اختصاصی «عمارفیلم»؛

مدافعان حرم، «سیاه و سفید» می‌شوند

محمدرضا حاجی غلامی، کارگردان و فیلمساز جوان کشورمان که با فیلم کوتاه «سلام» جوایز بسیاری را کسب کرد، از تولید اولین فیلم بلندش خبر داد.

محمدرضا حاجی غلامی، کارگردان و فیلمساز جوان کشورمان در گفتگو با «عمارفیلم» در مورد کارهای جدیدش گفت: در حال حاضر کاری شبیه به اثری قبلی‌ام، فیلم داستانی «سلام» در دست ساخت دارم که فیلمنامه آن نهایی شده و پیش تولید آن شروع شده است.
این فیلمساز یزدی ادامه داد: نام اولیه این اثر کوتاه «سیاه و سفید» است و همانند فیلم «سلام» درباره شهدای مدافع حرم تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه کار تصویربرداری کار جدیدش از هفته آینده کلید می‌خورد، خاطرنشان کرد: تمامی مراحل مختلف ساخت این فیلم کوتاه، به صورت بومی و در استان یزد انجام می‌شود.
حاجی‌غلامی که با اثر «سلام» فانوس دوره گذشته جشنواره عمار را کسب کرده بود، اضافه کرد: فیلمنامه اثر جدیدم، مقداری خاص است و پیش‌بینی می‌کنیم فراهم کردن لوازم و شرایط تولید اندکی زمان‌بر شود اما امیدوار هستیم این اثر به هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار برسد.
این فیلمساز در ادامه سخنانش یادآور شد: یک کار بلند ۹۰ دقیقه‌ای کودکانه به نام «لکنت» هم برای مرکز صدا و سیمای استان یزد در دست داریم که در حال حاضر تصویربرداری آن به پایان رسیده و در مرحله صداگذاری قرار دارد.
حاجی غلامی متذکر شد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا آخر فصل تابستان تمام مراحل ساخت این فیلم سینمایی به پایان می‌رسد و فیلم سینمایی «لکنت» آماده نمایش می‌شود.
وی تصریح کرد: داستان این فیلم سینمایی کودکانه در روستای «خرانق» استان یزد اتفاق می افتد و ماجرای پسری را روایت می‌کند که خواهر او لکنت زبان دارد و برادر او تلاش می‌کند تا این مشکل خواهرش را برطرف کند.
حاجی غلامی خاطرنشان کرد: اگر فیلم کیفیت مناسبی داشته باشد برای پخش به شبکه‌های سراسری هم ارسال می‌شود. ولی به علت اینکه فرمت کار را از نظر تجهیزات، امکانات و نوع ضبط فیلم، سینمایی درنظر گرفتیم در ابتدا به دنبال پخش سینمایی اثر هستیم و سپس برای پخش تلویزیونی اقدام می‌کنیم.