پیام خانواده‌ شهدا به عوامل ساخت و اکران فیلم هنگامه

تعدادی از خانواده‌های شهدا در پیامی از عوامل ساخت و اکران فیلم داستانی «هنگامه» به عنوان اولین اثر داستانی درباره م

به گزارش روابط عمومی جشنواره عمار، تعدادی از خانواده‌های شهدا در پیامی از عوامل ساخت و اکران فیلم داستانی «هنگامه» به عنوان اولین اثر داستانی درباره مدافعان حرم قدردانی کردند.

hengame_final-2

متن این پیام به شرح ذیل است:

سال‌ها پیش در بیانات مقام‌معظم رهبری شنیدیم که فرمودند: «هنر مهمترین وسیله‌ است برای گسترش یک فکر…»

وقتی به‌تماشای «هنگامه» نشستیم، این فیلم برای ما خانواده ی شهدا، تداعی خاطرات بود؛ نمایش ثانیه ثانیه‌ی زندگی در دلهره، تردید و دوگانگی میان عشق و نفس. با نگاه هنگامه به‌حامدش، به‌یاد نگاه خودمان و تمام لحظاتِ شیرین و پر از محبت زندگی‌مان افتادیم؛ محبتی که در وصف نمی‌گنجد و قابل بیان نیست. ولی وقتی نوبت به‌امتحان و انتخاب رسید، چه خوب و زیرکانه عشق اللهی و جاودانه را انتخاب کردند و «عند ربهم یرزقون» شدند.

«هنگامه»، در تغییر نگاه مردم نیز موثر بود؛ همان مردمی که وقتی از دور به‌زندگی شهدای مدافع حرم و گذشتن آن‌ها از زندگی، همسر و فرزندشان نگاه می‌کردند، شاید اولین چیزی که به‌ذهنشان می‌رسید، این بود که محبتی در بین این همسران نیست… ولی تماشای فیلم هنگامه باعث شد تا عاشق شوند، بترسند و فکر کنند؛ با تماشای «هنگامه» توانستند اندکی هنگامه‌ها را درک کنند.

به‌سهم خودمان، سپاسگزار لحظه لحظه‌ی سختی‌هایی هستیم که در تولید و اکران «هنگامه» متحمل شده‌اید. بر این باوریم که اگر صادقانه و با هدف احیای تفکر بسیجی و ترسیم آرمان واقعیِ دفاع از مظلوم، به‌ساخت و تولید «هنگامه» مبادرت ورزیده‌اید ـ که قطعاً جز این نیست ـ لبخند رضایت شهدا، امام شهدا و رهبر شهدا رابه‌دست آورده‌اید.

و اما بعد، بر این باوریم که تولید و اکران داخلی و خارجی «هنگامه» و اقبال قشرهای مختلف مردم به‌تماشای آن، پایان کار نیست. «هنگامه»، محکی بود برای نشان‌دادن تشنگیِ جامعه‌ی امروز ایران برای دیدن هنر متعالی. امیدواریم با ابزار قوی‌تر و انگیزه‌ای مضاعف، در این جبهه‌ی فرهنگی قدم بردارید؛ که این جبهه هنوز سربازهای بسیار می‌خواهد.

قبل از برداشتن قدم‌های بعدی، یادمان باشد که شیطان به‌دشمنی با ما سوگند موکّد خورده است ؛ نکند که برخی حرف‌ها و کج‌سلیقگی‌ها، دام شیطان شود و از پیمودن ادامه‌ی راه نا امیدمان کند؛ امید است که با خودسازی، راه هرگونه نفوذ شیطان را بر خود ناهموار کنیم. «وقتی کار فرهنگی را شروع می‌کنید، با اولین چیزی که باید بجنگیم خودمان هستیم؛ وقتی که کارتان می‌گیرد و دورتان شلوغ می‌شود، تازه اول مبارزه است؛ زیرا شیطان به‌سراغتان می‌آید…».

روش مبارزه با وسوسه‌های شیطان و محک شناخت درست و نادرست را هم که نشانمان داده‌اند؛ «سخنان مقام معظم رهبری را حتماً گوش کنید، قلب شما را بیدار می‌کند و راه درست را نشانتان می‌دهد» و برای موفقیت بیشتر نیز نسخه‌ها به‌دستمان داده‌اند که «اگر می‌خواهید کارتان برکت پیدا کند، به‌خانواده‌ی شهدا سر بزنید، زندگی‌نامه‌ی شهدا را بخوانید، سعی کنید شهادت‌طلبی را در روحیه‌ی خود پرورش دهید».

دعای ما، همه‌ی خانواده‌های شهدا و همچنین همت گرم و گیرای شهدا، بدرقه‌ی راهتان باشد که امید داریم کارها و تولیدات آتیِ شما، کمی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های رهبرمان را در حوزه‌ی فرهنگ فروکاهد. ان‌شاءالله.