مستند «رویای ایرانی» در لندن اکران شد/ترغیب تماشاگر آفریقایی به خواندن نامه رهبری

مستند «رویای ایرانی» در کانون توحید لندن اکران شد که دارای حاشیه جالبی بود چه اینکه یک بیننده آفریقایی پس از دیدن

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، کانون توحید لندن در ادامه برنامه های فرهنگی و هنری خود که روزهای شنبه هرهفته برگزار می شود شنبه ۲۶ فروردین ماه اقدام به اکران مستند «رویای ایرانی» کرد.

بر این اساس کانون توحید لندن برای اکران این مستند اقدام به بلیط فروشی کرد که قیمت هر بلیط ۳٫۲۵ یورو معادل ۱۳ هزار تومان بود.

بنابر این گزارش، شروع اکران با پخش تیزر فیلم های عمار که زیر نویس انگلیسى دارند از جمله یتیم خانه ایران، کوثر، هنگامه و … همراه بود که به مدت ٢٠ دقیقه براى تماشاگران نمایش داده شد و بعد از آن اکران مستند «رویای ایرانی» برگزار شد.

پس از پخش مستند «رویای ایرانی» و به دعوت «کانون توحید لندن»، «رضا جان ودادی» از فیلمسازان برگزیده جشنواره عمار حاضر شد و سخنرانی کرد.

به گفته مسئولان این اکران در لندن، دلیل انتخاب این مستند برای نمایش، مناسب بودن موضوع آن با اتفاقات اخیر از جمله ریاست جمهورى ترامپ و ایجاد موج اسلام هراسى و ایران هراسى بوده است چرا که این مستند نه از زبان یک شخص ایرانى بلکه از زبان یک آمریکایى به هم نوعان خود و دیگر مردم جهان می گوید ایران آن طور که مى گویند نیست.

نمایش مستندهای اکران شده در شنبه گذشته در «کانون توحید لندن» دارای مخاطبان خوبی بود و بین ۲۰ تا ۳۰ نفر به دیدن آثار اکران شده نشستند.

در این بین مخاطبان مستند «رویای ایرانى» تنوع بسیاری داشتند و نه تنها قشر مسلمان شیعه بلکه مسلمان سنى، پاکستانى، انگلیسى های مسلمان شده و انگلیسى های غیرمسلمان و فرانسوى ها برای مشاهده این مستند به کانون توحید لندن آمده بودند.

نکته مهم در این بین فروش بلیت در سایت «ایوینت برایت» آنلاین بود که موجب شد مردمى که وارد این سایت می شوند از اکران مستند «رویای ایرانی» مطلع شوند به ویژه که بهای اندک بلیت درنظر گرفته شده برای این مستند نسبت به دیگر اکران هاى سینمایى لندن بسیار ناچیز بود و دلیل آن هم نمایش این اثر با امکانات محدود کانون توحید لندن و با استفاده از ویدئو پروژکتور است.

بنابر این گزارش، نمایش مستند «رویای ایرانی» دو مخاطب ویژه نیز داشت؛ یکی از آنها یک مهاجر افغانستانی و اهل تسنن بود که در پی تبلیغات انجام شده برای دیدن این مستند به «کانون توحید لندن» آمده بود.

وی در ١۶ سالگى، به دلیل جنگ مجبور به فرار از افغانستان شده و وارد ایران می شود و آنجا با رهبر انقلاب آشنا می شود و برای همین نسبت به دیدن مستند «رویای ایرانی» اقدام می کند.

همچنین یک خانم آفریقایی ساکن لندن به همراه دوست فرانسوی خود بر حسب اتفاق در سایت فروش بلیت هاى مستند در لندن متوجه اکران مستندى با موضوع ایران شده بود و چون هیچ اطلاعى از ایران نداشت تصمیم گرفته بود تا در این برنامه شرکت کرده و این فیلم را مشاهده کند.

این خانم آفریقایی می گوید تا روز دیدن این مستند هیچ اطلاعی از نامه رهبری نداشته است ولی اکنون مشتاق است تا این نامه را بخواند.

همچنین تعدادی از مخاطبان مستند «رویای ایرانی» پیشنهاد داده اند تا این مستند در سطح گسترده تری به نمایش گذاشته شود.

بنابر این گزارش، نمایش مستند «رویای ایرانی» سومین برنامه اکران کانون توحید لندن بود و بر این اساس در نخستین برنامه، مستند «معبر» در ایام اربعین سال گذشته و در دومین برنامه، مستند «بهمن ۶۰» برای مخاطبان نمایش داده شد

این مرکز همچینین برنامه هایى در سطح اتحادیه انجمن اسلامى اروپا در حال انجام دارد تا در سطح گسترده تری در اروپا این مستند و سایر مستندهاى عمار که به انگلیسى ترجمه شده اند به نمایش گذاشته شوند.

با توجه به استقبال فراوان از اکران مستندهای ترجمه شده در این کانون دیگر برنامه های این مرکز اکران مستند «کوثر» با موضوع سوریه است و همچنین برنامه ریزی های لازم برای نمایش فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» انجام شده است.