در مصاحبه با حجت‌الاسلام پناهیان گفته‌شد:

امروز در جنگ با اسرائیل، مهمتر از اسلحه، دوربین‌ها هستند

کشور ما نیازمند یک «نهضت تولید محتوای مردمی» در جهت حمایت از مردمان مقتدر و مظلوم فلسطینی است؛ مخصوصا در این روزها و پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» که فلسطینیان شاهد سخت‌ترین حملات از سوی رژیم صهیونیستی هستند. «فلسطینِ‌ما»، حرکتی است که نوجوانان می‌توانند با شرکت در آن، همراهی ملت ایران در حمایت از مردم مقتدر و مظلوم غزه را انعکاس داده و همچنین جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم‌کنند.

به گزارش عمارفیلم؛ این روزها پویش سراسری «فلسطین ما» برای حمایت از مردم فلسطین در بخش فیلمِ ‌ما چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در جریان است.

بنابراین به سراغ «حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان» استاد حوزه و دانشگاه رفتیم تا نظر وی را در مورد این پویش جویا شویم:

تربیت مقاومت

پناهیان گفت: من شانزده سال داشتم. بعد از عملیات بیت‌المقدس، اعلام کردند که گروهی را می‌خواهیم به مرز لبنان ببریم تا با اسرائیل، بجنگند. من هم در میان این گروه بودم. ما به آنجا رفتیم و مسلح و آماده شدیم، اما امام خمینی(ره) فرمودند که نه؛ شما ایرانیان نیاز نیست که در آنجا بجنگید. جوان‌های همان منطقه را تربیت‌ کنید. آنها خودشان می‌توانند از خود دفاع کنند. همین طور هم شد؛ حزب‌الله لبنان تشکیل شد. این تفکر تا همین امروز ادامه دارد؛ اینکه ما به هر منطقه کمک کنیم اما جوانان آنها باید از منطقه خود دفاع کنند.

مسلح به سلاحِ خبررسانی

پناهیان افزود: امروز در جنگ با اسرائیل، مهم‌تر از اسلحه، دوربین‌ها و گوشی‌های موبایل  و تمام ارتباط‌هایی است که شما برای یک مبارزه جهانی می توانید برقرار کنید؛ برای مبارزه‌ای با صهیونیسم و بیدار کردن افکار عمومی در اروپا. عملیات تبلیغی و عملیات روانی‌ای که ما علیه صهیونیست ها انجام می‌دهیم، اگر اثر آن بیشتر از عملیات‌های حماس نباشد، کم‌تر نیست. هرکدام از ما باید به سلاح خبررسانی، مسلح شویم. نباید اجازه دهیم که جهان نسبت مظلومیت مردم فلسطین، بی‌خبر بماند.

از نوجوانی با اسرائیل مبارزه کنید

وی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت مبارزه خبری اشاره کرد: شرکت در پویش «فلسطین ما»، می تواند برای نوجوانان تمرینی باشد برای حضور در یک جهاد بزرگتر. همانطور که بچه ها در دوران دفاع مقدس در نوجوانی به جبهه ها می رفتند، شما هم همین حالا در دوران نوجوانی، عملیات علیه صهیونیست ها را آغاز کنید.

این استاد حوزه در نهایت از نوجوانان خواست تا با ارسال آثار خود برای جشنواره عمار و شرکت در پویش «فلسطین‌ما»، از مردم مظلوم و مقتدر غزه حمایت کنند.

مهلت ارسال آثار: 10 آذر‌ماه 1402

 

راه‌های ارتباط با دبیرخانه و ارسال آثار:

– پیام‌رسان‌های ایرانی(شاد، بله، ایتا و روبیکا):  Filmema_Fest

– نام کاربری در پیامرسان شاد، بله، ایتا و روبیکا:  FilmeMa13@

– تارنمای جشنواره و مرجع اطلاع رسانی‌ها :   AmmarFilm.ir

– تلفن دبیرخانه: ۰۲۱۴۲۷۹۵۳۰۰