ارسال ۱۵ اثر از طرف مرکز مستند سازی نجوای زلال هنر به جشنواره عمار/ روایت حضور رهبری در شکست حصر آبادان به عمار می‌آید

موسسه نجوای زلال هنر با 15 اثر در هفتمین جشنواره عمار حاضر می‌شود که «وقتی آمد» درباره حضور رهبری در شکست حصر آبادا
ارسال 15 اثر از طرف مرکز مستند سازی نجوای زلال هنر به جشنواره عمار

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، مرکز مستندسازی نجوای زلال هنر با ۱۵ اثر در هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار حضور پیدا می‌کند.

بر اساس این گزارش، مستند «وقتی آمد» یکی از آثار این مرکز است که برای حضور در جشنواره عمار درنظر گرفته شده است، این اثر در مورد حضور رهبر معظم انقلاب در شکست حصر آبادان بوده و به کارگردانی «محمدرضا محمدی نجات» ساخته شده است.

کار بعدی که برای هفتمین جشنواره عمار در نظر گرفته شده «عشق گفت برو» نام دارد. این مستند درمورد پیاده‌روی اهل سنت در سالروز شهادت امام رضا (ع) بوده و «سید محمد محمدی سرشت» کارگردان آن است.

اثر بعدی که در این دوره از جشنواره عمار حاضر می‌شود، «میراث نجف» است که مستندی پرتره درباره آیت الله میرسجادی بوده و در حقیقت، زندگی پرفراز و نشیب و انقلابی آیت الله میرسجادی در فضای پر از اختناق دهه ۵۰ کشور عراق و شرایط حوزه‌های نجف و همچنین فضای کشور و حوزه علمیه را به تصویر کشیده شده است. «امیر منیری» و «محسن نقی زاده» کارگردانی این مستند را برعهده داشته‌اند.

«مهره ملکوت»، اثر دیگری است که از طرف مرکز مستندسازی نجوای زلال هنر به هفتمین جشنواره ارسال می‌شود. این مستند، زندگی و روش برخورد آیت الله خوشوخت از زبان اطرافیان و شاگردانش بیان می‌کند و «سید جمال عودسیمین» کارگردانی را برعهده داشته است.

«مسعود کارگر» نیز با چهار مستند «عنبر سیلین» با موضوع جدال، بحث و بررسی بین طب سنتی و طب رایج، «خیاط کوچولو» پیرامون اشتغال و کارآفرینی، «حسن آباد» در مورد میدان حسن آباد و آثار تاریخی شهر تهران و «باری به هر جهت» با موضوع دغدغه بچه‌های دبیرستانی در مورد انتخاب رشته و آینده‌ خود از سوی نجوای زلال هنر در این دوره از جشنواره شرکت می‌کند.

کار بعدی این مرکز که برای حضور در جشنواره عمار تدارک دیده شده، «پایتخت دود» است که موضوع آن بررسی معضل آلودگی هوای شهر تهران و راه‌های برون‌رفت از آن بوده و «حمید مهاجرانی» نیز کارگردانی آن را برعهده داشته است.

«محمد صفا» نیز با سه مستند «کودک ۳۱۳» با موضوع انتظار، کودکان و بحث مهدویت، «سفارش خدا» روایتی کوتاه و دردآور از خانه سالمندان و کم لطفی فرزندان درباره اکرام پدر و مادر و «وصیت نامه» با موضوع بافت تابلو فرش توسط مادری برای فرزند شهیدش، در هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار حضور پیدا می‌کند.

«محمد جواد رئیسی» دیگر کارگردان جوان است که از سوی مرکز مستندسازی نجوای زلال هنر با سه مستند «بازگشت گمورا» با موضوع بررسی مواجهه غرب با مسائل جنسی و ارائه تصاویر واقعی به مخاطب، «جای پای او» درباره فرهنگ کتاب و کتابخوانی و «برکت» با موضوع کسب روزی حلال در هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار حضور پیدا می‌کند.

گفتنی است هفتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، همچون سال‌های گذشته در ایام بزرگداشت حماسه مردمی «نه دی»، از ۸ تا ۱۷ دی ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وبسایت این جشنواره به نشانی ammarfilm.ir اثر خود را در یکی از بخش ‌های«فیلم»، «فیلمنامه» و «نقد،مقاله وپژوهش‌های سینمایی» تا ۱۵ آبان و در بخش‌های «فیلم ما»، «تولیدات رادیویی»، «اقلام تبلیغی» و «لوح نگار» تا ۱۰ آذر ثبت‌نام و حداکثر پنج روز پس از آن، اثرشان را دبیرخانه تحویل دهند.