رئیس شبکه مستند سیما:

عمار جایگاه خود را در تقویم سینمایی کشور پیدا کرده/ جشنواره بین الملل عمار شبکه اکران کننده‌های ضد سلطه شکل دهد

سیدسلیم غفوری گفت: سال به سال شبکه اکران مردمی که جشنواره عمار از آن برخوردار است گسترده‌تر می شود و آثاری که به دب
سید سلیم غفوری

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، سید سلیم غفوری، مدیر شبکه مستند سیما گفت: جشنواره عمار یک جشنواره مردمی است و توانسته یک شبکه گسترده اکران را در سطح کشور شکل بدهد؛ این شبکه اکران می تواند کمک بسیار خوبی برای دیده شدن آثار تولیدی در جبهه انقلاب اسلامی باشد.
وی افزود: خوشبختانه شاهد هستیم سال به سال شبکه اکرانی که جشنواره عمار از آن برخوردار است گسترده تر می شود و به دنبال آن آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره افزایش پیدا می کنند و اینک جشنواره عمار جایگاه خود را در تقویم سینمایی کشور پیدا کرده است.
رئیس مرکز مستند سازی میثاق ادامه داد: فلسفه جشنواره عمار مردمی بودن آن است که یک بخش جدی از همین ویژگی در شبکه اکران آن ظهور و بروز پیدا می کند؛ در غیر این صورت ما در کشور جشنواره سینمایی فراوان داریم ولی تفاوت عمار با سایر جشنواره های دیگر در شبکه اکران مردمی آن است که موجب ضریب گرفتن آن شده است.
غفوری خاطرنشان کرد: در بخش بین الملل جشنواره مردمی فیلم عمار نیز باید شبکه اکران کننده های مستقل ضد نظام سلطه شکل بگیرد زیرا اگر جشنواره عمار بتواند چنین شبکه ای را در کشورهای مختلف شکل بدهد ضریب بین المللی لازم را کسب خواهد کرد.
وی اضافه کرد: یکی از کارهای شاخصی که توسط مرکز مستند سازی میثاق برای هفتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار درنظر گرفته شده مستندی با عنوان «غریب محله» ساخته «یاسین پورعزیزی» در مورد یک مداح اهل سنت در تالش است.
رئیس مرکز مستند سازی میثاق در پایان گفت: این مرکز مستند دیگری با نام «عالی نسب» به کارگردانی «مهدی عوض زاده» دارد که درمورد مرحوم «عالی نسب» بوده و در حوزه اقتصاد مقاومتی ساخته شده است.

گفتنی است هفتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، همچون سال‌های گذشته در ایام بزرگداشت حماسه مردمی «نه دی»، از ۸ تا ۱۷ دی ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وبسایت این جشنواره به نشانی ammarfilm.ir اثر خود را در یکی از بخش ‌های «فیلم»، «فیلمنامه» و «نقد، مقاله وپژوهش‌های سینمایی» تا ۳۰ آبان و در بخش‌های «فیلم ما»، «تولیدات رادیویی»، «اقلام تبلیغی» و «لوح نگار» تا ۱۰ آذر ثبت‌نام و حداکثر پنج روز پس از آن، اثرشان را دبیرخانه تحویل دهند.
همچنین علاقه‌مندان جهت اکران مردمی فیلم‌های جشنواره عمار نیز می‌توانند با مراجعه به تارنمای جشنواره، نسبت به ثبت نام اکران مردمی، اقدام و فیلم‌های جشنواره را در محل‌های مختلفی مثل مسجد، هیئت، مدرسه، دانشگاه، پایگاه بسیج و… به نمایش بگذارند.