یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در اصفهان با رونمایی از “قسم حقیقی”‌ آغاز شد

مستند «قسم حقیقی» درباره زندگی سعید حقیقی نخستین شهید مدافع سلامت شهر اصفهان در مراسم افتتاحیه جشنواره مردمی فیلم عمار رونمایی شد.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری تسنیم، افتتاحیه یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار استان اصفهان همراه با رونمایی از مستند «قسم حقیقی» با حضور خانواده شهید حقیقی عصر امروز جمعه در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پدر دکتر سعید حقیقی نخستین شهید مدافع سلامت شهر اصفهان با گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی مردی بی‌ادعا، فداکار و عاشق بود که امروز جای او بسیار خالی است.

وی افزود: پسرم پزشکی فداکار بود که این امر را تا آخرین ساعات عمر خود ثابت کرد و بر بالین زن بارداری که مبتلا به کرونا بود حضور داشت تا فرزند او را نجات دهد. شهید سعید حقیقی در بیمارستان‌های مختلف حضور داشت و با اینکه از او می‌خواستیم کمتر در محیط بیمارستان و بر بالین بیماران کرونایی حضور پیدا کند، اعتقاد داشت اگر نباشد فرد دیگری به‌جای او خواهد رفت.

پدر شهید سعید حقیقی ادامه داد: شهید حقیقی بسیار خانواده‌دوست بود و با اینکه مشغله زیادی در بنیاد شهید و ایثارگران داشت، برای ارائه خدمات پزشکی به بیمارستان‌های دیگر دعوت می‌شد. ذکر خیر پسرم همواره در همه ‌جا وجود داشت و تلاش می‌کرد نامش به یادگار بماند.

وی زمان باخبر شدن از ابتلای شهید حقیقی به کرونا را تلخ‌ترین خاطره خود دانست و گفت: خانواده شهید با اورژانس تماس گرفته و من را در جریان گذاشتند تا به کمک‌شان بروم تا او را به بیمارستان الزهرا(س) ببریم و این بدترین خاطره زندگی من است و سایر لحظات زندگی پسرم نیز شیرین‌ترین خاطرات برای ما است.

در ادامه این مراسم، حاجیلو جهادگر عرصه سلامت با گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: هر روز که می‌گذرد جای خالی شهید حاج قاسم سلیمانی را بیشتر احساس می‌کنیم.

وی افزود: جهاد در روایات مصادیقی دارد که امر به معروف و نهی از منکر، همسرداری زن و تلاش مرد برای کسب رزق حلال از جمله این مصادیق است. همچنین به فرموده مقام معظم رهبری، تلاش برای نهادینه کردن یک رفتار نیک در جامعه نیز نوعی جهاد است. می‌توان این تکلیف را در جاهای گوناگون ادا کرد و برخی اوقات بیمارستان، محل ادای این تکلیف می‌شود.

حاجیلو با بیان اینکه پیش از تولید واکسن کرونا امید یک بیمار کرونایی از همه جا قطع شده بود، گفت: یکی از دلایلی که دعای بیمار در حق پرستار خود اجابت می‌شود، اخلاص جهادگران سلامت مانند پزشکان و پرستاران است.

وی بیان کرد: کادر درمان در اصفهان بسیار کارآمد هستند و با از خودگذشتگی به کمک بیماران شتافتند و جهادگران به بیمارستان‌ها نرفتند که بگویند کاری انجام داده‌ایم، اما جهادگران عرصه سلامت علاوه بر وضعیت جسمی به وضعیت روحی بیماران کرونایی نیز رسیدگی می‌کردند.

در پایان این مراسم، از پدر شهید دکتر سعید حقیقی و همسر شهید علی منصوری تقدیر و مستند «قسم حقیقی» اکران شد.