارگردان: جسین نظری

خلاصه: در بحبوحه زلزله طبس مرد ناشناسی به بهانه کمک به زلزله‌زدگان وارد شهر می‌شود ، اما دنبال چیز دیگری است.