از این هفته و با اکرانِ نار و انار؛

فیلم‌های عمار را در نمازجمعه قزوین تماشا کنید

رئیس ستاد نمازجمعه قزوین گفت: از این هفته به‌صورت دائمی در نماز جمعهٔ قزوین فیلم‌های منتخب جشنواره عمار اکران خواهد شد.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری فارس، علی شفیعی شاد در گفت‌وگویی اظهار کرد: با رایزنی صورت گرفته با دبیرخانهٔ جشنوارهٔ مردمی فیلم عمار، فیلم‌های منتخب این جشنواره را دریافت کردیم و از این هفته به‌صورت دائمی در حاشیهٔ نماز جمعهٔ قزوین فیلم‌های منتخب جشنوارهٔ عمار اکران خواهد شد.

وی افزود: غالب فیلم‌های دریافت شده مربوط به جشنوارهٔ عمار در همین دورهٔ اخیر بوده و با توجه به نگاهی که در انتخاب فیلم‌ها ازنظر رویکردها و سیاست‌های فرهنگی داشتیم برخی فیلم‌های برگزیده دوره‌های سابق جشنواره عمار نیز در نظر گرفته‌شده است و البته ممکن است تولیدات فاخری که در جشنوارهٔ عمار نبودند اما آثار خوبی هستند نیز اکران شوند، اما درنهایت ۹۰ درصد اکران‌های نماز جمعه مربوط به آثار جشنوارهٔ مردمی فیلم عمار است.

رئیس ستاد نماز جمعه اظهار کرد: در حال حاضر عنوان خاصی برای اکران‌ها نداریم و با همان عنوان اکران مردمی عمار اقدام می‌کنیم.

وی گفت: از این هفته از ساعت ۱۰٫۳۰ روز جمعه در شبستان امام علی(ع) مسجدالنبی(ص) اکران فیلم‌ها آغاز می‌شود و نخستین اکران نیز با فیلم «نار و انار» خواهد بود.

شفیعی شاد با اشاره به موضوع فیلم نار و انار گفت: این فیلم روایتگر مظلومیت روحانیت و اسلام‌خواهان شیعه در کشوری است که اکثریت جمعیت آن را شیعیان تشکیل داده‌اند. موج اسلام‌خواهی به راه افتاده در این کشور، با مشت آهنین سرکوب می‌شود.

رئیس ستاد نماز جمعه عنوان کرد: اکران‌ها توسط معاونت فرهنگی ستاد نماز جمعه صورت می‌گیرد و امیدواریم که این اکران‌ها با استقبال مناسب نمازگزاران جمعه مواجه شود، البته امیدواریم که با تبلیغات مناسب در فضای مجازی و در خود فضای نماز جمعه، حضور مطلوبی از نمازگزاران را شاهد باشیم، اما اکنون هیچ پیش‌بینی خاصی در مورد استقبال از اکران نداریم.

شفیعی شاد در ارتباط با امکانات اکران فیلم در نماز جمعه نیز عنوان کرد: ما یک ویدئو پروژکتور خوب و یک پرده مطلوب و بزرگ آماده کردیم که برای اکران فیلم تا سقف دو تا سه هزار نفر مناسب است که فکر می‌کنم همین ابزار پاسخگوی ظرفیت نماز جمعه هم باشد.

وی در پایان عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های جنبی نماز جمعه نیز می‌توان به برنامه‌های مشاوره خانواده، پاسخگویی احکام شرعی و تصحیح قرائت نماز که طبق نظرسنجی‌ها موردنیاز نمازگزاران بوده نیز اشاره کرد و برنامه‌های ویژه‌ای نیز به‌زودی به حاشیه نماز جمعه افزوده می‌شود.