سردار سلیمانی سوژه یک مستند عماری/ پشت پرده پست‌هایی که اینستاگرام حذف کرد

مستند «پرچم‌های مجازی» به کارگردانی حسن جعفری با محوریت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جشنواره فیلم عمار حضور دارد.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسن جعفری کارگردان «پرچم‌های مجازی» که با این مستند در جشنواره عمار حضور دارد، درباره موضوع این اثر گفت: پس از شهادت سردار سلیمانی افراد، سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلفی در اینستاگرام پست و استوری گذاشتند، اما مالکان اینستاگرام با استدلال تروریست بودن سردار، همه این پست و استوری‌ها را پاک کردند.

این کارگردان افزود: البته که این حرکت اینستاگرام مسبوق به سابقه است. به عنوان نمونه پیش از این پست‌هایی در حمایت از سپاه، حزب الله لبنان و … حذف شدند. هم اکنون هم در سالگرد سردار و در جریان ترور شهید محسن فخری زاده نیز چنین اتفاقی رخ داد.

وی ادامه داد: ما در «پرچم‌های مجازی» به این پرداختیم که تروریست اصلی کیست و قصد دشمنان و حذف کننده‌های پست‌ها در فضای مجازی، عوض کردن جای جلاد و شهید است. این موضوع را بیان کرده ایم که چه کسانی داعش را بوجود آوردند، اما سردار ما به نبردشان رفت و آن‌ها را از بین برد.

وی گفت: تحقیقات و پژوهش مفصلی را انجام دادیم و با اشخاص هنرمند، ورزشکار، شاعر، بازیگر، سیاسی و … که پست‌های آن‌ها توسط اینستاگرام حذف شده بود، گفت‌وگو‌هایی کردیم و نظرات مختلفی را ضبط و در مستند گذاشتیم.

این مستندساز اظهار کرد: در این مستند به برخی از خدمات حاج قاسم به جبهه مقاومت، ایران و حتی جهان که باعث نابودی داعش شد نیز پرداختیم. علاوه بر این به کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه و سیل خوزستان اشاره کردیم. جالب اینجاست از بین حرف‌های مصاحبه شوندگان متوجه شدیم سردار و شهید حاج احمد کاظمی در زلزله بم نقش موثری داشتند و کمتر کسی از این موضوع مطلع بوده است.

جعفری تصریح کرد: این نشان می‌دهد سردار ما کار‌های زیادی انجام داده که در آینده مشخص می‌شود و از آنجایی که این کارها برای خدا بوده است و تمایل نداشته همه متوجه آن شوند.

وی درباره جشنواره عمار بیان کرد: این جشنواره یک پتانسیل و بازو‌های بزرگ و تاثیرگذاری در پخش دارد؛ یعنی در شهر‌هایی که امکان نمایش فیلم وجود ندارد و فیلمساز به آن مکان‌ها دسترسی نخواهد داشت، آثار را برده و اکران می‌کند. این نکته بسیار مهمی است و البته مخاطب اصلی ما افراد همین مناطق هستند. امیدوارم امسال با وجود کرونا و محدودیت ها، فیلم‌های نمایش دهنده توسط عمار به خوبی دیده شوند.

جعفری در پایان عنوان کرد: عمار باید در بحث سازماندهی، اداری، کیفیت کار و نکاتی که یک جشنواره را حرفه‌ای می‌کند و سطح آن را بالاتر می‌برد، توجه بیشتری داشته باشد. این باعث می‌شود که جشنواره به خروجی‌های مثبت بیشتری برسد. از جمله اتفاقاتی که باید به آن توجه کرد ترغیب شدن بیشتر فیلمسازان برای حضور در جشنواره عمار است.