«نغمه واژه‌ها» اثر منتخب از نگاه فاطمه افشاریان

مسابقه بخش «فیلم ما» سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با موضوع «نهضت روایت زن ایرانی» با اعلام اسامی برگزیده به پایان رسید. «فاطمه افشاریان» مجری، گوینده و شاعر، از جمله چهره‌های حامی این پویش کتاب شعر خود به‌نام «بی‌گمان» را به اثر «نغمه واژه‌ها» به کارگردانی «مهدی فراهانی‌راد» اهدا کرد.

به گزارش عمارفیلم؛ مسابقه بخش «فیلم ما» سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با موضوع «نهضت روایت زن ایرانی» با اعلام اسامی برگزیده به پایان رسید. در این پویش که با هدف تولید محتوای مردمی در راستای جلوگیری از فراموشی زنان قهرمان ایران برگزار گردید، مورد حمایت تعدادی از فعالین و چهره‌های حوزه‌ فرهنگ، هنر، ورزش و… قرار گرفته و در نتیجه با استقبال قابل توجه دانش‌آموزان و نوجوانان مواجه شد و توانست زنان قهرمان و موفق بسیاری را از سراسر کشور روایت کند.

«فاطمه افشاریان» مجری، گوینده و شاعر، از جمله چهره‌های حامی این پویش با اشاره به اعلام آثار برگزیده اظهار داشت: آثار بسیاری به دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار ارسال شده و اتفاقات بسیار خوبی رقم خورد. مستندهای که در حوزه‌های مختلف با افراد گوناگون گفت‌وگو کرده و بانوان بسیاری در جای جای کشور عزیزمان ایران و گاهاً خارج از ایران روایت شد‌ند. زنانی که در حوزه‌های خاصی مشغول به فعالیت هستند. برای نمونه بانوی عزیزی که در بندر ماهشهر و به دور از محل سکونت خود مشغول به تبلیغ احکام شرعی بوده تا بانویی که علی‌رغم مشغله کارآفرینی توانسته فرزندان بسیار خوب و موفقی تربیت کند.

افشاریان ضمن قدردانی از تمامی شرکت‌کنندگان بیان کرد: اثری که خیلی توجه مرا به خودش جلب کرد و تصمیم گرفتم هدیه‌ای که قول داده بودم را به این عزیز تقدیم بکنم. مستندی که درباره یکی از شاعران بسیار خوب کشورمان «نغمه مستشار نظامی» تولیدشده بود. به‌نظرم باتوجه به جایگاهی که امروز شعر در کشور ما دارد خیلی از دوستان شاعر ما نیاز به پرداختن دارند. آقای «مهدی فراهانی‌راد» طراح و کارگردان این مستند بودند. بنده کتاب شعر خودم را با عنوان «بی‌گمان» به ایشان تقدیم می‌کنم و خیلی متشکرم از این‌که دغدغه شعر و شعرا را داشتند.

 

فیلم مستند «نغمه واژه‌ها» به کارگردانی «مهدی فراهانی‌راد» روایتی از زندگی «نغمه مستشار نظامی» شاعر و پژوهشگر معاصر که سرودن را از کودکی آغاز کرد و آثارش در مجلات کودکان و روزنامه‌ها منتشر شد. وی در حوزه مطالعات شعر زنان در سطح بین‌الملل فعالیت می‌کند و دبیر انجمن ادبی ارغوان با رویکرد شعر زنان پارسی زبان می‌باشد. ایشان همچنین در دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب مورد تحسین و تشویق رهبری نیز قرار گرفته‌اند.

شما می‌توانید با مراجعه به آدرس Ammaryar.ir فیلم مستند «نغمه واژه‌ها» به کارگردانی «مهدی فراهانی‌راد» را مشاهده کنید.