پوسترشماره ۱ سیزدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار با محوریت نهضت روایت زن ایرانی منتشر شد.

سیزدهمین دوره این رویداد، با شعار نهضت روایت زن ایرانی، امروز در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی‌الکاظم(ع) شروع خواهد شد.

در راستای شعار محوریِ جشنواره از تصاویر زنان قهرمان ایرانی در طراحی پوستر استفاده شده است که توضیحات مربوط به شخصیت هرکدام بیان می‌شود:

مرضیه حدید چی
(۱۳۱۸ – ۲۷ آبان ۱۳۹۵) که با نام طاهره دباغ نیز شناخته می‌شود، چریک مسلح ایرانی بود. او در زمان حکومت پهلوی زندانی سیاسی بود.از وی به عنوان نخستین و تنها فرمانده زن سپاه پاسداران یاد شده‌است.

طوبی کرمانی
استاد فلسفه دانشکده الهیات دانشگاه تهران و اولین زن فوق دکترای فلسفه در ایران و فارغ التحصیل فلسفه تطبیقی و کلام و مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از جمله مسئولیت‌های وی در دوران حیاتش بوده است.

مریم نقاشان
مریم نقاشان یکی از بانوان فعال، موفق و نخبه در رشته علوم قضایی و دارای مدرک دکتری از کشور آلمان و فعال در رشته های هنری و ورزشی و دارای مدال و مقام و مسلّط به چهار زبان عربی، انگلیسی، آلمانی و فارسی هستند.

مرجان ناز قلیچ
مرجان نازقلیچ (زاده ۱۳۵۳ – درگذشته ۱۳۹۴) فرماندار بندر ترکمن بود. او پیشتر سمت‌هایی چون بخشدار مرکزی بندر ترکمن و مشاور زنان فرماندار این شهرستان را بر عهده داشته‌است. او نخستین فرماندار زن، ترکمن و اهل سنت در استان گلستان و نخستین فرماندار زن در شمال ایران بود.

خیرالنساء صد خروی
از روستای صد خرو سبزوار است که منزلش را در زمان جنگ پایگاه مردمی پشتیبانی جبهه قرار داده بود. او مدیر بزرگ‌ترین پایگاه پشتیبانی جنگ در شهرستان سبزوار بوده‌است.

عصمت احمدیان
بانو عصمت احمدیان از زنان شجاع و زحمت کش زمان جنگ که به دوخت لباس های بسیجیان در زمان جنگ مشغول بوده، بعد از جنگ نیز به سر و سامان دادن زندگی مردم و ایجاد شغل های مستقیم و غیر مستقیم پرداخت.

هاشمیه متقیان

هاشمیه متقیان معاوی (متولد ۱۳۶۵ خوزستان) ورزشکار دو و میدانی ایران در دو رشته پرتاب دیسک و پرتاب نیزه است. او موفق شد در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو ضمن شکستن رکورد جهان به مدال طلای رشته پرتاب نیزه دست یابد. این مدال اولین مدال طلای رشته دو و میدانی بانوان ایران در پارالمپیک است.