«پروژه پلمب برنامه انقلابی» عقیم ماند/«ثریا» برگشت

برنامه «ثریا» پس از گذشت دو ماه از تعطیلی و توقیف غیررسمی امشب به آنتن تلویزیون باز می‌گردد.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، در پی برنامه‌های انتقادی «ثریا» در حوزه برجام و طرح تحول سلامت، این برنامه حدود دوماه قبل به‌ناگاه و بدون هیچ توضیحی متوقف شد اما پس از گذشت دو ماه از تعطیلی و توقیف غیررسمی امشب به آنتن تلویزیون باز می‌گردد؛ گرچه در پی فشارهای سنگین برخی جریانها، کیفیت و موضوعات برنامه با محدودیتهایی مواجه شده است.

طی این مدت گرچه مسئولان صداوسیما همواره از «موقتی بودن» توقف این برنامه سخن می‌گفتند، اما دست اندرکاران تهیه این برنامه و مسئولان فرهنگی کشور نسبت به فشارهای سنگین برخی جریانها برای توقف این برنامه و همچنین چگونگی ادامه و محدودیتهای آن اظهار نگرانی می‌کردند. در زمان تعطیلی این برنامه تشکلهای دانشجویی و مردمی و همچنین محافل و رسانه‌های انقلابی، عرصه ابراز نگرانی صاحبنظران و دلسوزان انقلاب بود.

سرانجام هفته گذشته قفل تعطیلی این برنامه شکسته شد، اما شنیده شده این برنامه با اعمال تغییرات و محدودیتها و تنها با «موضوع دانش و فناوری» مجاز به برنامه‌سازی است و دیگر حق نقد عملکرد دولت را ندارد.

کانال برنامه تلویزیونی «ثریا» موضوع امشب این برنامه را بررسی «پیشرفتها و چالشهای پیش روی فناوری فضایی کشور» اعلام کرده است. این برنامه با حضور دکتر محسن بهرامی، رئیس سازمان فضایی ایران و معاون وزیر ارتباطات به‌عنوان مهمان حضوری روی آنتن خواهد رفت و مهمانان دیگری نیز به‌صورت تلفنی در این برنامه حضور خواهند داشت. بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های فضایی کشور و میزان تحقق اهداف تعیین شده برای این فناوری از جمله موضوعات مطرح شده در این برنامه خواهد بود.

«ثریا» مطابق روال گذشته چهارشنبه‌ها ساعت ۲۳ از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت.