رشادت‌های قوم لر در قاب عمار + گزارش تصویری

افتتاحیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار استان لرستان

سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار لرستان با نقبی به تاریخچه مبارزات مردم لر علیه پهلوی و معرفی مفاخر این استان روز سه شنبه به تاریخ 25 بهمن‌ماه در خرم‌آباد با حضور خانواده شهدا، «محمد حسین کشکولی» مدیر شبکه قرآن و معارف اسلامی، هنرمندان و عموم مردم آغاز به‌کار کرده‌است تا همچنان جلوه‌هایی از تبیین انسانی و رشادت‌های دیار بلوط برای نسل امروز بیان شود.

به گزارش عمارفیلم به نقل از خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد؛ سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار لرستان با نقبی به تاریخچه مبارزات مردم لر علیه پهلوی و معرفی مفاخر این استان روز سه شنبه به تاریخ 25 بهمن‌ماه با حضور خانواده شهدا، «محمد حسین کشکولی» مدیر شبکه قرآن و معارف اسلامی، هنرمندان و عموم مردم در خرم‌آباد آغاز به‌کار کرده‌است تا همچنان جلوه‌هایی از تبیین انسانی و رشادت‌های دیار بلوط برای نسل امروز بیان شود.

جشنواره مردمی فیلم عمار 13 سال است که به‌صورت کشوری برگزار می‌شود و استان لرستان امسال برای نخستین بار میزبان این جشنواره است.

سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار‌ در لرستان به‌مدت سه شب در خرم‌آباد ادامه دارد و آغاز اکران این جشنواره به‌صورت رسمی با نماهنگ «مردِ نبرد»، فیلم داستانی «نگین سلیمان» و مستند «موقعیت فرید» امشب سه‌شنبه 25 بهمن‌ماه در مسجد امام سجاد(ع) میدان رازی کلید می‌خورد.

نماهنگ «قول مادرانه» و مستند «ضیاءالدین» چهارشنبه 26 بهمن‌ماه در مسجد امام حسین(ع) محله پاچنار و مستند«اسم رمز مهسا» نیز پنجشنبه 27 بهمن‌ماه در مسجد جوادالائمه(ع) محله مطهری خرم‌آباد اکران می‌شود.

افتتاحیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار لرستان با همت ستاد مردمی فیلم عمار، قرارگاه فرهنگی ـ اجتماعی صاحب‌الامر، حوزه هنری و ‌با محوریت «مبارزات مردم لر علیه پهلوی» روز گذشته 24 بهمن‌ماه در تالار ماه حوزه هنری انقلاب اسلامی این استان برگزار شد.