گزارش دو هفتگی اکران های مردمی:

کولاک تربت جامی‌ها در اکران ها/ فیلم های با موضوع «مدافعان حرم» همچنان محبوب‌

اکران کنندگان مردمی تربت جام در هفته های اخیر بیشترین اکران ها را به خود اختصاص دادند و در این بین، آثاری با موضوع
جشنواره مردمی فیلم عمار

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، بر اساس گزارش‌های ارسالی به سامانه اکران جشنواره مردمی فیلم عمار(عمار پرتال) طی نیمه دوم آبان ماه، ۲۹ اکران توسط فعالان فرهنگی و اکران کنندگان سراسر کشور برگزار شد.

در فاصله زمانی ۱۶ تا ۳۰ آبان ماه در ۱۴ استان‌ کشور از جمله اصفهان، تهران، خوزستان، لرستان، قم، قزوین، بوشهر، سیستان و بلوچستان، مازندران، گلستان، همدان، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی آثار عمار به نمایش درآمد و این تعداد بیانگر این است که نزدیک به نیمی از استان‌های کشور در نیمه دوم آبان اکران کننده‌ی آثار جشنواره عمار بوده‌اند.

در این میان مردم استان تهران با ۷ و استان خراسان رضوی با ۶ بار اکران، بیشتر از دیگر استان‌ها به تماشای فیلم‌ها، نماهنگ‌ها و پویانمایی‌های جشنواره مردمی عمار نشستند.

از جمله نقاط شهری و روستایی که در آن اکران صورت گرفته نیز می‌توان به روستای «خرم آبادِ» تربت جام، «تربت جام» و «بردسکن» در استان خراسان رضوی، «خوسف» در استان خراسان جنوبی، «دزفول» و «اهواز» در خوزستان، «تهران»، «اندیشه»ِ شهریار و «ملارد» در استان تهران، «نجف آباد» و «اصفهان» در استان اصفهان، «بروجرد» در استان لرستان، «تاکستان» در استان قزوین، «گرگان» در استان گلستان، «اسد آباد» در استان همدان، «ساری» در استان مازندران، «قم» در استان قم، «ایرانشهر» در استان سیستان و بلوچستان، «نظر آقا» شهرستان دشتستان در استان بوشهر و «ارومیه» در استان آذربایجان غربی اشاره کرد.

از نکات قابل توجه، تعداد بالای اکران‌های شهرستان تربت جام است که با ۵ اکران در طول بازه زمانی مذکور با تعداد اکران‌های تهران برابری می‌کند.

مدرسه دخترانه حاج محمد دامنی شهرستان ایرانشهر

از جهت مکان‌های اکران نیز، مساجد با ۸ بار میزبانی آثار انقلابی و پس از آن دانشگاه‌ها و پایگاه‌های بسیج بیشترین میزان استقبال از آثار جشنواره عمار را دارا بودند.

از نظر مخاطبان اکران‌ها نیز، ۳۱ درصد از اکران‌ها ویژه بانوان، ۲۴ درصد مختص آقایان و ۱۷ درصد با مخاطبان کودک و نوجوان برگزار شده است.

اکران هنگامه در تربت جام

در میان آثار به نمایش درآمده همچنان آثاری که به مدافعان حرم پرداخته است، بیش از دیگر آثار مورد توجه قرار گرفته است. فیلم داستانی «هنگامه» ۹، مستند «برادران» ۵ و «نبرد خلیج فارس» ۲ بار به نمایش درآمده است. «رو به قبله»، «نبرد پنهان»، «ایرانی‌های مرتد»، «معبر»، «مرد جنگ»، «من مدیر جلسه‌ام»، «پهباد ATO»، نماهنگ‌های «گله از گرگ» و «هم آواز طوفان»، «مورچه و سلیمان» «حق الناس»، «قرآن بخوانیم» و «کوچه مقدس» از دیگر آثار اکران شده در نیمه دوم آبان ماه بوده‌ است.