در رونمایی از پوستر فراخوان چهاردهمین جشنواره فیلم عمار مطرح شد:

«نظم جدید جهانی» با رنگ‌وبوی فلسطین در عمار چهاردهم / مهلت ارسال آثار تا 10 آذر ماه تمدید شد

پوستر فراخوان چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در منزل پدر شهید مصطفی احمدی روشن رونمایی شد. مهلت ارسال آثار به جشنواره تا 10 آذر تمدید شد و عمار 14 رنگ‌وبوی مقاومت و فلسطین به خود گرفت.

به گزارش عمارفیلم؛ آئین رونمایی از پوستر چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار بعد از ظهر یکشنبه 21 آبان‌ماه در منزل پدر شهید مصطفی احمدی روشن و با حضور پدر و مادر این شهید برگزار‌شد.

نماد مقاومت و نقطه آغاز

در ابتدای این مراسم محمد صادق شهبازی قائم‌مقام شورای سیاستگذاری جشنواره گفت: منزل و خانواده شهید احمدی روشن همیشه نقطه‌ای بوده‌است که حرکت‌های انقلابی از آنجا آغاز شده‌اند.

وی در مورد نقش خانواده شهید احمدی روشن در کار جشنواره عمار ادامه داد: ما همیشه در این سیزده دوره گذشته جشنواره عمار، از فرمایشات و نور وجود این خانواده شهید و فرزندشان بهره میبردیم. این شهید نماد ایستادگی و تغییر دادن صحنه به‌نفع جبهه مقاومت و نماد مقاومت است؛ نمادی است برای آن شرایطی که عدۀ قلیلی توان مقاومت و پیشتازی دارند، اما او ایستادگی می‌کند و در مسیر حق قدم برمی‌دارد.

رنگ‌وبوی مقاومت و فلسطین

وی افزود: قصد کردیم شروع جشنواره چهاردهم را به نام این شهید مزین کنیم. آن‌هم در دورانی که کشور و دنیا در شرایط جدیدی به سر می‌‎برد؛ همانطورکه رهبر انقلاب از آن به عنوان «نظم جدید» تعبیر می‌کنند. آنچه که ابرقدرت‌ها طی چند دهه برای دنیا طراحی کرده بوده‌اند که براساس آن، خودشان پیروز صحنه باشند و مردم مستضعف، ستم‌کش و آسیب دیده از آن باشند، در حال دگرگونی است. دیگر اینطور نیست که آمریکایی‌ها و ابرقدرت‌ها، مسئله‌ای را تعیین کنند و بقیه دنیا از آن تمکین‌کنند. اکنون، قدرت‌های جدید روی کار آمده‌اند و بالاتر از همه، جبهه مقاومت که معتقد بود روی این صحنه بایستیم و مقابل ابرقدرت ها مقاومت کنیم، قدرت گرفته است. ایستادگی و تلاش های جبهه مقاومت باعث شد که شرایط تغییر کند.

شهبازی در مورد شرایط چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار توضیح داد: در شرایطی می‌خواهیم این دوره عمار را شروع کنیم که عملیات «طوفان‌الأقصی» شکل گرفته است. جبهه مقاومت حالا هویت منطقه را وارد دوره جدیدی کرده‌است. ما در چهاردهمین جشنواره عمار هم می‌خواهیم به این نظم جدید موجود بپردازیم و هم به تبع ماجرای فلسطین، این جشنواره ما نیز رنگ و بوی مقاومت و فلسطین را می‌گیرد.

مردم، همچنان حامی انقلاب

پدر شهید مصطفی احمدی روشن نیز در این نشست در مورد شهادت فرزندش گفت: تعبیر ما پس از شهادت مصطفی این بود که اگر خداوند یک نیرو و فرزند خوبی را از ما قبول کرد، نه اینکه فکر کنیم از ما گرفت، در برابر این فرزند خوب، هزاران یا میلیون‌ها مثل این فرزند به ما عنایت‌کرد. جمعی از دانشجویان اقدام به تغییر رشته خود به رشتۀ فیزیک هسته‌ای کردند؛ این اقدام حاوی دو پیام بزرگ بود؛ پیام اول به دشمنان قسم‌خوردۀ ما بود که «اگر شما یک نیرو از نیروهای علمی، و بخصوص هسته‌ای را از دست این ملت گرفتید و به شهادت رساندید، ایشان به نتیجۀ زحماتش رسید. اما احساس شما این نباشد که این سنگر خالی از مجاهد می‌ماند.»، دانشجویان با پیگیری‌هایی که داشتند، نشان دادند که در این مسیر پایدار هستند.

رحیم احمدی روشن در ادامه گفت: دومین پیام این بود که اگر پرچم از دست یک جهادگر علمی افتاد، میلیون‌ها سرباز و افسر دیگر در این خاکریز حضور می‌یابند و جای خالی مصطفی‌ها را پر می‌کنند. آنچه با عقل خودم به آن رسیدم، این بود که خداوند با انقلاب اسلامی خواست کار بزرگی انجام دهد که همان ارادۀ وراثت مستضعفین در زمین است. به‌نظر من ملتی مقاومت‌تر و ولایت‌مدارتر و دیندارتر و محکم‌تر از ایران پیدا نمی‌کنید. با گذشت چهل سال از انقلاب، مردم همچنان پشت‌سر نظامشان ایستاده‌اند. شما در هیچ کجای دنیا چنین ملتی را پیدا نخواهید‌کرد. وقتی خداوند اراده می‌کند، شما شک نکنید که به نتیجۀ خودش می‌رسد و این راهی که شما طی می‌کنید و جوانان مملکت در هر برهه‌ای از زمان در حال سپری کردن آن هستند، این راه به ظهور امام زمان (عج) منجر خواهد شد.

اکران مردمی، مصداق جهاد تبیین

این پدر شهید در مورد جشنواره مردمی فیلم عمار هم با بیان اینکه فیلم‌‎هایی که در جشنواره مردمی فیلم عمار در سراسر کشور اکران می‌شوند نوعی جهاد تبیین است تأکید کرد: تا مردم به آگاهی کامل نرسند زمینه ساز برای ظهور امام زمان (عج) امکان پذیر نیست و قسمتی از این اتفاق در همین جشنواره عمار محقق می‌شود.

نظم جدید جهانی بخشی نو در عمار چهاردهم

حمید صالحی در آیین رونمایی از پوستر فراخوان چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در منزل «شهید مصطفی احمدی روشن» نیز گفت: تا الان آثار بیش از 1000 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده‌است تأکید کرد: بخش جدید جشنواره مردمی فیلم عمار نظم جدید جهانی است. بخش «تولیدات فضای مجازی»، برای اولین بار در بین قالب‌های رقابتی قرار گرفته‌است. هنرمندان می‌توانند برای شرکت در این بخش، آثار خود را در قالب  برنامه‌های اینترنتی، تولیدات صوتی اینترنتی (پادکست)، تولیدات انسان رسانه‌ای (ولاگ و…)، میکرو رسانه‌ها (تولیدات کوتاه صوتی تصویری اینترنتی)، صفحات مجازی تولید محتوا و… ارسال‌کنند.

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار ادامه داد: فراخوان فیلمِ‌ما (فیلم موبایلی) امسال با موضوع «فلسطینِ‌ما» انجام شده‌است و شرکت‌کنندگان می‌توانند فیلم‌های موبایلی با موضوع فلسطین و عملیات «طوفان‌الاقصی» را تا 10 آذرماه به دبیرخانه جشنواره ارسال‌کنند. بخش آرمان روح‌الله امسال با توجه به اغتشاشات سال گذشته به جشنواره اضافه شده‌است.

در پایان این نشست از پوستر فراخوان چهاردهمین جشنواره فیلم مردمی عمار رونمایی شد و ارسال آثار تا 10 آذر ماه در بخش‌های مختلف جشنواره عمار شامل بخش رقابتی، فیلم ما، اکران مردمی، قصه ما و جوایز مردمی تمدید شد.

 

دریافت فایل باکیفیت پوستر فراخوان چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار

مطالعه کامل «فراخوان چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار»

ورود به بخش ثبت‌نام جشنواره(سامانه فانوس)