در مصاحبه با حامد مدرس گفته شد:

همسران شهدا نمونه زنان موفق / راه سخت نوجوانان در روایتگری

همه ما نیازمند «نهضت تولید محتوای مردمی» در راستای  جلوگیری از فراموشی زنانِ قهرمان ایران هستیم.  نهضتی که نوجوانان می‌توانند در آن پیشرو بوده و با حضور در بخش «فیلم ما» جشنواره مردمی عمار در نجات‌دادن سوژه‌ها از خطر فراموشی سهیم باشید. «زنانِ قهرمان»، زنان عادی‌ای هستند که اطراف ما زندگی می‌کنند و نسل جدید به راحتی می‌تواند با آن‌ها احساس هم‌ذات‌پنداری کرده و به عنوان الگو انتخاب کند.

به گزارش عمارفیلم؛ این روزها مسابقه فیلمسازی ویژه دانش‌آموزان برای معرفی زنان موفق ایران تحت عنوان «نهضت روایت زن ایرانی» در بخش فیلم ما سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در جریان است.

به همین دلیل به سراغ «حامد مدرس» بازیگر و صداپیشه کشورمان رفتیم تا نظر وی را در مورد این پویش جویا شویم:

 

انتخاب زاویه دید جدید

مدرس بیان کرد: زن موفق کسی است که فعالیت‌ها و وظایف شخصی خودش را به نحو احسن و اکمل انجام دهد و در کنار آن‌ها فعالیت‌های فوق‌برنامه جدی در حوزه‌های مختلف مرتبط با علاقه خود انجام داده و به موفقیت و درخشش برسد. شخصی موفق است که در حوزه‌های مختلف و متفاوت زوایای دید جدید و جذابی را انتخاب کند.

 

همسران شهدا نمونه زنان موفق

مدرس در پاسخ به معرفی زنان موفق اطراف خود گفت: اولین زن موفق زندگی بنده مادرم و بعد از آن خواهرانم هستند اما به واسطه فعالیتم در تلویزیون و تئاتر با بانوان موفق زیادی آشنا شده و تعامل داشتم که بعد از شناخت آن‌ها تحت تاثیر زندگیشان قرار گرفته‌ام برای نمونه خانواده و همسران شهدا بعضا در شرایط بسیار سخت چنان محکم و استوار در وظایف شخصی و اجتماعی خود ایستاده‌اند که مایه مباهات است. در حوزه‌های متفاوت زنان موفق زیادی هستند.  فقط کافیه چشمانمان را بیشتر باز کنیم.

مدرس در ادامه بیان کرد: بنده در حوزه کاری خودم تمام زنانی که دیده و تعامل داشتم به نوعی موفق بوده‌اند به این دلیل که هرکسی در رشته خودش چنان تجربه و تلاش می‌کند و به اصطلاح گلیم خودش را از آب بیرون میکشد تا وظایف خودش را به نحو احسن انجام دهد همین اندازه برای قدم اول موفقیت کفایت می‌کند.

 

راه سخت نوجوانان در روایتگری

مدرس عنوان کرد: نوجوانان عزیز شما وقتی دست به دوربین می‌شوید یعنی یک راه و هدف بسیار سخت، جذاب و پرهیجانی را انتخاب کرده‌اید پس وقتی کسی وارد این مسیر می‌شود باید به خوبی پژوهش و مطالعه کند. باید خوب ببیند و خوب بشنود و پیشنهاد می‌کنم برای شناخت زنان موفق سرزمینمان به تاریخ شفاهی رجوع کنیم.

 

بنده به نوجوانان برگزیده «نهضت روایت زن ایرانی» کارگاه‌های آموزش فیلمسازی خودم را هدیه می‌دهم.

 

شما نوجوانان عزیز می‌توانید آثار خود را تا تاریخ 31 فروردین‌ماه 1402 به آدرس Filmema13@ در پیامرسان‌های شاد، بله، ایتا و روبیکا ارسال نمایید.